راهنمای خرید بازی, راهنمای خرید

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

این روزها همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از ما را مجبور به ماندن در خانه کرده است. با توجه به این که به نظر نمی‌رسد این شرایط به این زودی‌ها دست از سرمان بردارد، باید به نحوی خود را سرگرم کنیم. از همین رو بازی‌های ویدیویی می‌توانند ناجی ما باشند و ساعت‌ها سرگرم‌مان کنند. ما در این مطلب لیستی از بهترین بازی‌ های تک نفره را برای شما تهیه کرده‌ایم که تجربه آن‌‌ها را نباید از دست بدهید. با تیلنو همراه باشید.

در سال‌های اخیر بازی‌های چند نفره محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و شرکت‌های بزرگ بیشتر روی این سبک از آثار سرمایه گذاری می‌کنند. در واقع افزایش کاربران بازی‌های آنلاین باعث شده که شرکت‌هایی نظیر EA ،Activision ،Microsoft و Ubisoft بیشتر تمرکز خود را روی بازی‌های چند نفره و آنلاین قرار دهند. از همین رو به نظر می‌رسد که دوران بازی‌های تک نفره و داستان محور رو به افول است. اگرچه بازی‌های تک نفره نیز طرفداران خاص خود را دارند و آثار AAA و خیلی خوبی در سال‌های اخیر در این سبک عرضه شده‌اند. در ادامه ما لیستی از بهترین بازی های تک نفره را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با آن‌ها ساعت‌ها سرگرم شوید.

 

بازی Hitman 3

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)اگر بازی‌های مهیج را دوست دارید، بدون شک بازی Hitman 3 می‌تواند حجم زیادی از هیجان را به شما تزریق کند. در این نسخه از آثار هیتمن، مامور 47 برای هر ماموریت به مکانی جدید می‌رود و بازی مکان‌های متنوعی را به شما معرفی می‌کند. در هر ماموریت باید سریعا وظایف خود را انجام دهید و سپس به محل بعد بروید. شما در بازی هیتمن 3 حضور در مکان‌هایی نظیر دبی و برلین را تجربه خواهید کرد.

بازی هیتمن 3 که یکی از بهترین بازی های تک نفره است، نسبت به نسخه‌های پیشین تجهیزات بیشتری را در اختیارتان قرار داده و آزادی عمل‌تان را افزایش می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید در انجام ماموریت‌ها از نهایت خلاقیت خود بهره برده و اهداف را به روش‌های جالب و متفاوتی از بین ببرید. داشتن آزادی عمل بالا در بازی هیتمن 3 موجب می‌شود که این اثر ارزش تجربه مجدد را نیز داشته باشد.

 

بازی Returnal

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

بازی Returnal یک اثر جذاب، متفاوت و جاه‌طلبانه است که به خوبی توانست به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 بدرخشد. این بازی فضای عجیب و منحصر به فردی دارد و گیم‌پلی‌ آن به شدت چالش‌برانگیز است. در واقع بازی شما را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که پس از هر بار مرگ به زندگی برمی‌گردد و باید مسیر قبل را از ابتدا طی کند؛ چیزی مشابه فیلم Edge of Tomorrow با بازی تام کروز. البته در بازی Returnal هر بار که به زندگی برگردید، مسیر و مکان دشمنان با دفعه‌ی قبلی متفاوت خواهد بود. در نتیجه بازی ارزش تکرار بالایی دارد.

بازی Returnal در بخش مبارزات عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند ساعت‌ها شما را پای بازی میخکوب کند. همچنین این بازی علمی-تخیلی داستان جالبی را روایت می‌کند و از نظر فضاسازی نیز در نوع خود خاص است. بازی Returnal یک اثر جذاب و باارزش است که بدون شک می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های تک نفره دانست.

 

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)اگر بعد از دیدن سریال The Mandalorian هوس کرده‌اید که یک شمشیر نوری (Lightsaber) بردارید و با دشمنان‌تان درگیر شوید، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order کاملا مناسب شما است. در این بازی می‌توان شباهت‌هایی با بازی‌های Dark Souls و Hollow Knight پیدا کرد. همچنین بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در بخش سینماتیک نیز شباهت زیادی به مجموعه Uncharted دارد. با این وجود بازی از نظر داستان سرایی عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا شما را راضی خواهد کرد.

اگر فیلم Rogue One را دیده باشید، شخصیت‌های بازی Star Wars Jedi: Fallen Order برای‌تان آشنا خواهند بود. همچنین وقایع این بازی به اتفاقات آثاری نظیر Rebels ،The Bad Batch و The Clone Wars نیز مربوط می‌شود. اگر به ماجراجویی در کهکشان‌ها علاقه دارید، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را که یکی از بهترین بازی های تک نفره به حساب می‌آید، از دست ندهید.

 

بازی Cyberpunk 2077

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

بازی Cyberpunk 2077 شاید در زمان عرضه مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته باشد، اما باز هم می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های تک نفره دانست. با این که بازی مشکلات زیادی در روند ساخت داشت و نسخه نهایی نیز خالی از باگ نبود، اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که Night City آنقدر جذاب هست که ما را برای تجربه بازی وسوسه کند. بازی Cyberpunk 2077 موسیقی متن گوش‌نوازی دارد و صداپیشه‌های بزرگی در ساخت آن نقش داشته‌اند. همچنین این بازی ماموریت‌های جانبی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید در محیط وسیع و جهان‌باز این اثر به گشت و گذار مشغول شوید.
بازی سایبرپانک 2077 پس از عرضه، آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی زیادی دریافت کرد که موجب بهبود اجرای آن شدند. در حقیقت بازی به مرور زمان بهتر و بهتر شد و حالا می‌توانید در شرایطی بهتر بازی را تجربه کنید. شاید این بازی در حد بازی The Witcher 3 نباشد، اما اگر بازی‌های نقش‌آفرینی و علمی-تخیلی با محیط دیستوپیایی را دوست دارید، سایبرپانک 2077 می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

بازی Final Fantasy 7 Remake

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

بازی Final Fantasy 7 Remake کاری را انجام داد که هیچکس انتظارش را نداشت. این بازی در واقع بازسازی اثری به همین نام است که در سال 1997توسط شرکت Square Enix ساخته و عرضه شد. بازی Final Fantasy 7 Remake می‌تواند نبردهایی نفس‌گیر و اکشنی جذاب را به شما ارائه دهد. شما با تهیه این بازی می‌توانید نزدیک به 50 ساعت خود را در جهان بازی گم کنید. علاوه‌بر همه این‌ها، بازی Final Fantasy 7 Remake داستان را به شکلی متفاوت بازگو می‌کند و به همین دلیل اگر از طرفداران قدیمی این مجموعه هستید، نباید این بازی را از دست بدهید.
اگر این بازی قرار است شروعی برای بازسازی نسخه‌های بیشتر از آثار JRPG باشد، آینده‌ای جذاب‌تر برای بازی‌های ویدیویی در انتظار ما خواهد بود. بازی Final Fantasy 7 Remake به حدی خوب است که برخی آن را بهتر از نسخه اصلی می‌دانند و به همین دلیل می‌توان این بازی را یکی از بهترین بازی های تک نفره قلمداد کرد.

بازی The Outer Worlds

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)اگر تا به حال هیچ یک از بازی‌های شرکت Obsidian Entertainment را تجربه نکرده‌اید، بهتر است دست به کار شوید و بازی The Outer Worlds را تجربه کنید. این بازی جهانی را به تصویر می‌کشد که در آن قتل رئیس جمهور آمریکا (William McKinley) در سال 1901 هیچگاه رخ نداده است و درنتیجه تئودور رزولت (Theodore Roosevelt) هیچگاه نتوانسته رئیس جمهور شود.

بازی The Outer Worlds انشعابات داستانی زیادی دارد و در آن شاهد شخصیت‌های عمیق و چندبعدی خواهید بود. همچنین بازی از نظر تنوع محیط بسیار خوب است و در آن می‌توانید با سایر افراد همراه شده و به کاوش در کهکشان بپردازید. با وجود همه این‌ها، می‌توان گفت که بازی The Outer Worlds تنها آغازی برای ساخت یک فرنچایز بزرگ است. این بازی از شرکت Obsidian Entertainment بدون تردید یکی از بهترین بازی های تک نفره به حساب می‌آید.

 

بازی Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)عرضه کنسول‌های نسل جدید با ارائه بازی‌های چشم‌گیری همراه نبود؛ ولی بازی Spider-Man: Miles Morales که هم‌زمان با کنسول پلی استیشن 5 عرضه شد، را می‌توان یکی از بهترین آثار سال گذشته به حساب آورد. این بازی یک ماجراجویی 15 ساعته را به شما ارائه می‌دهد که به احتمال قریب به یقین از آن لذت خواهید برد. بازی Spider-Man: Miles Morales دومین بازی با محوریت مرد عنکبوتی محسوب می‌شود که استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) ساخت آن را برعهده داشته است. بازی از نظر بصری بسیار چشم‌نواز بوده و بخش‌های داستانی و سینماتیک آن بی‌نهایت جذاب است.

شما در بازی Spider-Man: Miles Morales می‌توانید لباس شخصیت‌تان را به هر نحو که دوست دارید شخصی‌سازی کرده و آن را با قابلیت‌های مختلف مجهز کنید. پس اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و داستان محور می‌گردید، بازی Spider-Man: Miles Morales که یکی از بهترین بازی های تک نفره است را از دست ندهید.

 

بازی Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی های تک نفره که باید تجربه کنید (بخش اول)

بازی Ori and the Will of the Wisps یک اثر جادویی و تامل‌ برانگیز است. این بازی ماجراجویی و پلتفرمر تجربه‌ای شگفت انگیز را به شما ارائه می‌دهد. شرکت Moon Studios در بازی Ori and the Will of the Wisps نسبت به بازی Ori and the Blind Forest تغییرات زیادی ایجاد کرده و از هر نظر بازی بهبود یافته است. بازی Ori and the Will of the Wisps از نظر بخش مبارزات بسیار بهتر شده و کاوش در جهان این بازی لذت‌بخش است. در واقع می‌توان گفت این اثر مسحور کننده یکی از بهترین بازی های تک نفره به حساب می‌آید.

این بود قسمت اول لیست بهترین بازی های تک نفره. به زودی بخش دوم این لیست را در تیلنو منتشر خواهیم کرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه بازی‌های تک نفره‌ای را دوست دارید؟ به نظر شما کدام بازی‌ها در بخش دوم این مقاله حضور خواهند داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GamesRadar

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *