اخبار و رویدادها, بازی, پی سی

دلیل تاخیر عرضه بازی GTA VI برای PC

دلیل تاخیر عرضه بازی GTA VI برای PC

پس از مدت‎‌ها انتظار جدید‌ترین نسخه‌ی GTA در سال 2025 برای کنسول‌‎های Xbox Series X|S و PS5 منتشر خواهد شد، اما خبری از بازی GTA VI برای PC در زمان عرضه نخواهد بود. دلیل این اتفاق را “مایک یورک”، توسعه دهنده سابق Rockstar که از سال 2012 تا 2017 در این کمپانی مشغول به کار بوده ، توضیح می‌‎دهد. او در ویدیویی که از چنل یوتیوب خود منتشر کرد گفت: ” آن‌ها (Rockstar) می‎‌خواهند چیزی که فروش دارد را در اولویت قرار دهند. بیشتر اوقات مخصوصا در گذشته، PlayStation پرفروش‌‎ترین پلتفرم بوده. PlayStation کنسولی بود که همه آن را در اختیار داشتند، به همین دلیل بازی فروش بیشتری را تجربه می‎‌کرد.”

یورک گفت پس از آن نسخه PlayStation به مهم‎‌ترین نسخه از بازی تبدیل شد. زمانی که او بر روی GTA V کار می‎‌کرد، سازندگان ابتدا از بهترین عملکرد نسخه PS3 اطمینان حاصل کردند، سپس کار بر روی Xbox 360 آغاز شد. او سپس با توضیح بیشتر در مورد ورژن PC بازی صحبت خود را ادامه داد “پورت PC به نوعی در پس‌‎زمینه وجود دارد تا بر روی دو نسخه دیگر کار و آزمایش شود . نسخه رایانه‎‌های شخصی همیشه وجود دارد، اما پولیش شده نیست.”

زمانی که پورت PlayStation در بهترین حالت خود قرار دارد و آماده عرضه به صورت عمومی است،  تمرکز به سمت نسخه رایانه‎‌های شخصی می‎‌رود، در این پورت سازندگان راه‎‌هایی برای پیشرفت بازی ارائه می‎‌دهند که امکان قرار دادن آن‌ها در کنسول‌‎ها وجود ندارد. همچنین توسعه پورت PC به دلیل تنوع قطعات آن‌ها زمان بیشتری لازم دارد. مایک یورک در این رابطه نیز گفت: “داخل کنسول‎‌های Xbox و PlayStation تنها یک نوع کارت گرافیک قرار دارد و معماری داخل آن‌ها نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند و همین کنسول در دسترس میلیون‎‌ها گیمر قرار می‎‌گیرد.  اما وقتی صحبت از یک رایانه شخصی می‎‌شود، هر فرد قطعات مختلفی را برای سیستم خود انتخاب کرده، در نتیجه تنوع GPU و CPU برای اجرا بازی بالا می‌‎رود.”

دلیل تاخیر عرضه بازی GTA VI برای PC

در اکثر اوقات سازندگان کارکنان کافی را برای توسعه چندین پورت به صورت همزمان ندارند، به همین دلیل نسخه رایانه‌‎های شخصی، حتی با وجود محبوبیت بالایی که دارند، در اولویت آخر قرار می‌‎گیرد. او ادامه داد: ” ما پول، منابع و نیروی انسانی کافی نداریم، پس باید درآمد شرکت را در اولویت قرار دهیم و بازی را برای پلتفرمی توسعه دهیم که فروش در آن تضمین می‎‌شود. در نتیجه ابتدا تمرکز را بر روی نسخه PlayStation سپس Xbox و درانتها PC می‌‎گذاریم.”

اگر به سابقه Rockstar در عرضه پورت‎‌های PC نگاهی بیندازیم، GTA V دو سال پس از عرضه و Red Dead Redemption 2 یک سال پس از عرضه نسخه‎‌های کنسولی برای رایانه‎‌های شخصی منتشر شدند. اما عنوانی مانند Red Dead Redemption 1 تا به امروز پورت PC دریافت نکرده است. در نهایت باید گفت که با توجه به محبوبیت فراوان GTA قطعا شاهد عرضه بازی GTA VI برای PC در آینده‌ای نه چندان دور از عرضه کنسولی، خواهیم بود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *