یادداشت, بازی, مقالات علمی

چه انتظاراتی از بازی Call of Duty در سال ۲۰۲۱ داریم

بازی Call of Duty

در حال حاضر فاصله‌ی به نسبت زیادی با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بازی Call of Duty در سال ۲۰۲۱ داریم، اما طرفداران از همین الان شروع به زدن حدس‌هایی در مورد نسخه‌ی جدید و استودیوی توسعه دهنده‌ی آن کرده‌اند. با تیلنو همراه باشید.

در حال حاضر رسما هیچ گونه اطلاعات رسمی در مورد نسخه‌ای از بازی Call of Duty که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، وجود ندارد. اما موضوع این جا است که ما می‌توانیم با وجود شایعه‌ها و روند روتینی که شرکت Activision به کار می‌گیرد، حدس‌های بزنیم. در واقع، اکتیویژن یک الگوی خاص در مورد سپردن وظیفه‌ی ساخت بازی‌ها به استودیوهای زیرشاخه‌ی خود دارد. با توجه به تاریخ عرضه‌ی شماره‌های مختلف این مجموعه در طول سال‌های اخیر، از الان حدود ۸ الی ۹ ماه تا عرضه‌ی نسخه‌ی جدید باقی مانده است، اما این بدان معنا نیست که Activision می‌خواهد الگوی خود را تغییر دهد.

نام بازی، تاریخ عرضه و حال و هوای آن جزء مواردی هستند که ما صلاحیت نظر دادن در مورد آن را نداریم، اما به خوبی می‌توانیم توسعه دهنده‌ی نسخه‌ی جدید را شناسایی کنیم. البته در این میان اطلاعات اینسایدرها، شایعات و اشاراتی که سازنده‌ها در مورد پروژه‌ی جدید خود می‌کنند می‌تواند به تدریج تصویر مبهمی که از نسخه‌ی جدید بازی Call of Duty داریم را واضح‌تر کند.

بازی Call of Duty

شرکت Activision زیرشاخه‌های ریز و درشتی دارد که هر کدام مشغول ساخت پروژه‌های در دست خود هستند. در حالی که سه استودیوی Infinity Ward، Raven Software و Treyarch به سختی در حال پشتیبانی و گسترش دو بازی Call of Duty: Black Ops Cold War و Warzone هستند، استودیو Sledgehammer به آرامی در حال نیروگیری و گسترش تیم خود برای توسعه‌ی یک بازی جدید است. هم چنین، استودیو Beenox هم که با ساخت بازی Crash Bandicoot: It’s About Time دوباره احیا شده، می‌تواند قدرتمندتر از همیشه به ساخت بازی‌های جدید و بزرگ بپردازد یا به تیم‌های دیگر کمک کند. در این میان شما می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی رده بندی پرفروش ترین نسخه‌های مجموعه بازی Call of Duty با محبوب‌ترین بازی‌های این سری آشنا شوید.

استودیو Sledgehammer Games و بازی Call of Duty: WW2

در حال حاضر، استودیو Sledgehammer Games بیشترین تمرکز جامعه‌ی کاربری Call of Duty را به خود اختصاص داده است. این استودیو بیش‌تر به خاطر ساخت دو بازی Call of Duty: WW2 و Advanced Warfare شناخته می‌شود و در طول سال‌ها به سایر تیم‌های Activision هم کمک کرده است. با توجه به گفته‌های یک اینسایدر به نام Tom Henderson،  استودیو Sledgehammer در حال نیروگیری برای کار کردن روی یک پروژه‌ی بزرگ است. هر چند که هوز هیچ چیزی به طور رسمی مشخص نیست، اما طرفداران احتمال می‌دهند که این استودیو وظیفه‌ی ساخت یک بازی جدید و بزرگ را بر عهده دارد.

Sledgehammer Games با ساخت آثار شاخصی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم، به عنوان یکی از بهترین تیم‌های پشت بازی Call of Duty شناخته ی‌شود. تیمی که با عرضه‌ی WW2 روند پیشرفت را پس از یک افت چند ساله، شروع کرد و توانست خاطره‌ی بد بازی Call of Duty: Infinite Warfare را از بین ببرد. بیش‌تر شایعه‌ها توجه بر این دارند که این استودیو در حال ساخت یک ادامه‌ی مستقیم برای بازی Call of Duty: Advanced Warfare است و می‌خواهد مجموعه‌ی مخصوص به خود را تشکیل دهد. البته کسی چه می‌داند، شاید Activision تصمیم بگیرد با رونمایی از یک پروژه‌ی کاملا جدید طرفداران را حسابی هیجان زده کند.

تام هندرسون پیش از این و در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۱ میلادی، تصویری منتشر کرد که به روند آینده‌ی مجموعه بازی Call of Duty اشاره داشت. به طور معمول استودیو Sledgehammer به حدود دو سال زمان برای توسعه‌ی بازی‌های خود نیاز دارد و این بیش‌تر از مدت زمان یک ساله‌ای است که استودیو Infinity Ward برای عرضه‌ی بازی جدید خود می‌خواهد. با توجه به این روند و شرایط، به احتمال زیاد استودیو Sledgehammer در طول چند ماه آینده از بازی خود رونمایی خواهد کرد. البته تام هندرسون به صورت مستقیم به این موضوع اشاره نکرد، اما با کمی توجه به این تصویر می‌تواتیم متوجه تمام داستان شویم.

بازی Call of Duty

بازی Modern Warfare 2 یا Infinite Warfare 2

هر چند که این شایعه شانس کم‌تری دارد، اما به هر حال خبرهایی از ساخت یک نسخه‌ی جدید از بازی Call of Duty: Modern Warfare توسط تیم Infinity Ward به گوش می‌رسد. علاوه بر نسخه‌ی جدید Modern Warfare، شاید Activision شانس دیگری به بازی Infinite Warfare و ادامه‌ی آن دهد، اما احتمال به واقعیت پیوستن این شایعات زیاد نیست؛ چرا که اینفینیتی وارد هنوز هم برای نسخه‌ی ریبوت شده‌ی Modern Warfare که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به روز رسانی منتشر می‌کند. اما اگر بخواهیم این شایعات بدون پایه و اساس را کنار بگذاریم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که استودیو Infinity Ward هنوز در حال کمک به تیم‌های دیگر است و شاید تمرکز خود را روی ساخت یک نسخه‌ی جدید نگذارد.

برخلاف همه‌ی صحبت‌هایی که شد، نوبتی که باشد نوبت نسخه‌ی جدید Infinite Warfare است. هر چند که نسخه‌ی اول این بازی موفقیت‌های زیادی به دست نیاورد و با نظرات مختلفی همراه شد، اما هنوز هم جزء مجموعه بازی Call of Duty به حساب می‌آید و Activision هم در احیا کردن مجموعه‌های مختلف تبحر خاصی دارد.

بازی Call of Duty

اما در این میان یک نکته‌ی دیگر هم باقی می‌ماند، استودیو Infinity Ward در کنار Raven Software به سختی در حال پشتیبانی از بازی Call of Duty: Warzone‌ هستند؛ اثر بتل رویالی که به یک ماشین پول سازی برای Activision تبدیل شده و ظاهرا قصد کند شدن هم ندارد. بنابراین، از آن جایی که وارزون حالا حالاها قرار است به کار خود ادامه دهد، شاید اینفینیتی وارد هم تا چند وقت در مقام گروه پشتیبان این بازی باقی بماند. استودیو Beenox هم که پیش از این به آن اشاره کردیم، می‌تواند به نیروی اضافه‌ای برای بازی Battle Royal بزرگ اکتیویژن تبدیل شود. با این تفاسیر، باید شانس استودیو Infinity Ward را برای کار کردن روی یک نسخه‌ی جدید کم کنیم.

بازی Call of Duty: World War 3

پس از موفقیت‌هایی که بازی Call of Duty: WW2 به وجود آورد، هیچ بعید نیست که استودیو Sledgehammer بار دیگر به سراغ این مجموعه برود. به گفته‌ی یکی از اینسایدرها، WW3 می‌تواند یکی از محتمل‌ترین پروژه‌هایی باشد که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. هر چند که هیچ خبر یا گزارشی این موضوع را تایید نمی‌کند، اما نمی‌توانیم شانسی که برای به واقعیت پیوستن دارد را انکار کنیم. شاید بهتر است این گونه بگوییم که شانس نسخه‌ی جدید World War، از هر نسخه‌ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم، بیش‌تر است. در واقع، خیلی بعید است که یک تیم بزرگ مانند Sledgehammer پس از گذشت حدود چهار سال از آخرین پروژه‌ی خود، مشغول ساخت هیچ اثری نباشد.

بازی Call of Duty

پس از همه‌ی نکاتی که گفته شد، باید بدانید که حداقل نباید تا حدود سه الی چهار ماه آینده شاهد خبر رسمی خاصی باشیم. هر نسخه‌ای از Call of Duty که قرار باشد در ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شود، در مراحل ابتدایی توسعه‌ی خود قرار دارد و احتمال دیدن یک نمایش کامل و بزرگ تا چند وقت آینده، غیرمحتمل است. شرکت Activision در طی سال‌های اخیر همواره به خوبی از اطلاعات پروژه‌های جدید خود محافظت کرده و کم‌تر شاهد لو رفتن اطلاعات مهمی بوده‌ایم. هم چنین، از آن جایی که نمایش اولیه‌ی Call of Duty: Black Ops Cold War به خوبی جواب داد، باید به احتمال زیاد منتظر روند مشابهی باشیم.

در پایان اگر قصد دارید پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید به تحربه‌ی آخرین نسخه‌ی این مجموعه‌ی محبوب بپردازید، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

نظر شما در مورد نسخه‌ی جدید بازی Call of Duty که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود چیست؟ به نظر شما کدام تیم در حال توسعه‌ی بازی برای سال جاری است و کدام مجموعه را برای این کار انتخاب کرده؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Game Rant

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *