بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی The Talos Principle 2

خرید بازی PS5

بازی‌هایی که مانند سری Portal مغز شما را به چالش بکشند هیچگاه از محبوبیت چندانی برخوردار نبودند و به همین دلیل در ده سال گذشته، کمتر دیده‌ایم که شرکتی به سمت ساخت چنین عناوینی حرکت کند. البته که آماده کردن این سبک از بازی‌ها باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و جای خطای کمی برای سازنده وجود دارد. یکی از آثاری که توانسته در انجام این کار موفق باشد اما، بدون شک The Talos Principle به حساب می‌آید. این بازی که تمرکز فراوانی بر فکر کردن خارج از جعبه داشت، حسابی شما را به چالش می‌کشید و از محبوبیت فراوانی بین مخاطبان برخوردار بود. نسخه‌ی دوم این عنوان اما یعنی The Talos Principle 2 اخیرا منتشر شده و توانسته از نسخه‌ی اول نیز عملکرد به مراتب بهتری را به جای بگذارد. بازیکن درست مانند گذشته، باید به حل کردن پازل‌های مختلف بپردازد و بدین شکل داستان را پیش ببرد. بازی ذکر شده، نمرات بسیار خوبی را نیز دریافت کرده و برخلاف روند امروزی، توانسته نظر مثبت بازیکنان را نیز جلب کند. در حال حاضر The Talos Principle 2 با دریافت نمره ۸۹ از منتقدان و نمره ۸.۹ از بازیکنان یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید اما از آنجایی که هیچ دسته بندی‌ای برای بازی‌های فکری و پازلی نداریم، شاهد نامزد شدن آن در مراسم Game Awards 2023 نیستیم. اگر با این سری آشنا نیست، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه لتس‌پلی و بررسی تیلنو را تماشا کنید.

لتس پلی و بررسی بازی The Talos Principle 2 در آپارات تیلنو:

The Talos Principle 2 یک بازی دوست داشتنی و سرگرم کننده است که توسط شرکتی کروات و حداقل سابقا مستقل، یعنی Croteam ساخته شده. به همین دلیل نکات مثبت آن بسیار بیشتر از ایرادات اندکش، به چشم می‌آیند. گیم‌پلی این اثر در مقایسه با عناوین AAA قطعا عمق آنچنانی ندارد اما همان چند مکانیک ساده‌ای که در طول تجربه‌ی شما اضافه می‌شوند کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهند و ذهن را درگیر خود می‌کنند. موسیقی نیز درست مانند نسخه‌ی قبلی شنیدنی است و بازیکن را قفل دنیای پسا-آخرالزمانی می‌کند. در چنین بازی‌هایی درست مانند پورتال و Superliminal داستان و اینکه چی باعث شده شما به عنوان شخصیت اصلی درگیر پازل‌هایی به این سختی شوید، از اهمیت فراوانی برخوردار است. خوشحال می‌شم که بگویم، The Talos Principle بهترین داستان سرایی در سبک پازل و معمایی را انجام می‌دهد و حداقل تا زمان انتشار Portal 3 و کامل شدن ماجراهای آن دنیا، در بالای قله می‌ایستد. در کنار تمامی این مسائل، هسته‌ی اصلی این نوع گیم‌پلی یعنی پازل‌ها نیز بسیار خوب انجام شده‌اند و هیچگاه حس بیهوده و بد بودن نمی‌دهند. البته که قیمت پایین The Talos Principle 2 در زمانه‌ای که برای دی ال سی‌ها هم ۷۰ دلار قیمت گذاشته می‌شود، نکته‌ای بسیار مثبت و غیر قابل چشم پوشی به حساب می‌آید.

تماشا در یوتیوب:

همانطور که گفتیم خیلی سخت است که از یک کمپانی کوچک در حالی که کمپانی‌های بزرگ روز به روز ناامیدمان می‌کنند، ایراد بگیریم. به خصوص وقتی که بازی‌ای که ساختند، در اکثر اوقات به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند. اما بحرحال لازم است که در هر نقد و بررسی‌ای موارد منفی را هم ذکر کنیم. بزرگ‌ترین ایرادی که از سمت اکثر افراد نسبت به The Talos Principle 2 مطرح شده، طولانی بودن بی دلیل آن است. البته که با توجه به سرعتی که هرکس در حل پازل‌ها دارد، ممکن است زمان به اتمام رساندن متفاوت باشد. با این وجود ولی، حتی کسانی که موفق به تمام کردن این اثر در سریع‌ترین زمان‌های ممکن شدن، می‌گویند که بعد از مدتی حس کش آمدن بی دلیل بازی به وجود می‌آید. در کنار این مسئله، محدود بودن مکانیک‌های گیم‌پلی، خارج از المان‌های حل پازل، یک مشکل دیگر به حساب می‌آید. این بدان معنی است که صرفا کسانی که عاشق سبک پازلی، معمایی هستند می‌توانند تا انتهای این عنوان با اشتیاق پیش بروند. این مسئله آنقدر بزرگ نیست، اما با توجه به این که ما داریم در مورد نسخه‌ی دوم سری حرف بزنیم، انتظار کمی می‌رود که چنین مواردی برطرف شده باشند. در نهایت باید پیشنهاد کنیم که قبل از تصمیم گیری در مورد The Talos Principle 2 سری به ویدیوی لتس‌پلی ما بزنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *