بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Neon Abyss

بازی‌های Rogue-Like با دوربین دو بعدی و یا ایزومتریک مدتی است که دوباره تبدیل به یکی از ژانر‌های محبوب دنیای گیمینگ شده‌اند. Neon Abyss نیز دقیقا در همین دسته از عناوین قرار می‌گیرد و کار خود را در این ژانر حالا اشباع شده، به خوبی انجام می‌دهد. این اثر با حفظ بسیاری از اصول و اضافه کردن چندین المان جدید، نسبت به نیمی از رقبا بهتر عمل می‌کند. وجود شخصیت‌های فراوان، تنوع مناسب دشمنان و طراحی باس‌های فوق‌العاده، عواملی هستند که Neon Abyss را تبدیل به یک ویدیو گیم‌ خوب کرده‌اند. البته که اگر عاشق این نوع بازی‌ها باشید، این اثر از “خوب” هم فراتر رفته و تبدیل به شاهکار می‌شود. Neon Abyss که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد توانست با نمره‌ی ۷۵ تا ۸۰ منتقدان را هم راضی نگه دارد. بهترین ویژگی این بازی آن است که به صورت رایگان در سرویس گیم‌پس جهت دانلود موجود است. پس اگر کاربر ایکس باکس و یا کامپیوترهای شخصی هستید، آن را از دست ندهید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Neon Abyss:

حالا که از خوبیای این اثر گفتیم، بد نیست کمی از کمبودهای آن را نیز بازگو کنیم. بزرگ‌ترین مشکل و باگ Neon Abyss بدون شک نبود بخش چند نفره چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین است. این اتفاق در حالت عادی آن قدر در چشم بزرگ‌نمایی نمی‌کند، اما برای بازی‌ای که چندین شخصیت مختلف دارد و تمام المان‌های آن حول محور دو یا چند نفره بودن ساخته شده‌اند، این کمبود کاملا حس می‌شود. البته که تجربه‌ی بازی به صورت تک‌نفره بسیار لذت بخش است، اما به تصور مقدار لذت دو نفره تجربه کردن آن، کمکی نمی‌کند. در کنار این مسئله مشکل تکراری شدن برخی از باس‌ها در هر Run نیز وجود دارد. در کل اما بدون شک از یک کمپانی نه چندان مطرح انتظار خلق عنوانی در حد و اندازه‌های Hades را نمی‌توان داشت، و باید با همین مقدار “خوب” بودن کنار آمد. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما ویدیوی ما را تماشا کنید.

تماشا در یوتوب:

Neon Abyss همانطور که گفتیم، در ژانر اشباع شده‌ی خود، به اندازه‌ی کافی المان جدید معرفی می‌کند تا مقداری از رقبا متمایز شود. طراحی باس‌های به شدت خلاقانه باعث می‌شوند تا بازیکن در مواجه با هرکدام از آن‌ها فقط چند ثانیه وقت خود را صرف این که در حال مبارزه با کی یا چی هست، بکند. محیط Hub بازی همراه با فروشگاه‌ها و NPCهای موجود در آن نیز حس خیلی خاص و متفاوتی دارد و هربار گشت و گذار شما در آنجا می‌تواند متفاوت از دفعه‌ی قبلی باشد. در کنار تمام این مسائل، شخصیت‌های متفاوتی که برای آزاد کردنشان نیاز به Grind کردن دارید هم باعث می‌شوند تا انگیزه‌ی شما هیچوقت از بین نرود. تمامی مواردی که گفتیم، از مهم‌ترین ارزش‌های یک اثر Rogue-Like به حساب می‌آیند و اگر یک بازی آن‌ها را به خوبی انجام دهد، قطعا ارزش تجربه‌ی بالایی هم دارد.

فراموش نکنید که در انتها، این بازی‌ خوب و جذاب به صورت رایگان در گیم‌پس موجود است و در دیگر پلتفرم‌ها نیز مدام از قیمت ۲۰ دلاری‌اش به لطف تخفیف‌های مختلف کم می‌شود. Neon Abyss برای Nintendo Switch و پلی‌استیشن هم در دسترس قرار دارد و در این دو کنسول نیز عملکرد خوبی را از خود بجای می‌گذارد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *