بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Starfield

خرید بازی XBOX

بدون شک Starfield بزرگ‌ترین انحصاری تاریخ برند ایکس‌باکس، حداقل از لحاظ تبلیغاتی و هایپ اطراف آن، به حساب می‌آید. این اثر که در ابتدا قرار بود اختصاصی تیم رقیب یعنی پلی‌استیشن باشد، باعث کلید خوردن معامله‌ی خرید Zenimax (شرکت صاحب بتسدا) شد تا مایکروسافت از این اتفاق جلوگیری کند. بعد از تمامی شایعات و مسائل مختلف، روز به روز به تاریخ انتشار استارفیلد نزدیک و نزدیک‌تر شدیم و با دیدن تریلر‌های مختلف و حرف‌های تاد هاوارد، امیدوار به بازگشت ایکس‌باکس و مایکروسافت به میدان بازی‌های انحصاری شدیم. در زمان عرضه اما، همانطور که همگی انتظار داشتیم، اما امیدوار بودیم که بتسدا درس گرفته باشد، شاهد یک عنوان سرشار از باگ و نقص‌های فنی بودیم که البته به اعتقاد بسیاری همین موارد “جادوی بتسدا” به حساب می‌آیند. در قالب مهم‌ترین انحصاری تاریخ کنسول خود اما، این مشکلات بیشتر از قبل به چشم آمدند، زیرا هواداران نینتندو و پلی‌استیشن که با عناوینی مثل The Last of Us و Legend of Zelda زندگی می‌کنند، به هیچ وجه با واژه نواقص فنی آشنا نیستند. همین باعث شد که هواداران خود ایکس‌باکس و تیم‌های رقیب، بعد از تجربه‌ی استارفیلد آن طور که باید و شاید، از بازی راضی نباشند. البته که این تنها حرف ما نیست و نبود اسم Starfield در بین نامزدهای Game of The Year گویای این داستان است. تیم تیلنو در این ویدیو علاوه بر تجربه، بررسی و آموزش این اثر انحصاری، به دلایل ناموفق بودنش نیز می‌پردازد. با ما همراه باشید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Starfield در آپارات تیلنو:

به دنبال کشیدن عناوینی همچون مهم‌ترین انحصاری ایکس‌باکس و بهترین بازی سال قبل از انتشار، باعث شد پس از عرضه نیز نکات مثبت فراوان Starfield به چشم نیایند. این اثر همچنان در قلب خود و طبق معمول تمام کارهای دیگر بتسدا، بهترین ورژن یک بازی نقش آفرینی و اکشن به حساب می‌آید که می‌تواند برای ساعت‌ها بازیکن را سرگرم خود کند. دنیای جهان‌باز و زیبای استارفیلد می‌تواند به صورت کامل شما را غرق خود کند و یک تجربه‌ی بسیار منحصر به فرد و متفاوت از هر چیز دیگری تحویلتان دهد. شخصیت‌های فرعی فوق‌العاده که در قالب فرقه‌های مختلف حضور دارند و بازیکن باید با در نظر گرفتن مشکلات بین هر گروه در نهایت به یکی از آن‌ها کمک کند، چیزی است فقط بتسدا قادر به انجام آن به بهترین شکل ممکن است. در کنار ویژگی‌های مثبت این چنینی، تمامی المان‌های گیم‌پلی بازی نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهند تا همانطور که گفتیم، تجربه‌ای بی‌نظیر به وجود بیاورند. وجود سلاح‌های مختلف و قابلیت قوی‌ کردن شخصیت خود به شکلی باور نکردنی، همه لذت استارفیلد را چند برابر می‌کنند. منوی ساختن شخصیت به همراه گزینه‌های فراوان آن برای نزدیک‌تر کردن کاراکتر به خود نیز اگر چه به بهترین شکل انجام نشده، اما قطعا بسیار سرگرم کننده است. وجود مواردی همچون Background و Traits نه تنها باعث عوض شدن گیم‌پلی، بلکه باعث به وجود آمدن دیالوگ‌هایی بسیار خنده‌دار با شخصیت‌های دیگر هم می‌شوند.

تماشا در یوتیوب تیلنو:

همانطور که گفتیم، متاسفانه استارفیلد باگ‌ها و نواقص فنی فراوانی دارد که در یک “بازی سال” نباید جایی داشته باشند. شاید کلافه کننده‌ترین مسئله در مورد این مشکلات آن است که بعد از سال‌های فراوان و بازی‌های متعدد، همگی انتظار داشتیم بتسدا حداقل برای یکبار هم که شده، حداقل همان باگ‌های همیشگی را حذف کند. داشتن چنین انتظاری از اثری که حداقل ۸ سال در حال ساخت بوده، اصلا بیجا نیست و تنها دلیل آن تنبلی بتسدا به حساب می‌آید. خراب بودن انیمیشن شخصیت‌های فرعی، گیر کردن در یک نقطه در میان وسایل نامرئی و… همگی ایراداتی هستند که از زمان انتشار فال‌اوت اصلی نیز در بازی‌های بتسدا قابل مشاهده بودند. حالا در کنار تمامی مواردی که گفتیم، مشکل صفحه‌های بارگذاری فراوان در نسلی از کنسول‌های خانگی که با قول از بین بردن همین صفحه‌ها وارد بازار شده، بسیار ناامید کننده است. آن هم در شرایطی که تیم رقیب با انتشار عنوانی همچون Marvel’s Spider-Man 2 به کل لفظ لودینگ را حذف کرده و وارد عصری جدید شده. قفل بودن این بازی در ۳۰ فریم بر ثانیه نیز یکی دیگر از انتقادات بازیکنان نسبت آن است. در حالت عادی اتفاقاتی این چنین واقعا به چشم نمی‌آیند اما حرکت کنسول‌های خانگی به سمت نسل نهم دقیقا برای از بین بردن قفل ۳۰ فریم بر ثانیه، صفحه‌های بارگذاری و… بوده. اگر بخواهیم می‌توانیم برای ساعت‌ها در مورد نکات منفی Starfield صحبت کنیم، اما اگر به نظرتان شما می‌توانید با مشکلات گفته شده کنار بیایید، سری به ویدیو ما بزنید تا قبل از تجربه‌ی این اثر از خرید خود مطمئن شوید.

برای خرید بازی Starfield، لوازم جانبی آن و حتی نسخه‌ی Constellation Edition سری به فروشگاه ما بزنید. البته که همانطور که گفتیم، قبل از این کار برای اطمینان از خرید خود، ویدیوی ما را تماشا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *