اخبار و رویدادها, بازی, راهنمایی و آموزش, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

تمام آنچه که از Warzone 2.0 می‌دانیم

تمام آنچه که از Warzone 2.0 می‌دانیم

نسخه‌ی دوم یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال، یعنی وارزون، امروز و پس از مدت‌ها با نام Warzone 2.0 منتشر می‌شود و بار دیگر چشم بازیکنان سبک بتل رویال را به خود جذب می‌کند. این عنوان که انتظارات زیادی نیز از آن داریم، همراه با فصل اول Call of Duty Modern Warfare 2 روانه‌ی بازار می‌شود. در این مقاله، ما حجم دانلود بازی، زمان باز  شدن آن و… را برای شما به صورت کامل می‌گوییم. با تیلنو همراه باشید.

حجم بازی

از حجم دانلود وارزون ۲ به صورت رسمی رونمایی نشده است، اما با توجه به اطلاعات منتشر شده در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی برروی کامپیوترهای شخصی، می‌توانیم به شما بگوییم که حجم این عنوان حداقل برای بازیکنان پی سی، ۱۲۵ گیگابایت است که حجم بسیار زیادی به حساب می‌آید. البته باید توجه داشته باشید که شما اگر مدرن وارفر دو را از قبل برروی سیستم خود اینستال کرده باشید، قاعدتا با مقدار دانلود کمتری نیز مواجه می‌شوید. علاوه بر این ممکن است بازی برروی کنسول‌ها نیز سبک‌تر باشد. به این دلیل که Modern Warfare 2 نیز برروی کنسول‌ها حجم کمتری را اشغال می‌کرد.

چه بلایی سر وارزون یک می‌آید؟

وارزون اصلی که در کشور ما نیز بسیار محبوب است و هوادارن و استریمر‌های مختص به خود را نیز دارد، به هنگام عرضه‌ی Warzone 2.0 سرور‌هایش به صورت کامل خاموش می‌شوند. این اتفاق به این دلیل است که اکتیویژن می‌خواهد به هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی دوم، آماده تعداد زیاد بازیکنانی که برای تجربه‌ی این عنوان می‌آیند باشد و سرور‌هایش مانند شرایط زمان عرضه بازی اورواچ دو، از دسترس خارج نشوند. اما بازیکنان وارزون اصلی نباید نگران باشند، زیرا که این بازی پس از گذشت چند روز دوباره آنلاین می‌شود و با نام Warzone Caldera به فعالیتش ادامه می‌دهد. البته این تغییر نام به این معناست که در وارزون یک دیگر خبری از Rebirth Island و دیگر مودهای بازی نخواهد بود و کالدرا تبدیل به تنها مود و نقشه‌ی آن می‌شود. با اینکه کمتر کسی در بین بازیکنان وارزون از کالدرا خوشش می‌آید، اما زنده ماندن وارزون یک به لطف این نقشه به این معنی است که حداقل آن سیستم قدیمی Movement در دسترس خواهد ماند.

وارزون ۲ چه زمانی منتشر می‌شود؟

از زمان نوشتن این مقاله، Warzone 2.0 دو ساعت دیگر یعنی در ساعت ۲۱:۳۰ شب منتشر خواهد شد. البته این زمان با توجه به ریجن اکانت شما ممکن است ۳۰ دقیقه تفاوت داشته باشد. وارزون ۲ به هنگام انتشار یک نقشه‌ی جدید با نام Al Mazrah، یک سیستم جدید بتل پس و… می‌آورد. مهم‌ترین تغییر آن اما بدون شک تغییر حالت Movement آن در بازی است.

ویژگی‌های جدید Warzone 2.0

نقشه‌ی جدید

اولین ویژگی جدید وارزون ۲ در مقایسه با وارزون اصلی، که باید به آن اشاره کنیم، نقشه‌ی جدید آن با نام AL Mazrah است. نقشه‌ی بزرگی که چندین منطقه‌ی مختلف دارد و در آن برخلاف اکثر بتل رویال‌های دیگر، چندین دایره‌، باز می‌شوند. در این مپ مناطقی پر از دشمن‌هایی که پلیر نیستند، قرار گرفته‌اند، که کسانی که به دنبال لوت و لوازم اضافه هستند می‌توانند به آن‌ها حمله کنند.

تمام آنچه که از Warzone 2.0 می‌دانیم

بتل‌پس جدید

دو بازی وارزون دو و مدرن وارفر دو، با سیستم جدیدی از بتل‌پس مواجه خواهند شد. در گذشته شما ساعت‌ها وقت می‌گذاشتید و آیتم مورد نظر خود را کنار کلی آیتم که استفاده‌ای از آن‌ها نداشتید، باز می‌کردید. از این به بعد اما می‌توانید با انتخاب کردن یک مسیر باز کردن آیتم‌های سلیقه‌ای، تنها مواردی که از بتل‌پس دوست دارید را آزاد کنید.

لوداوت‌ها

در نسخه‌ی دوم وارزون، ماهیت Loadout‌ تغییری نکرده، اما روش به دست آوردن آن سخت‌تر شده است. شما از این به بعد اگر می‌خواهید در همان دقایق ابتدایی بازی به تفنگ‌هایی که خود ساختید دسترسی داشته باشید، باید وارد چندین منطقه‌ای که در نقشه مشخص می‌شوند بروید، و با کنار زدن گروه بزرگی از دشمنانی که توسط هوش مصنوعی (Ai Enemies) کنترل می‌شوند، لوداوت خود را دریافت کنید. البته که دیگر بازیکنان نیز به این مناطق می‌آیند و شما باید علاوه بر دشمنان عادی، با آن‌ها نیز برای کسب لوداوت مبارزه کنید.

Blacksite

کسانی که به دنبال چالشی سخت‌تر هستند نیز می‌توانند به Blacksite بازی که در همان ابتدا جای آن مشخص می‌شود، بروند. شما برای دسترسی به بلک سایت، نیاز به کلید آن دارید، اگر موفق به پیدا کردن این کلید بشوید، باید در درون این منطقه با تعداد زیادی از دشمنان عادی و یک باس نهایی که لباس جاگرنات‌ها را بر تن کرده مبارزه کنید. اگر موفق به پیروزی در این منطقه شوید، چندین اسلحه برای استفاده در وارزون و مدرن‌وارفر دو بدست می‌آورید، و برای آن مچی که در آن موفق به پیروزی شدید، یک UAV دائمی در اطراف Blacksite و مقدار زیادی آیتم لجندری دیگر باز می‌کنید.

Buy Station‌های جدید

با وجود اینکه ماهیت این Buy Station‌ها تغییری نکرده، اما سیستم خرید از آن‌ها دستخوش تغییرات جالبی شده. شما دیگر از این مراکز خرید، نمی‌توانید لود‌اوت بخرید بلکه از این به بعد می‌توانید تفنگ‌هایی که ساختید را به صورت مستقیم از آن‌ها بخرید و استفاده کنید. همچنین در وارزون دو، اقلام موجود در Buy Station‌ها محدود هستند و اگر بازیکنی قبل از شما از آن‌ها خرید کند، شما دیگر نمی‌توانید برخی از اجناس موجود در آن‌ها را بخرید. البته این بدان معنی است که تعداد این مراکز خرید در نقشه‌ی بازی، بسیار بیشتر شده است.

ماشین‌های جدید

در وارزون دو با ماشین‌هایی جدید که همراه با خود مکانیک‌های جالبی نیز می‌آورند، مواجه هستیم. ماشین‌ها در این بازی، یک سیستم مصرف بنزین دارند که این باعث می‌شود بازیکنان دیگر نتوانند کل یک مچ را سوار بر ماشین از نقطه‌ی A به B بروند. علاوه بر این، یک سیستم با جزئیات از مقدار آسیب دیدگی ماشین نیز در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. مهم‌ترین تغییر برای ماشین‌ها اما، قابلیت بیرون آمدن از پنجره و سقف آن‌ها جهت تیر‌اندازی و شاید حتی فرار است.

پیشرفت سیستم Ping

Ping همانطور که می‌دانید، قابلیت علامت‌گذاری دشمنان و در کل، تمام اتفاقات بازی، برای هم تیمی‌ها است. این سیستم اما در وارزون دو پیشرفت قابل توجهی داشته و دیگر مانند نسخه‌ی قبلی باعث گرفته شدن دید شما نمی‌شود. جزئیات ویژگی‌های جدید این سیستم هنوز به صورت کامل مشخص نشده‌اند، اما اکتیویژن قول داده که آن را بهتر از قبل کند.

گولاگ جدید

گولاگ در وارزون دو، حداقل برای فصل اول دچار تغییری اساسی شده است. علاوه بر عوض شدن نقشه‌ی آن، شما از این به بعد دیگر در گولاگ با مبارزه‌ای یک در برابر یک مواجه نیستید و باید همراه با بازیکنی رندوم، به مصاف یک تیم دو نفره بروید. این بدین معنی است که شما دیگر در گولاگ فقط به توانایی خود متکی نیستید و در این رقابت دو در برابر دو باید به توانایی یک بازیکن رندوم ایمان بیاورید.

سیستم بازجویی

شاید می‌توان گفت که این سیستم، هیجان انگیز‌ترین ویژگی جدید وارزون دو به حساب می‌آید. شما از این به بعد اگر دشمنی را از پا در بیاورید و به اصطلاح او را Down کنید، می‌توانید او را بازجویی کنید و موقعیت هم تیمی‌هایش را در نقشه ببینید. این اتفاق باعث می‌شود از این به بعد بازیکنان یک تیم، نزدیک‌تر به هم دیگر بازی کنند زیرا که کشته شدن یکی از آن‌ها می‌تواند به قیمت باختن بازی تموم شود.

سیستم Proximity Chat

این سیستم چت صوتی، چند سالی است که در دنیای بازی‌های ویدیویی معروف شده است و وارزون دو به عنوان اولین عنوان بتل رویال از آن بهره می‌برد. این سیستم که به فارسی چت محدوده‌ای معنا می‌شود، باعث می‌شود مانند دنیای واقعی دیگر بازیکنان صدای شما را بشنوند. این صدا با دور و نزدیک شدن یک بازیکن نسبت به دیگران زیاد یا کم می‌شود. اکثر گیمرهای کامپیوتر‌های شخصی به سیستم Push To Talk عادت کرده‌اند، به همین دلیل به بازیکنان کنسول‌های خانگی پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع بازی وارزون دو، تمام میکروفون‌های خود را ببندند.

مد جدید DMZ

در انتها، باید از مد جدید Warzone 2.0 یعنی دی ام زی بگوییم که البته این مد خود یک بازی متفاوت به حساب می‌آید. هنوز جزئیات این بخش مشخص نشده‌اند، اما بسیاری حدس می‌زنند، این مد گیمپلی‌ای شبیه به بازی Escape From Tarkov خواهد داشت.

تمام آنچه که از Warzone 2.0 می‌دانیم

اگر سوال دیگری در مورد Warzone 2.0 دارید حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بزارید. اگر برای وصل شدن به سرور‌های مشکل دارید، سری به مقاله‌ی رفع اشکال ما بزنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *