آنباکس, بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, نقد و بررسی بازی

آنباکسینگ نسخه کالکتور بازی Street Fighter 6

از طرفداران ژانر فایتینگ یا همان مبارزه‌ای سوال بپرسید، بدون شک همه‌ی آن‌ها از خشک بودن این سبک در سال‌های اخیر صحبت می‌کنند و می‌گویند که نام‌های بزرگ جهان مانند مورتال کامبت یا استریت فایتر نتوانسته بودند در چند وقت اخیر رنگ تازه‌ای با خود به وجود بیاورند. تمامی این صحبت‌ها اما، با انتشار Street Fighter 6 عوض شد و ما نه تنها با یک بازی خوب، بلکه با انقلابی‌ترین بازی فایتینگ تاریخ مواجه هستیم. کپکام برای فرار از تم و قالب تکراری شده، تصمیم گرفت با رساندن بخش مبارزه به کمال و قرار دادن بخش‌هایی جالبی مانند سری یاکوزا، جان تازه‌ای به سری بازی محبوب خود بدهد و باقی رقبا را نیز به چالش بکشد. شاید این چالش سازندگان تیکن و مورتال کامبت را نیز به عرضه نسخه‌‌ای جدید و البته متفاوت، مجاب کرد.

همانطور که گفیتم، بخش مبارزات سری Street Fighter همواره حتی در سال‌های نه چندان خوب آن‌ها، نقطه‌ای درخشان بوده که نسبت به رقبا بهتر نیز عمل می‌کرده است. در استریت فایتر ۶ بحث مبارزات به یک کمال و نقطه‌ی اوج فوق‌العاده می‌رسد، که اگر من جای سازندگان بودم، در مورد چگونگی بهتر کردن آن در نسحه‌های بعدی، نگران می‌شدم!. در کنار Fighting که بدون شک مهم‌ترین نکته‌ی هر عنوانی در ژانر مبارزه‌ای به حساب می‌آید، دیگر هسته‌ی اصلی Street Fighter 6 را World Tour Mode شکل می‌دهد. شما در این بخش می‌توانید با کارکتری که خودتان ساختید به صورت جهان‌باز، دل به خیابان‌های شهر زنده‌ و پویای بازی بزنید و با هرکس که خواستید برای آمادگی شخصیتتان، دست به مبارزات دوستانه بزنید. در نگاه اول و تریلرها بسیاری از هواداران قدیمی استریت فایتر فکر می‌کردند، گشت و گذار در شهر آنقدر کانسپت جالبی نیست و به احتمال زیاد تنها بخش کوچکی از تجربه‌ی آن‌ها را رقم خواهد زد. بعد از انتشار اما World Tour تبدیل به بزرگ‌ترین پیشرفت تاریخ عناوین مبارزه‌ای شد و بسیاری را که طرفدار این سبک نیستند را هم جذب خود کرد.

تماشای آنباکسینگ نسخه کالکتور بازی Street Fighter 6 در آپارات تیلنو:

مواردی که گفتیم اما، تمام نکات مثبت و البته متفاوت استریت فایتر ۶ نبود. نسخه‌ی کلکسیونی این اثر یا همان Mad Gear Box نیز یکی از بهترین‌های چند سال اخیر بازی‌های فایتینگ به شمار می‌آید. خریداران این نسخه در جعبه‌ی خود نه یک مجسمه، بلکه دو مجسمه دریافت می‌کنند. علاوه بر این دو، شما آیتم‌های دیگری که در اکثر نسخه‌های کلکسیونی دیده می‌شوند، مانند برچسب‌ها، آرت‌بوک و… را هم می‌بینید. محتویات دیجیتالی که در این بسته وجود دارند اما، نقطه‌ی درخشان دیگر آن هستند. با وارد کردن کد موجود در این جعبه شما تمامی محتویات اضافی سال اول انتشار را به صورت کاملا رایگان دریافت می‌کنید. مواردی مانند چهار شخصیت جدید، دو نقشه‌ی جدید و… در سال اول برای بازیکنان در دسترس قرار می‌گیرند. برای دیدن تمامی آیتم‌های موجود در Mad Gear Box نیز حتما ویدیوی تیلنو را تماشا کنید.

تماشای آنباکسینگ نسخه کالکتور بازی Street Fighter 6 در یوتیوب تیلنو:

با وجود تمام نکات مثبت ذکر شده، برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری این نسخه، یک نکته‌ی منفی به حساب می‌آید و شما به اندازه‌ی پولی که خرج می‌کنید، آیتم دریافت نمی‌کنید. البته که برای طرفداران قدیمی این سری، هیچ مبلغی برای نسخه‌ی کلکسیونی Street Fighter 6 کافی نیست. در انتها، در مورد خود بازی باید بگوییم که حتی اگر از مخاطبان ژانر فایتینگ به حساب نمی‌آیید، حتما سری به استریت فایتر ۶ بزنید و لذت بخش World Tour Mode را اصلا از دست ندهید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *