بازی, یادداشت

بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده (بخش اول)

بازی Uncharted: Golden Abyss

بازی‌های شوتر سوم شخص همیشه بین گیمرها جزو آثار پرطرفدار بوده‌اند. اما آثار زیاد و متنوعی را می‌توانید در این سبک پیدا کنید. از آن جایی که وقت تجربه همه آن‌ها را نداریم، ممکن است برخی بازی‌ها از دست‌مان در رفته باشند. ما در این مقاله قصد داریم بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با تیلنو همراه باشید.

وقتی با سبکی مثل شوتر سوم شخص طرف هستیم، باید انتظار داشته باشیم که آثار بی‌شماری را در این دسته‌بندی پیدا کنیم. از همین رو احتمال این وجود دارد که به برخی بازی‌ها کمتر توجه کنیم. بازی‌هایی که قرار است در این لیست معرفی کنیم، احتمالا بنا به برخی دلایل از دید شما دور مانده‌اند. پس ما سعی می‌کنیم با معرفی آن‌ها، شانس تجربه‌شان را به شما بدهیم. در ادامه با معرفی این آثار همراه ما باشید.

بازی Vanquish

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و پی سی

بازی Vanquish

اولین اثری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، بازی Vanquish است. این اثر در سال 2010 عرضه شد. در آن سال‌ها بازار بازی‌های ویدیویی پر بود از آثاری در سبک شوتر سوم شخص. اما باید بدانید که بازی Vanquish تفاوت‌های خاص خود را داشت. استایل و ویژگی‌های بخش مبارزات این بازی فوق‌العاده جذاب بود. بد نیست اشاره کنیم که این بازی در سایت متاکریتیک توانست نمره 78 از 100 را به دست آورد که این امتیاز نشان‌گر عملکرد موفق آن است. تاسف‌آور است که هنوز بسیاری از گیمرها این اثر درخشان را تجربه نکرده‌اند. در نتیجه می‌توان آن را یکی از بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده قلمداد کرد.

بازی The Getaway

پلتفرم: پلی استیشن 2

بازی The Getaway

در اوایل و اواسط دهه 2000 میلادی، اکثر استودیو‌های بازی‌سازی سعی می‌کردند اثری مشابه بازی Grand Theft Auto 3 بسازند. در نتیجه در آن سال‌ها آثاری شبیه به فرنچایز جی تی ای به کرات به چشم می‌خورد. بازی The Getaway یکی از همان آثار است که یکی از بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده به حساب می‌آید. البته این اثر دارای برخی مشکلات بود که همان‌ها موجب شدند منتقدان توجه زیادی به آن نکنند. نمره 72 از 100 آن در سایت متاکریتیک مهر تاییدی بر این مدعا است. همانطور که گفتیم تعدد بازی‌هایی در این سبک و سیاق در آن سال‌ها بیداد می‌کرد. در نتیجه آثاری نظیر بازی The Getaway در بین آن‌ها گم شدند. البته اگر از کسانی که این اثر را تجربه کرده‌اند بپرسید، احتمالا به شما می‌گویند که بازی المان‌های جذاب و خاص خود را داشته است. کافی بود سازندگان کمی بیشتر روی این اثر وقت بگذارند تا نتیجه کار به یک بازی موفق تبدیل شود.

بازی 50Cent: Blood on the Sand

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3

بازی 50 Cent: Blood on the Sand

پیش از عرضه بازی 50Cent: Blood on the Sand، آثار Cover-Based و شوترهایی در این سبک و سیاق اصلا کم نبودند. استفاده بیش از حد از رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری در بخش بصری بازی نیز هیچ کمکی به متمایز کردن آن نکرد. به نوعی می‌توان گفت این اثر در همان سال‌های ابتدایی عرضه به دست فراموشی سپرده شد. اما باید بدانید که بازی 50Cent: Blood on the Sand اثری خوب و سرگرم کننده است. این بازی این ویژگی‌ها را دارد، اما هیچ تلاشی نمی‌کند که چیز بیشتری ارائه دهد و در واقع هیچ ایده خلاقانه جدیدی در آن دیده نمی‌شود. به هر حال از آن جایی که می‌توان این بازی را اثری سرگرم کننده دانست، ما آن را در لیست بازی های شوتر شخص دست کم گرفته شده قرار داده‌ایم.

بازی Mercenaries 2: World in Flames

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360 و پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پی سی

بازی Mercenaries 2: World in Flames

استودیو Pandemic در زمان خود بازی‌های فوق‌العاده جذابی می‌ساخت. اما بازی Mercenaries 2: World in Flames نتوانست پا به پای سایر آثار این استودیو پیش برود. با این حال می‌توان آن را یک بازی خوب دانست که هنوز هم ارزش تجربه کردن دارد. شاخصه اصلی این اثر محیط تخریب‌پذیر آن بود. بازی Mercenaries 2: World in Flames به شما اجازه می‌دهند در جهان آزاد این اثر به گشت و گذار بپردازید. در واقع خود بازی شما را تشویق می‌کند که در محیط اثر آشوب به پا کرده و هرج و مرج به راه بیندازید. البته نمی‌توان از نقص‌های آن گذشت، اما این موارد در حدی نیستند که بخواهیم از این بازی به عنوان یک اثر بد یاد کنیم. اگر سبک TPS را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازی Mercenaries 2: World in Flames را تجربه کنید. این اثر یکی از بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده است.

بازی Resistance: Retribution

پلتفرم: PSP

بازی Resistance: Retribution

می‌توان تمام بازی‌های مجموعه Resistance را در لیست بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده جای داد (به جز Resistance: Burning Skies). اما این موضوع برای بازی Resistance: Retribution که اثری انحصاری برای کنسول PSP بود، بیشتر از همه صدق می‌کند. این بازی از Bend Studio اثری در سبک شوتر سوم شخص و Cover-Based است که نسبت به سایر آثار فرنچایز Resistance تفاوت‌هایی دارد. همچنین بازی Resistance: Retribution پروتاگونیست جدیدی را به مخاطبان معرفی کرد. با این که این بازی سیستم جالبی برای ارائه سبک شوتر نداشت، اما توانست در سایر بخش‌ها عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. بخش تک نفره و داستانی این اثر فوق‌العاده بود و بخش چند نفره آن نیز جذابیت‌های زیادی داشت. بازی Resistance: Retribution بدون شک یکی از بهترین آثار منتشر شده روی PSP به حساب می‌آید.

بازی Uncharted: Golden Abyss

پلتفرم: PS Vita

بازی Uncharted: Golden Abyss

استودیو Bend درست بعد از بازی Resistance: Retribution دست به ساخت بازی Uncharted: Golden Abyss زد. این بازی که روی PS Vita عرضه شد، توانست نمره 80 از 100 را روی سایت متاکریتیک به دست آورد. اما متاسفانه اصلا نتوانست به چشم بیاید. این اثر حتی بیش از بازی Resistance: Retribution نادیده گرفته شد. مشخصا بازی Uncharted: Golden Abyss در حد سایر آثار فرنچایز آنچارتد که روی کنسول‌ها عرضه شدند، نیست. اما باز هم می‌توان آن را اثری قابل قبول در دنیای Uncharted به حساب آورد. این بازی داستان خوبی داشت و مکانیک‌های پلتفرمینگ و بخش مبارزات به خوبی در آن پیاده‌سازی شده بود. در واقع این اثر روی PS Vita واقعا جذاب بود. باید قبول کنیم که علت حضور این اثر در لیست بازی های شوتر اول شخص نادیده گرفته شده چیزی نیست جز عرضه آن روی PS Vita. اگر بازی Uncharted: Golden Abyss روی پلتفرم دیگری منتشر می‌شد، قطعا به اثری شناخته‌شده تر بدل می‌شد.

بازی James Bond 007: Blood Stone

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو DS و پی سی

بازی James Bond 007: Blood Stone

آثار مربوط به دنیای 007 در این سال‌ها فراز و فرود‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. برخی از آن‌ها آثاری موفق بودند و برخی دیگر به بازی‌هایی شکست خورده تبدیل شدند. اما بازی James Bond 007: Blood Stone را می‌توان حد وسط این آثار دانست. احتمالا دلیل اصلی فراموش شدن آن هم همین موضوع است. البته باید قبول کنیم که این بازی، اثری خوب و جذاب بود که تجربه‌ای لذت بخش از سبک شوتر سوم شخص را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. تیراندازی، درگیری با سلاح سرد و مخفی‌کاری مهم‌ترین بخش‌های بازی بودند. البته نباید از جذابیت بخش تعقیب و گریز با ماشین گذشت. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه بازی James Bond 007: Blood Stone، استفاده از چهره دنیل کریگ (Daniel Craig) – بازیگر فیلم‌های جیمز باند – برای طراحی شخصیت اصلی داستان بود. بازی James Bond 007: Blood Stone اثر به خصوصی نبود، اما جای خالی آثار اقتباس شده از جهان 007 را پر می‌کرد.

این بود بخش اول لیست بازی های شوتر سوم شخص دست کم گرفته شده. بخش دوم این مقاله به زودی در تیلنو منتشر می‌شود. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره آثار این لیست چیست؟ کدام یک از آن‌ها را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

اینستاگرام تیلنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *