نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

بررسی بازی Godfall از دید سایت‌ های معتبر دنیا

بازی Godfall

نمرات بازی Godfall که عنوان انحصاری کنسولی پلی استیشن 5 را به یدک می‌کشد، منتشر شده است. نمرات این بازی، کم‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و ظاهرا سازندگان نتوانسته‌اند از تمام پتانستیل دنیای بازی بهره ببرند.

بازی Godfall

بازی Godfall یک اثر Slasher-Looter است که توسط استودیو Counterplay Games توسعه داده شده است. این بازی، در واقع دومین پروژه‌ی Counterplay Games است و با توجه به آن چه که نمرات می‌گویند، ایده‌ای مانند گادفال برای یک استودیوی تقریبا تازه کار، کمی بزرگ است. گادفال یک پروژه‌ی به نسبت جاه طلبانه بود و طرفداران زیادی انتظار زیادی از آن داشتند. داستان به این جا ختم نمی‌شود و سونی این اثر را به عنوان یک انحصاری کنسولی برای PS5 معرفی کرده است و این موضوع انتظار بازیکنان را بیش از پیش بالا می‌برد. در واقع، جدیدترین اثر استودیو Counterplay Games برای رایانه‌های شخصی هم منتشر شده است، اما از آن جایی که برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت عرضه نشد، با نام یک انحصاری کنسولی برای PS5 شناخته می‌شود.

ایده‌ی کلی گادفال حول مبارزه و Loot کردن در محیط بازی می‌چرخد و از این منظر، شباهت زیادی به بازی‌های Looter مانند Destiny یا مجموعه‌ی Borderlands دارد. هم چنین، همان طور که احتمالا از نمایش‌های پیش از عرضه‌ی بازی مشاهده کرده‌اید، متوجه شباهت آن از لحاظ بصری به بازی God of War شده‌اید. اما شرایط معرفی و انتظار گادفال به هر گونه‌ای که سپری شد، نتوانست حداقل منتقدان را راضی نگه دارد و میانگین نمرات آن نیز مزید بر علت می‌شود تا نتوانیم آن را به عنوان یک پروژه‌ی AAA درجه یک بشناسیم. به هر حال، اگر قصد دارید با این بازی بیش‌تر آشنا شوید، می‌توانید به مقاله‌ی هر آن چه باید در مورد بازی Godfall بدانید، مراجعه کنید.

بازی Godfall

توسعه دهنده: Counterplay Games

ناشر، Gearbox

پلتفرم‌ها: PC و PS5

بازی Godfall

وبسایت God is a Geek

نمره: ۸/۵ از ۱۰

بازی Godfall یک غالفگیری بزرگ است. این بازی سیستم مبارزات را از God of War قرض می‌گیرد و به اندازه‌ی کافی Loot دارد تا از بازی‌هایی مانند Diablo جلو بزند. شاید در نگاه اول بیش از حد رنگارنگ به نظر برسد اما طراحی مناسبی دارد که باعث ادامه دادن به روند تجربه می‌شود.

وبسایت GamingTrend

نمره: ۷/۵ از ۱۰

از منظر گرافیکی، بازی Goofall یک پیروزی است و در همین حال مبارزات سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهد که برای عامه‌ی مردم جذاب است. بخش آنلاین سه نفره و تک نفره‌ی بازی قابل تجربه و سرگرم کننده است ولی در برخی مواقع تکراری می‌شود. با این که یک سری مشکلات فنی قابل رفع وجود دارد، عوامل سرگرم کننده‌ی زیادی درون بازی است.

وبسایت Destructoid

نمره: ۷ از ۱۰

بازی Godfall قرار است به یکی از سلقیه‌ای‌ترین عرضه‌های این نسل تبدیل شود. به طوری که برای یک دسته مقدس است و برای دسته‌ای دیگر، تنها اثری که داستان نه چندان جذاب خود را زمزمه می‌کند.

بازی Godfall

وبسایت Game Informer

نمره: ۷ از ۱۰

اگر شما یک بازی Slasher-Looter می‌خواهید که در مورد اکشن‌های همزمان و زجر کشیدن دشمنان در برابر ارتقاهایی است که شما بر روی شخصیت خود اعمال می‌کنید، بازی Godfall علاوه بر یک سیستم مبارزه‌ی جذاب موارد گفته شده را نیز ارائه می‌دهد. بازی تمام این روند را از لحظه‌ی ابتدایی تا ثانیه‌ی پایانی، نگه می‌دارد.

وبسایت PlayStation LifeStyle

نمره: ۶ از ۱۰

بازی Godfall یک اثر زیبا با یک داستان ضعیف و کم عمق است؛ اما اگر کسی وجود داشت تا Valorplateها را به شخصیت‌های متفاوت تبدیل کند و هر کدام از دنیاها را گسترش دهد، می‌توانست خیلی بهتر از چیزی باشد که ما امروز مشاهده می‌کنیم. به جای این موارد، ما با یک داستان سردرگم کننده و سطحی روبرو هستیم که اصلا به Valorplate (زره‌های مختلف بازی که کلاس شخصیت را نیز مشخص می‌کنند) و آن زره‌ای که شما بر تن می‌کنید، اهمیت نمی‌دهد. در حالی که اسلحه‌ها و تجهیزات یک موفقیت جدی را نصیب بازی کرده‌اند، اما متاسفانه داستان و روند تکراری گیم پلی باعث می‌شود که گادفال به پتانسیل واقعی خود نرسد. به هر حال، بازی Godfall یک اثر بزرگ است و به عنوان یک بازی روز عره‌ی PS5، دستاورد بزرگی به حساب می‌آید.

وبسایت Hardcore Gamer

نمره: ۶ از ۱۰

بازی Godfall از لحاظ بصری به شکل غیرقابل انکاری زیبا است، اما مشکلات فنی اساسی بر روی نتیجه‌ی نهایی تاثیر منفی گذاشته است. گادفال یک تلاش قابل تحسین برای یک IP جدید است که علاوه بر ایده‌های مستحکم، مبارزاتی عالی دارد، اما در همه‌ی زمینه‌ها به موفقیت نمی‌رسد.

بازی Godfall

وبسایت EGM

نمره: ۴ از ۱۰

بازی Godfall یک اثر کسل کننده با مبارزات بیش از حد پیچیده، داستانی خنده دار و سطحی و مشکلات فنی بی‌شماری است که آن را به یک بازی روز عرضه‌ی ضعیف برای پلی استیشن 5 تبدیل می‌کند.

میانگین نمرات بازی Godfall در سایت Metacritic بر اساس ۱۹ نقد:

۶۲

با نگاه اجمالی به حرف منتقدان و افرادی که به تجربه‌ی بازی پرداخته‌اند، بازی Godfall به عنوان یک Slahser-Looter از کار خود بر می‌آید و در کنار یک سیتم لوت جذاب، مبارزت سرگرم کننده‌ای نیز ارائه می‌دهد. اما در این میان، داستان نه چندان عمیق و روند تکراری گیم پلی در بلند مدت، از تبدیل شدن آن به یک بازی فوق العاده جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید که مشکلات فنی هم در چند وقت آینده و با به روز رسانی‌های مختلف رفع خواهد شد و از این منظر نگرانی خاصی وجود ندارد.

هم چنین، نقدهای این بازی آن چنان هم منفی نیست و اکثرا نمرات متوسطی را دریافت کرده است که برای یک استودیو به نسبت تازه کار، آنقدرها هم بد نیست. اما تجربه‌ی بازی Godfall با آن جلوه‌های بصری فوق العاده و قدرت سخت افزاری بالای پلی استیشن 5، خالی از لطف نخواهد بود.

در پایان اگر قصد دارید به شخصه به تجربه‌ی جدیدترین اثر استودیو Counterplay Games و یکی از بازی‌های روز عرضه‌ی PS5 بپردازید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید بازی Godfall مراجعه کنید.

برای خرید PS5 و خرید PS5 دیجیتال نیز می‌توانید به فروشگاه تیلنو مراجعه کنید.

نظر شما در مورد عملکرد بازی Godfall در نگاه منتقدان چیست؟ آیا این بازی در نهایت توانسته به یک اثر سرگرم کننده تبدیل شود یا خیر؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Metacritic

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *