نمایش و پیش نمایش, یادداشت

وقایع قبل از بازی Marvel’s Spider-Man 2 – بخش دوم

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2 - بخش دوم

در مطلب قبلی اشاره کردیم که در بازی Marvel’s Spider-Man چه گذشت و تا جایی پیش رفتیم که داستان آن بازی تمام شد و ادامه‌ی روایت مردان عنکبوتی در شهر نیویورک، در بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales اتفاق می‌افتد. این بازی که در سال 2020 برای کنسول‌های PS5 و PS4 منتشر شد، توانست با بهبود گرافیک و گیمپلی، بازهم توجه و نقدهای مثبت منتقدان و بازیکنان را به همراه داشته باشد و از لحاظ داستانی هم عملکرد خوبی از خود نشان داد. باید گفت همانطور که از نام عنوان پیداست، این بازی روی شخصیت مایلز مورالس تمرکز دارد و پیتر پارکر تنها در بخش‌های کوتاهی از داستان حضور دارد. ما در این سری مقاله به دنبال آماده‌سازی خود برای داستان بازی Marvel’s Spider-Man 2 هستیم.

مرعنکبوتی جدید، قهرمانی رنگین پوست

در انتهای بازی اسپایدرمن 2018 مشاهده کردیم که پیتر تصمیم گرفت تا آموزش‌ها و تعلیمات عنکبوتیِ مایلز را برعهده بگیرد و او را تبدیل به مرد عنکبوتی دوم شهر نیویورک کند. حالا در بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales، چندماه گذشته و رنگ و بوی برفیِ زمستان، سرتاسر ساختمان‌ها و شهر نیویورک را فرا گرفته است. مایلز تقریبا تمامی آموزش‌های خود را پشت سرگذاشته و با پیتر مشغول برقراری نظم و آرامش در سطح شهر است.

مردان عنکبوتی در ماموریتی سعی دارند که راینو (شروری که توسط دکتر اکتاویوس در بازی Spider-Man 2018 از زندان آزاد شده بود) را برای همیشه دستگیر کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا با او در سطح شهر درگیر شوند. پس از تعقیب و گریزهای فراوان، بلاخره با او مبارزه می‌کنند و پیتر در این مبارزه به شدت زخمی می‌شود. در این موقعیت حیاتی است که مایلز درمی‌یابد قدرت‌های ویژه‌ای مانند الکتریسیته دارد که منشا آن، بدن خودش است و می‌تواند دشمنان خود را با این قدرت از پای دربیاورد. همین قدرت، کلید پیروزی مایلز در برابر راینو است که با موفقیت او را شکست می‌دهد و شرکت راکسان (Roxxon)، راینو را به جای ماموران دولت دستگیر می‌کند. بعد از این مبارزه، پیتر به مایلز لباس عنکبوتی جدیدی می‌دهد و با مِری جین، به مسافرت کاری می‌رود. حالا مایلز تنها مرد عنکبوتی نیویورک در بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales است و باید با آشوب‌هایی که در این شهر موج می‌زند، دست و پنجه نرم کند.

در یکی از تلاش‌ها برای از بین بردن ناآرامی، مایلز متوجه می‌شود که گروهی خلافکار با سلاح‌هایی پیشرفته، به دنبال منبع انرژی پرتوزایی به نام نوفُرم (Nuform) هستند که راکسان صاحب آن است و در این حین، مایلز متوجه می‌شود که قدرت‌های او باعث می‌شود تا این مواد هسته‌ای، منفجر شوند. همین باعث می‌شود تا یکی از پل‌های اصلی نیویورک و تعدادی از افراد آسیب ببینند و تصویر ابرقهرمانانه‌ی مایلز خدشه‌دار شود. مایلز توسط دوست خود، گَنکی (Ganke) انگیزه می‌گیرد که به کار خود ادامه دهد و دریابد که این ماجراها از چه قرار است. در همین حین، گنکی یک اپلیکیشن عرضه می‌کند که به شهروندان نیویورک این امکان را می‌دهد تا هرکجا که جرم و جنایت مشاهده کردند، سریع با گزارش دادن، موقعیت مکانی و شرح واقعه را به اشتراک بگذارند تا مایلز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن با خبر شود.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2 - بخش دوم

صمیمی‌ترین‌ها، بدترین آسیب را می‌زنند

عموی مایلز یعنی آرون، با استفاده از این اپلیکشن به مایلز می‌گوید که از هویت او خبر دارد و می‌خواهد در این راه به او کمک کند. از طرفی دیگر، مایلز درمی‌یابد که رهبر آن گروه خلافکار که دارای سلاح‌های پیشرفته بودند، فین (Phin)، دوست صمیمی سابق‌اش است که با برادرش در بخش تحقیقاتی شرکت راکسان فعالیت می‌کردند. بعدا خواهیم فهمید که فین و برادرش در واقع مخترعان اصلی نوفرم بوده‌اند و برادرش هنگامی که قصد داشته عموم را از خطرات این ماده‌ی هسته‌ای مطلع کند، توسط مالک شرکت راکسان یعنی سایمون کِریگِر کشته می‌شود. حالا هم فین تصمیم گرفته تا با کمک گروه‌های مختلف خلافکاران، از سایمون انتقام بگیرد.

مایلز برای همکاری و جلب اعتماد فین با هدف مبارزه و از بین بردن قدرت راکسان، هویت خود را به فین افشا می‌کند اما طولی نمی‌کشد که این دو مورد حمله‌ی ناگهانی پِراولِر (Prowler) و راینو (که حالا دارای تجهیزات و لباس پیشرفته‌تری است) قرار می‌گیرند و توسط این دو زندانی می‌شوند. بعد از این اتفاق، آن‌ها در ساختمان راکسان چشم باز می‌کنند که معلوم می‌شود، سایمون به واسطه شرکت راکسان، پراولر و راینو را در اختیار گرفته تا فین را نابود سازد. نکته‌ی غافل‌گیرکننده‌تر، این است که شخصیت شرور پراولر، همان عموی مایلز یعنی آرون (شخصیتی که احتمالا در بازی Marvel’s Spider-Man 2 هم حضور دارد) است.

هنگام فرار از ساختمان، این دو با راینو رو به رو می‌شوند که راینو با کلمات خود درمورد مرگ برادر فین، سعی دارد او را خشمگین کند که این کار او موفقیت‌آمیزهم است. فین به قصد کشت، شروع به وارد کردن ضربات مرگبار به راینو می‌شود که مایلز سعی در متوقف کردن او دارد اما فین از شدت عصبانیت، به مایلز آسیب می‌زند. مایلز با بدنی زخمی و کبود، توسط دوست خود گنکی نجات پیدا می‌کند و برای درمان به خانه می‌رود که در خانه با مادرش رو به رو می‌شود. مادرش از فهمیدن این موضوع که مایلز اسپایدرمن است نه تنها ناراحت نمی‌شود، بلکه به او افتخار هم می‌کند.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2 - بخش دوم

گره خوردن روابط شخصی با داستان بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales، یکی از نکات درگیرکننده‌ی روایت این داستان است. در ادامه، آرون سعی می‌کند با زندانی کردن مایلز، جلوی کشته‌شدن او توسط فین را بگیرد. از آن طرف، سایمون نقشه‌ای پلید کشیده تا در صورت حمله‌ی فین، محله‌ی هارلِم (محل زندگی مایلز) را با انفجار ذرات نوفرم از بین ببرد. مایلز با شکست عموی خود آرون، او را راضی می‌کند تا دست از زندگی شرورانه‌ی خود بردارد و در عوض رفتار کنترلگرانه‌ی خود نسبت به مایلز، به نجات مردم از این فاجعه‌ی پیشِ‌رو بپردازد.

فداکاری، مهم‌ترین ویژگی هر قهرمان

مایلز تصمیم نهایی خود را می‌گیرد؛ فین باید متوقف شود تا مردم هارلم زنده بمانند. همینطور سایمون و شرکتش یعنی راکسان نیز باید به صورت قانونی و از راه درست، سرنگون شوند. مایلز به مبارزه با فین می‌رود و با تمامی قدرت خود جلوی او قرار می‌گیرد. بعد از مبارزه‌ای سخت، فین سر عقل می‌آید و این دو باهم به سراغ محل انفجار ماده‌ی نوفرم می‌روند. این ماده در حال منفجر شدن است و مایلز با به خطر انداختن جان خود، سعی در جذب موج و انرژی انفجار این ماده را به وسیله‌ی قدرت الکتریکی بدنش دارد. بعد از جذب تمامی انرژی حاصل از انفجار، فین متوجه این مسئله می‌شود که مایلز باید این انرژی را هرچه سریع‌تر در مکانی امن رها کند تا بتواند زنده بماند. فین که حالا از اشتباهاتش پشیمان است و از سرنوشت پیشِ‌روی خود آگاه، مایلز را با قدرت پرش فوق‌العاده‌ای که دارد، به ارتفاعی امن در آسمان می‌رساند و مایلز با رها کردن انرژی انفجار، جان خود و مردم هارلم را نجات می‌دهد اما دوست او در اثر این انرژی کشته می‌شود.

در میان این صحنه‌های بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales می‌بینیم که عموی مایلز هم سعی در تخلیه‌ی مردم از هارلم دارد و دست از زندگی خلافکارانه‌ی خود برداشته است. بعد از این اتفاق، شرکت راکسان توسط شکایت‌های قضایی متهم شناخته می‌شود و سایمون دستگیر می‌شود. پیتر نیز بعد از چندهفته به شهر بازمی‌گردد و حالا از آمادگی مایلز برای به دوش کشیدن جایگاه مرد عنکبوتی، مطمعن می‌شود. این دو باهم به جنگ دربرابر خلاف و آشوب در شهر ادامه می‌دهند.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2 - بخش دوم

اما داستان بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales همینجا تمام نمی‌شود. در سکانسی پس از تیتراژ و معرفی عوامل سازنده‌ی بازی می‌بینیم که نورمن آزبورن به دکتر کانِرز دستور می‌دهد تا پسرش هَری را از خواب مصنوعی بیدار کند (راجع به نورمن و هری و رابطه‌ی آن‌ها با وِنوم در مطلب قبلی توضیح دادیم). همچنین در سکانی دیگر می‎‌بینیم که مایلز مرگ فین را از ته قلب قبول می‌کند و با قدرت به زندگی خود به عنوان مرد عنکبوتی در بازی Marvel’s Spider-Man 2 برای PS5 در کنار پیتر، ادامه می‌دهد.

برای آشنایی با داستان شخصیت‌های بد بازی Marvel’s Spider-Man 2 سری به دیگر مقاله‌های ما بزنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *