اخبار و رویدادها, کنسول

سونی از DualSense؛ کنترلر نسل نهمی خود رونمایی کرد

DualSense – کنترلر- سونی – کنترلر جدید پلی استیشن

شرکت سونی در اکانت توییتر خودش از کنترلر نسلی نهمی پلی استیشن رونمایی کرد.

سونی به شکلی کاملا ناگهانی و دور از انتظار از کنترلر جدید پلی استیشن 5 رونمایی کرد. این کنترلر DualSense  نام دارد و بر خلاق کنترلر های قبلی سونی با نام Dualshock خوانده نمی‌ شود.

DualSense – کنترلر- سونی – کنترلر جدید پلی استیشن

این شرکت طی بیانه‌ای در بلاگ سونی درباره این کنترلر توضیحات بیشتری داده است.

” ما به مرحله برجسته ای در پروژه پلی استیشن 5 خود رسیدیم. در حال حاضر ارسال کنترلر های جدیدی خود را با فرم نهاییشان برای توسعه دهندگان شروع کرده ایم تا آنها بتوانند از ویژگی های جدید این کنترلر استفاده کنند. اما در ابتدا قصد ما این بود که هم مخاطبین جامعه پلی استیشن نگاهی اولیه به DualSense  داشته باشند و درباره چشم انداز ما درباره چگونگی عملکرد این کنترلر در آینده و  چگونگی درگیر کردن قسمت های بیشتری از احساسات افراد حین تعامل با دنیای مجازی پلی استیشن 5  را بشنوید. امکانات DualSense در کنار قابلیت Tempest 3D AudioTech پلی استیشن 5 باعث می‌شوند بازیکنان نوع جدیدی از غوطه ور شدن در بازی ها را حس کنند.”

DualSense – کنترلر- سونی – کنترلر جدید پلی استیشن

بر طبق بیانیه منتشر شده، سونی بعد از صحبت های بسیاری با توسعه دهندگان نتیجه گرفته است تا در عین اضافه کردن ویژگی های جدید به DualSense سعی داشته باشد تا ویژگی های خوب کنترلر قبلی خودش را نیز حفظ کند.

” ما فرصتی فوق العاده را در دست داریم تا با دادن فرصتی به توسعه دهندگان برای کشف راه هایی به منظور عمیق تر کردن غوطه ور شدن بازیکنان به وسیله کنترلر جدید، نو‌آوری کنیم. ما به همین منظور از قابلیت بازخورد لمسی در کنترلر جدید خود استفاده کردیم. به وسیله این قابلیت تنوع گسترده ای از احساسات برای تجربه در حین بازی کردن در مقابل شما قرار دارد. همچین محرک های انطباقی را به دکمه های L2 و R2  اضافه کردیم تا شما تنش های موجود در اعمال خود را بهتر حس کنید. مثل حس کشیدن یک کمان برای پرتاب تیر.”

DualSense – کنترلر- سونی – کنترلر جدید پلی استیشن

با توجه به این بیانه عمر باتری کنترلر جدید سونی افزایش پیدا کرده و زاویه های تریگر های دستی نیز تغییر پیدا کرده است. همچنین تلاش بسیاری انجام گرفته تا DualSense حتی الامکان وزن کمتری داشته باشد. دکمه Share‌ بر روی کنترلر جدید سونی موجود نیست. به جای این دکمه، دکمه Create‌ به عنوان دکمه جدید تعامل محتوای کاربر وجود دارد.

DualSense  از یک میکروفون توکار هم بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از هدفون و مستقیم از طریق کنترلر با دوستان خود صحبت کنند. این قابلیت در هنگامی که بازیکنان عجله دارند سریع وارد میدان نبرد یا گفتگو شوند به آن ها کمک خواهد کرد. البته این کنترلر هنوز از قابلیت اتصال هدست و هدفون پشتیبانی می‌کند.

بر خلاف کنترلر های قبلی سونی، DualSense  طراحی‌ای دو رنگ دارد. جایگاه لایت بار این کنترلر از جلوی دسته به دو طرف پد لمسی آن منتقل شده است. در این بیان آمده است که ما تمام تلاش خود را کردیم تا استفاده از این کنترلر برای بازیکنان در نهایت راحتی باشد و آنها DualSense ‌ را به عنوان بخشی از بدن خود حس کنند.

DualSense – کنترلر- سونی – کنترلر جدید پلی استیشن

جیم رایان یکی از اعضای ارشد سونی کمی راجع به DualSense صحبت کرد و در مهمترین قسمت حرف هایش گفت که این کنترلر ادامه دهنده‌ی ماموریت ماست تا با پلی‌استیشن، مرزهای بازی کردن را الان و در آینده به جلو ببریم. در انتها هم از تمام مخاطب‌ های پلی استیشن تشکر کرد که در این مسیر همراهیشان می‌کنند.

شما درباره کنترلر جدید پلی استیشن چه نظری دارید؟ نظرات خود را با تیلنو به اشتراک بزارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *