بازی, یادداشت

۱۱ لوکیشن در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

برخی از لوکیشن‌ها در بازی‌های ویدیویی مشخصا با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند. اما آیا لوکیشن‌هایی (Location) وجود دارند که در نگاه اول متوجه شباهت‌شان به مکان‌های واقعی نشویم؟ در این مقاله با تیلنو همراه باشید تا پاسخ به این سوال را پیدا کنید.

همانطور که همه ما می‌دانیم، در ساخت جهان بازی‌های ویدیویی، بسیاری از لوکیشن‌ها با الهام از مکان‌های واقعی ساخته می‌شوند. این موارد را به طور واضع می‌توانیم در بازی‌های نظیر جی تی ای 5، L.A. Noire ،Sleeping Dogs و آثار دیگر ببینیم. هرچند منبع الهام لوکیشن‌های برخی از بازی‌ها را نمی‌توان به این سادگی‌ها تشخیص داد. ما در ادامه به 11 نمونه از این موارد اشاره می‌کنیم.

بازی Half-Life 2

ساختمان پارلمان صربستان در بلگراد (Parliament of Serbia in Belgrade)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

به راحتی می‌توان تشخیص داد که معماری و زیبایی‌شناسی City 17 در این بازی با الهام از اروپا ساخته شده است. حتی Overwatch Nexus را می‌توان از نظر ظاهری نزدیکترین نمونه به یک مکان واقعی در نظر گرفت. در واقع Nexus یک ساختمان سیاسی بود که مرکز اصلی اقدامات Overwatch محسوب می‌شد. البته همه این‌ها پیش از هجوم نیروهای Combine به این محل بود.

پس از مدتی کاشف به عمل آمد که این مکان، در واقع با الهام از ساختمان پارلمان صربستان در بلگراد ساخته شده است. شباهت این دو مکان به شکل کلی و نحوه طراحی طاق آن‌ها مربوط می‌شود. اگرچه در Nexus، حالت گنبدی شکل ساختمان اصلی به صورت تمام و کامل طراحی نشده است. با این حال کسی این مورد را از شباهت‌های داخل بازی متوجه نشده، بلکه وجود فایل‌هایی مربوط به بافت‌ها (Texture) با نام «پارلمان» سرنخ‌هایی داده که موجب این کشف شده است.

بازی Crash Bandicoot

تاسمانی (Tasmania)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

وقایع بازی Crash Bandicoot در جزیره‌های Wumpa در جنوب شرقی استرالیا جریان دارد. این مجمع‌الجزایر در نزدیکی تاسمانی قرار دارد. از همین رو این موضوع منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا باندیکوت نواری شرقی (Bandicoot) یکی از جانوران بومی همین منطقه است. در واقع شخصیت اصلی بازی Crash Bandicoot با الهام از این موجود ساخته شده است.

نسخه دوم و سوم Resident Evil

اسپرینگفیلد از ایالت میزوری (Springfield, Missouri)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

Raccoon City شباهت بسیار زیادی به اسپرینگفیلد از ایالت میزوری دارد. اما شرکت کپکام (Capcom) هیچگاه این موضوع را تایید نکرده است. این شهر با داشتن جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، از حیث تعداد ساکنین نیز با اسپرینگفیلد شباهت دارد. همچنین در بازی رشته کوه‌های Arklay در نزدیکی Raccoon City وجود دارند که شباهت زیادی به رشته کوه‌های Ozark در ایالت میزوری آمریکا دارند. حتی اگر همین حالا نگاهی به تصاویر این اسپرینگفیلد بیندازید، می‌توانید در آن‌ها شباهت‌هایی با مرکز Raccoon City بیابید.

بازی Persona 5

سانگنجایا، شینجوکو و چند مکان دیگر

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

همانطور که Kamurocho در بازی Yakuza با الهام از Kabuki-cho ساخته شده، Yongen-Jaya نیز در بازی Persona 5 بر اساس سانگنجایا (Sangenjaya) شکل گرفته است. اگر به خیابان‌های این شهر در بازی پرسونا 5 دقت کنید، به سادگی متوجه این وجه تشابه‌ها خواهید شد؛ از لباس‌شویی‌ها گرفته تا تابلوهای مختلف.

بازی Professor Layton and the Curious Village

برج متروکه در فوکوکا (Abandoned Tower in Fukuoka)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

اولین نسخه از مجموعه The Professor Layton با نام بازی Professor Layton and the Curious Village در سال 2007 منتشر شد. این بازی ماجرای سفر پروفسور و شاگردش به شهر St. Mystere را روایت می‌کند. آن‌ها به این شهر می‌روند تا معمای Golden Apple را حل کنند. شما به محض ورود به شهر St. Mystere، می‌توانید برج‌های بلند و عجیب و غریبی را ببینید.  بر اساس توییت صفحه رسمی بازی Professor Layton and the Curious Village، این مکان با الهام از برج متروکه در فوکوکا کشور ژاپن ساخته شده است.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

کیوتو (Kyoto)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

در مصاحبه‌ای با رسانه The Verge مشخص شد که منطقه Hyrule در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، با الهام از شهر کیوتو در کشور ژاپن ساخته شده است. کارگردان بازی،هیدئومارو فوجیبایاشی (Hideomaro Fujibayashi)، و کارگردان هنری، ساتورو تاکیزاوا (Satoru Takizawa)، نیز این موضوع را تایید کرده‌اند و توضیحاتی نیز پیرامون آن ارائه داده‌اند.

بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

پراگ (Prague)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

ما در بخش سوم از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots، داستان سالید اسنیک (Solid Snake) را در اروپای شرقی دنبال می‌کنیم. منطقه مورد نظر در بازی، با الهام از شهر پراگ در جمهوری چک ساخته شده است. برای مثال ایستگاه قطار در بازی از روی ایستگاه مرکزی پراگ بازسازی شده است و سازندگان رودخانه The Volta را با الهام از رود Vltava ساخته‌اند.

بازی Far Cry 4

نپال (Nepal)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

شرکت یوبی سافت (Ubisoft) از همان ابتدای عرضه بازی Far Cry 4 اعلام کرده بود که منطقه Kyrat یک مکان خیالی در رشته کوه‌های هیمالیا بوده که با الهام از نپال ساخته شده است. منطقه وسیع پوشیده از برف Kyrat سرنخ واضحی از این شباهت است. البته یوبیسافت در ساخت جهان بازی فارکرای 4، مشخصا از مناطق هند و تبت نیز الگو برداری کرده است.

مجموعه Yakuza

کابوکیچو (Kabuki-cho)

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

هر کس که مجموعه Yakuza را بازی کرده باشد، می‌تواند تشخیص دهد که Kamurocho با آن همه جزئیات حتما از روی مکانی واقعی ساخته شده است. در واقع این شهر با الهام از منطقه‌ای به نام کابوکیچو در توکیو شکل گرفته است. این منطقه پر از رستوران‌های لاکچری، هتل‌های لوکس بوده و پر از بیلبوردهایی با نمادهای نئونی است.

بازی Sonic Adventure

آمریکای جنوبی و مرکزی

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

در بین مکان‌های مختلفی که در بازی Sonic Adventure وجود دارد، Mystic Ruins احتمالا از همه قابل توجه‌تر است. این مکان در واقع یک Adventure Field است که با معبد، Angel Island و مناطق دیگری مثل Lost World نیز ارتباط دارد. تیم سازنده برای این که حس حضور در محیطی باستانی را القا کند، مکان‌هایی با الهام از تیکال، شبه‌جزیره یوکوتان، کوسکو و ماچو پیچو ساخته است.

بازی‌های Life is Strange و Life is Strange: Before the Storm

خلیج تیلاموک، گاریبالدی و موارد دیگر

11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند

بازی Life is Strange که توسط استودیو Dontnod ساخته شده و بازی Life is Strange: Before the Storm که استودیو Deck Nine وظیفه ساخت آن را برعهده داشته، در شهری خیالی به نام Arcadia Bay جریان دارند. سازندگان در ساخت این شهر پر رمز و راز، از خلیج تیلاموک در شمال شرقی اقیانوس آرام و اورگان در گاریبالدی ایالات متحده آمریکا الهام گرفته‌اند. بندر، ساحل، کارخانه چوب‌بری و موارد دیگر را می‌توان به اورگان آمریکا مرتبط دانست.

این بود 11 مکان در بازی‌های ویدیویی که با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما چه لوکیشن‌هایی را می‌شناسید که با الهام از مکان‌های واقعی خلق شده‌اند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

اینستاگرام تیلنو

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *