راهنمایی و آموزش, راهنمای بازی, راهنمای مراحل بازی

راهنمای Private Matchهای بازی Apex Legends

Private Matchهای بازی Apex Legends

Private Matchها یا همان مسابقات خصوصی موردی بود که گیمرها مدت‌ها خواستار آن بودند؛ حالتی که بتوان با استفاده از آن مسابقات خصوصی به وجود آورد و تمامی گیمرهای موجود در آن را انتخاب کرد. حال استودیو Respawn Emtertainment بالاخره چنین قابلیتی را در دسترس قرار داد که در راهنمای Private Matchهای بازی Apex Legends به جنبه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید در مورد Private Matchهای بازی Apex Legends بدانید

مدت زمان زیادی از عرضه رویداد جدید بازی Apex Legends با نام Spellbound Collection نمی‌گذرد. این رویداد جذاب مانند سایر ایونت‌ها آیتم‌های تزئینی متعددی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اما رویداد مورد بحث خود را به آیتم‌های تزئینی محدود نمی‌کند و قدم‌های بزرگ‌تری به سوی خواسته‌ها کاربران بر می‌دارد. با شروع رویداد Spellbound Collection حالت مورد انتظار Private Match در دسترس قرار گرفت که هویتی شبیه به Custom Matchهای بازی Fortnite دارد. شما می‌توانید با استفاده از این حالت مسابقات (یا تورنومنت‌ها) بتل رویال خصوصی تشکیل دهید و با دوستان خود به رقابت بپردازید. در واقع حالت Private Match به شما اجازه می‌دهد تمام گیمرهای موجود در یک مسابقه را از میان دوستان خود انتخاب کنید تا از این منظر محدودیت خاصی نداشته باشید. اضافه شدن این حالت می‌تواند باعث به وجود آمدن تورنومنت‌های غیررسمی و کوچک‌تری شود که حرفه‌ای‌ها در طی آن‌ها به هنرنمایی می‌پردازند.

اما با این وجود سردرگمی‌های متعددی حول محور همین Private Matchهای جدید قرار دارد. برای مثال تا زمانی که حداقل گیمرهای موجود در سرور به 30 نفر نرسد امکان شروع مسابقه وجود نخواهد داشت. اگر کمی فکر خود را به کار بگیرید می‌توانید نمونه‌های مشابهی را با مثال ذکر شده پیدا کنید که جواب مشخصی ندارند. با این حال ما سعی می‌کنیم در طی مقاله راهنمای Private Matchهای بازی Apex Legends برخی از سوال‌های مبهم در مورد این حالت جدید را از بین ببریم. اگر با ساخت و ساز مسابقات خصوصی جدید آشنا شوید می‌توانید مسابقه و تورنومنت منحصر به فرد خود را ساخته و با دوستان‌تان به رقابت بپردازید.

Private Matchهای بازی Apex Legends

نقشه‌ها و حالت‌ها

حالت Private Match برای تمامی پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد و به پلتفرم خاصی نظیر رایانه‌های شخصی محدود نمی‌شود. بنا بر همین موضوع اگر جزو کاربران کنسول‌های سونی و مایکروسافت باشید هم می‌توانید Private Matchهای خاص خود را درست کنید. علاوه بر این باید بدانید که محدودیت خاصی در مورد تعداد Private Matchهای قابل بازی هم محدودیت خاصی ندارد، به گونه‌ای که می‌توان تا حد دلخواه Private Match درست و به رقابت در آن پرداخت. البته که این حالت جدید علاوه بر حالت بتل رویال کلاسیک شامل 3v3 Arenas Mode هم می‌شود که در طی آن دو تیم سه نفره از بازیکنان واقعی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

حال اگر بخواهیم در مورد نقشه‌های موجود صحبت کنیم باید بدانید که امکان استفاده از همه آن‌ها در حالت Private Match وجود دارد. در این میان استثنا خاصی هم دیده نمی‌شود و حتی اگر نقشه‌ای جزو Rotation مستمر بازی Apex Legends نباید می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال با وجود اینکه در حال حاضر نمی‌توان در حالت بتل رویال از نقشه Kings Canyon بهره برد، اما ممنوعیت خاصی در مورد استفاده از آن در Private Matchها وجود ندارد. چنین روندی برای نقشه‌ها حالت Arenas هم وجود دارد که به لطف آن می‌توانید در سطح نقشه دلخواه خود شروع به مبارزه کنید.

نکات پایه مربوط به Private Matchها

به طور طبیعی برای شروع یک مسابقه بتل رویال در ایپکس لجندز 60 بازیکن نیاز است. در واقع هنگامی که تعداد گیمرهای موجود در یک مسابقه به 60 نفر می‌رسد خود بازی به صورت خودکار Match را آغاز می‌کند. اما چنین قانونی برای Private Matchها وجود ندارد تا شما بتوانید تنها به کمک 30 نفر از دوستان خود به تجربه یک ‌Battle Royale کامل بپردازید. به لطف این ویژگی گیمرها قادر هستند به اتفاق 30 نفر از دوستان خود بخش بتل رویال جذاب بازی Apex Legends را تجربه کنند. حال اگر 30 عدد بزرگی به نظر می‌رسد و نمی‌توانید 30 نفر از Friendهای خود را به صورت آنلاین درآورید، گزینه Arenas همیشه در دسترس خواهد بود. این حالت 6 نفره (سه علیه سه) مانند یک Death Match می‌ماند که برای پیروزی در آن باید بازیکنان تیم حریف را هر چه زودتر از پا درآورید.

اما چگونه می‌توان وارد Private Matchهای بازی Apex Legends شد یا یکی از آن‌ها را درست کرد؟ برای شروع گزینه Game Mode Menu که در سمت چپ-پایین صفحه دیده می‌شود را انتخاب کنید. حالا در منو جدید دو گزینه را در بالای صفحه می‌بینید که با نام Public Match و Private Match عنوان بندی شده‌اند. Public Match که به صورت پیش فرض انتخاب شده، در واقع همان حالت‌های معمولی و آنلاین بازی است که پیش از این به تجربه آن می‌پرداختید. اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد زبانه دیگر است که با نام Private Match شناخته می‌شود. برای ادامه روی این گزینه کلیک کنید.

در ادامه دو گزینه متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرد: درست کردن یک Private Match جدید یا پیوستن به یکی از آن‌ها. برای پیوستن به Private Match یکی از دوستان خود کافی است گزینه Join Match را بزنید و سپس کد TPC (یا Tournament Participant Code) را وارد کنید. اما اگر گزینه Crate Match را فشار دهید با یک صفحه جدید روبرو می‌شوید که از شما می‌خواهد 20 تیم سه نفره از گیمرهای مختلف بسازید.

فقط توجه داشته باشید که برای درست کردن یک مسابقه خصوصی به کد TPC نیاز خواهید داشت. هنگامی که گزینه Private Match را انتخاب می‌کنید یکی از این کدها به صورت خودکار برای‌تان آزاد شده و در سمت راست بالای صفحه با عنوان Join Code به نمایش در می‌آید. توجه داشته باشید که این Join Code در ابتدا با شکل ستاره دیده می‌شود و تا زمانی که گزینه Reveal را فشار ندهید قادر به مشاهده دقیق TPC خود نخواهید بود. به هر حال هنگامی که این کار را انجام دادید و TPC خود را درست کردید، کافی است آن را برای دوستان خود ارسال کنید تا آن‌ها بتوانند Private Match شما را پیدا کرده و Join آن شوند. البته اگر یکی از بازیکنان جزو دوستان شما نباشد مشکلی پیش نخواهد آمد؛ چرا که تنها نکته مهم داشتن TPC مورد بحث و وارد کردن آن است.

Observerها یا تماشاگرها

با در دسترس قرار گرفتن Private Matchهای بازی Apex Legends استودیو Respawn Entertainment از قابلیت جدیدی با نام Observer رونمایی کرد. این Observerها می‌توانند بدون اینکه کنترل لجند خاصی را به دست بگیرند به تماشای بازی بپردازند و به نوعی نقش تماشاگر را تداعی کنند. Observerها بازی را همانند افرادی که در طی بازی معمولی کشته می‌شوند و به تماشای بازی هم تیمی‌ها یا سایر گیمرها می‌پردازند، به کارشان ادامه می‌دهند. برای اینکه بتوانید یکی از اعضای Private Match را در نقش تماشاگر قرار دهید کافی است اسم او را به بخش Observers اضافه کنید.

البته که Observerها قابلیت‌های بیش‌تری نسبت به گیمرهای کشته شده در طی بازی‌های معمولی دارند. این افراد می‌توانند جریان بازی را از دید هر کسی که می‌خواهند ببینید، دشمنان را از پشت دیوار مشاهده کنند و به Scoreboard دسترسی داشته باشند. اما مهم‌ترین قابلیتی که در دسترس Observerها قرار می‌گیرد قابلیت حرکت آزادانه در نقشه است. در واقع اگر شما در قالب یکی از این افراد قرار بگیرید می‌توانید مانند یک روح در سطح نقشه بچرخید و همه چیز را تحت نظر بگیرید.

شخصی سازی و مدیریت

در همان صفحه‌ای که می‌توانید بازیکنان را در نقش Observer یا Squadها قرار دهید، قابلیت تغییر تنظیمات در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای مثال این منو تنظیمات به شما اجازه می‌دهد Data Center ایده آل خویش را انتخاب کرده تا بهترین پینگ و کم‌ترین پکت لاس ممکن را داشته باشید. اما طیف شصخی‌سازی‌های Private Matchها به همین نقطه محدود نمی‌شود و مسائل دیگری را هم در بر می‌گیرد. در حالی که می‌توانید Private Matchها را درست مانند Batlle Royaleها و Arenaهای معمولی تجربه کنید، قابلیت تجربه آن‌ها در قالب یک Mode رقابتی و سخت‌گیر با نام ALGS هم وجود دارد. کافی است در منو ذکر شده گزینه ALGS (یا همان Apex Legends Competetive Gaming) را انتخاب کنید.

هنگامی که گزینه مورد بحث را روشن کنید شرایط سخت‌تری برای گیمرها در نظر گرفته می‌شود. با روشن شدن ALGS دیگر خبری از Heat Shieldها نیست و نمی‌توانید از این آیتم‌ها برای مصون ماندن نسبت به Storm کمک بگیرید. یا در مثالی دیگر در صورت روشن شدن گزینه ذکر شده، دیگر قابلیت استفاده از Emoteهای هوایی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این دیگر خبری از معرفی Chamiponها نخواهد بود تا نتوانید برنده مسابقه قبل از خود را مشاهده کنید. اما آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است امکان انتخاب نقشه‌ها و حالت‌های مسبقه است. برای این کار کافی است از منو Private Match گزینه Settings را انتخاب کنید و سپس به دنبال نقشه یا Mode مورد علاقه خود بگردید.

Private Matchهای بازی Apex Legends

در کنار موارد ذکر شده باید بدانید که منو تنظیمات قابلیت‌های جالب دیگری را هم در دسترس شما قرار می‌دهد. مثلا شما می‌توانید نام تیم‌ها یا Squadها را تغییر دهید یا دست گیمرها را در تغییر Squad خود باز بگذارید. بدین ترتیب دوستان‌تان می‌توانند بدون کم‌ترین تاخیر ممکن هم‌تیمی‌های خود را تغییر داده و به تیم دیگری بپیوندند. حال اگر جمع استریمرها یا یوتیوبرها جمع بود می‌توانید با فعال کردن گزینه Anonymous Mode نام کاربری یا Usename همه اعضا را مخفی کنید.

حال ادمین Private Match می‌تواند قانون‌های مربوط به Chat را هم تغییر دهد. اگر در نقش ادمین قرار داشته باشید می‌توانید گزینه Open Chat را روشن بگذارید تا همه اعضا بتوانند با یکدیگر چت کنند. یا در حالتی دیگر گزینه Admin-Only را برگزینید که به خاطر آن، تنها خود ادمین قادر به چت کردن و اطلاع رسانی به سمت گیمرها است. اگر هم کاربران پلتفرم‌های مختلف مانند پی سی، پلی استیشن و ایکس باکس با هم بازی می‌کنند ادمین می‌تواند با توجه به سلیقه خود و برای بازی برابر، تنظیمات مربوط به Aim Assist را تغییر دهید.

حال اگر یک نفر قانون‌ها یا نظم را به هم زد و موجب از بین رفتن آن شد، ادمین می‌تواند به راحتی تمام او را از مسابقه حذف کند تا همه چیز روی بهترین حالت ممکن پیش برود.

این تمام موارد ضروری و لازمی بود که باید در مورد Private Chatهای بازی Apex Legends می‌دانستید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما از این مسابقات خصوصی استفاده کرده‌اید؟ تجربه بازی کردن در این حالت به چه نحوی است؟ نظرات خود را با تیم تیلنو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *