بازی, پی سی, راهنمای خرید بازی, یادداشت

بزرگترین ویژگی های Marvel’s Spider-Man نسخه‌ی رایانه‌ های شخصی

بزرگترین ویژگی های Marvel's Spider-Man برای رایانه‌ های شخصی

چندی پیش یکی از قوی‌ترین و به یادماندنی ترین اثر‌های شرکت Insomniac Games یعنی Marvel’s Spider-Man پس از چند سال انتظار بلاخره برای رایانه‌های شخصی پورت شد.این عنوان که تا به حال یکی از قوی‌ترین انحصاری‌های سونی حساب می‌آمد،حال برای PC باز‌ان نیز امکان تجربه‌اش فراهم شده است.این بازی توسط استودیو Nixxes Software که چندی پیش مسئولیت پورت بازی Horizon Zero Dawn را نیز به عهده داشت پورت شد و به نظر می‌رسد همانند Horizon این‌بار نیز این استودیو کار خود را به نحو احسنت انجام داده.این پورت چندین تغییر جزئی در هسته بازی و المان‌های آن داشته و چندین مزایای رایانه شخصی را تأمین کرده.با تیلنو همراه باشید.

ویژگی‌های وسیع در آپشن‌های گرافیکی

بزرگترین ویژگی های Marvel's Spider-Man نسخه‌ی رایانه‌ های شخصی

یکی از برتری‌های رایانه شخصی نسبت به کنسول‌های دیگر،داشتن قابلیت شخصی‌سازی آپشن‌های گرافیکی و وضوح تصویر(resolution)بازی است. اگر از یکی از کارت گرافیک‌های RTX شرکت Nvidia استفاده می‌کنید،می‌توانید از قابلیت های مختلفی مانند Nvidia DLSS برای عملکرد نرخ فریم بازی و از Nvidia DLAA برای تقویت افکت Anti aliasing برای بهبود بخشیدن به شفافیت تکسچر های بازی بهره ببرید.همینطور قابلیت Ray tracing به آپشن‌ها اضافه شده تا بتوانید از نور پردازی طبیعی‌‌تر در بازی لذت ببرید.از قابلیت‌های خوب این پورت می‌توان به آپشن‌های مختلف برای تنظیمات صفحه نمایش نیز اشاره کرد‌ ‌که به شما قابلیت استفاده از وضوح تصویر‌های گوناگون در مانیتور‌‌‌های مختلف از جمله مانیتور‌های ultra wide یا استفاده از چند مانیتور به صورت همزمان را می‌دهد.
در کل به نظر می‌رسد در آپشن‌های گرافیکی high و یا بالاتر بازی در سیستم‌های مختلف عملکرد خوب و ثابتی داشته و از نظر گرافیکی،انتظارات pc بازان را برآورده کرده است.

تغییر کنترلر به Mouse و Keyboard

این اثر که تا به حال فقط امکان بازی با کنترلر های PS4 و PS5 را داشته،هم‌اکنون قابلیت ساپورت Mouse و Keyboard را نیز دارد و به نظر می‌رسد استودیو Nixxes کار خود را به خوبی انجام داده و عملکرد قابل قبولی را فراهم کرده است.بازی همینطور از Sony DualSense نیز پشتیبانی می‌کند.اکثر تجربه بازی از نظر گیم‌پلی مانند نسخه کنسول ثابت مانده و تغییر خاصی نکرده است.گشت و گذار در نیویورک خیالی با تار‌های اسپایدرمن لذت‌بخش است و سیستم درگیری و فایتینگ بازی به خوبی خواسته های شما را از گیم پلی برآورده می‌کند.

بزرگترین ویژگی های Marvel's Spider-Man نسخه‌ی رایانه‌ های شخصی

در جمع‌بندی کلی می‌توان گفت این اثر نیز همانند پورت‌‌های قبلی سونی یعنی God Of War 2018 و Death Stranding و در نهایت Horizon Zero Dawn, تجربه‌ای لذت بخش است که طرفداران اسپایدرمن را مجذوب دنیا و داستان خود می‌کند و جزئیات گرافیکی اسپایدرمن و شهر نیویورک و گیم پلی بی‌نظیر شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد و با قابلیت Photo Mode می‌توانید لحظات خود را در بازی ثبت کنید.

این اثر علاوه بر بازی اصلی دارای ۳ بسته الحاقی جداگانه نیز هست تا تجربه شما را با کاراکتر های به یادماندنی لذت بخش تر کند. در کل روندی که سونی برای پورت بازی های انحصاری خود در پیش گرفته خبری خوب برای طرفداران رایانه شخصی است و امیدواریم با پورت های بیشتر همه بتوانند از تمام شاهکار های انحصاری سونی لذت ببرند.

نویسنده: پارسا صفری

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *