بررسی ویدیویی, کنسول, کنسول های قدیمی, ماشین زمان, نقد و بررسی

ماشین زمان قسمت اول: بررسی کنسول Xbox اوریجینال

در زمانی که بازار کنسول‌های خانگی توسط شرکت‌های ژاپنی مانند سگا، نینتندو و پلی‌استیشن اداره می‌شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که مایکروسافت بتواند این شرایط را تغییر دهد. درست مانند تصوری که نسبت به تلاش اپل برای شروع به کار در دنیای بازی‌های ویدیویی در حال حاضر داریم، آن زمان چنین تصوری در مورد مایکروسافت وجود داشت. با این وجود بیل گیتس به همراه دواین “راک” جانسن به روی صحنه آمد و از اولین کنسول ایکس‌باکس رونمایی کرد. شکل سنگین و بزرگ به همراه یک علامت X در وسط باعث می‌شد موفقیت این کنسول زیر سوال باشد. اما ایکس‌باکس اوریجینال با به هم زدن تمامی افکار منفی، وارد بازار شد و خیلی زود توانست رقابت بین کنسول‌های خانگی را برای همیشه عوض کند. علاوه بر این اتفاق، دستگاه مورد بحث، تبدیل به یکی از به یاد ماندنی‌ترین عناصر ویدیو گیم نیز شد. انتشار بازی‌های فوق‌العاده همچون اولین هیلو به صورت اختصاصی برروی ایکس‌باکس باعث شد بسیاری از توجهات به آن جلب شوند. ما در این ویدیو به مناسبت تولد ۲۲ سالگی این کنسول به بررسی آن پرداختیم و چند دستی نیز مشغول به تجربه‌ی عناوین قدیمی و خاطره انگیر شدیم. اگر می‌خواهید بدانید که از گذشته تا کنون ایکس‌باکس چه پیشرفت‌ها و پسرفت‌هایی کرده، با ما همراه باشید.

تماشای ویدیوی بررسی کنسول Xbox اوریجینال در آپارات:

Xbox نکات مثبت بسیاری داشت که آن را نسبت به رقبا تبدیل به گزینه‌ای بهتر می‌کرد. سخت‌افزار بهتر که بر خلاف الان، با بازی‌های اختصاصی خوبی نیز همراه می‌شد، باعث می‌شد گیمر حتی در صورت داشتن دیگر کنسول‌ها، سری به محصول مایکروسافت نیز بزند. رابط کاربری دوست داشتنی و سیستم ایکس‌باکس لایو که در آن زمان از رقبا جلوتر بود، از عواملی بودند که شما نمی‌توانستید در جایی دیگر پیدا کنید. البته که در کنار تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، چهره‌ی کنسول ایکس‌باکس اوریجینال نیز بسیار جالب توجه و متفاوت در مقایسه با رقبا بود. با اینکه شما در نگاه اول فقط با یک “باکس” یا همان جعبه مواجه می‌شوید اما با نگاهی نزدیک‌تر با یک طراحی مدرن و دوست داشتنی که جای ۴ دسته و کابل لن را در خود قرار داده، روبرو می‌شوید. بدون شک اما، مثبت‌ترین کاری که این دستگاه انجام داد، به وجود آوردن رقابت بین پلی‌استیشن و خود بود که با جلوگیری از سیاست‌های سگا مبنی بر تولید کنسول‌های جدید به صورت ماهانه، توانست باعث بالا رفتن کیفیت بازی‌ها و تمامی عوامل دنیای بازی‌های ویدیویی شود.

تماشا در یوتیوب:

مانند نسخه‌ی اول هر کنسولی، ایکس‌باکس اوریجینال نیز مشکلاتی را داشت. بزرگ‌ترین ایراد آن بدون شک به دسته‌‌ی بازی مربوط بود. این کنترلر در تلاش برای انجام دادن کارها به شکل متفاوت، راه خود را از دست داد و از دیگر دسته‌هایی که از قبل در بازار بودند، شکست خورد. نبود دکمه‌هایی حیاتی مانند RB و LB و در عوض قرار دادن دو محفظه برای مموری کارد، از جمله تصمیمات عجیب این دستگاه بود. البته که در آینده و با ورود شرکت‌های دیگر به بازاری که ایکس‌باکس درست کرده بود، این مشکل رفته رفته به فراموشی سپرده شد. دیگر عیب عجیب کنسول مذکور، سوختن یکی از قطعات آن به صورت رندوم و حتی در زمان خاموش بودن، بود. این مسئله باعث می‌شد دارندگان دستگاه هر لحظه با نگرانی از دست دادن سرگرمی خود دست و پنجه نرم کنند. ما در ویدیوی خود به دیگر ایرادات ایکس‌باکس اوریجینال نیز پرداخته‌ایم که در صورت علاقه شما به این مسئله، آن را به صورت کامل باز کرده باشیم.

اگر می‌خواهید جدید‌ترین کنسول ایکس‌باکس یا همان سری ایکس / اس را خریداری کنید سری به لینک قرار داده شده بزنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *