بازی, یادداشت

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

بسیاری از طرفداران بازی‌های شوتر اول شخص چشم‌انتظار عرضه بازی Battlefield 2042 هستند. تریلرهایی که تاکنون از این بازی منتشر شده، بسیار نویدبخش بوده و نشان از اثری قابل توجه دارند. اما هنوز هم مواردی ممکن است برای این اثر دردسرساز باشند. ما در این مقاله قصد داریم نگرانی‌های‌مان را نسبت به بازی Battlefield 2042 با شما در میان بگذاریم. پس در ادامه با تیلنو همراه باشید.

بازی Battlefield 2042 که توسط استودیو DICE در دست ساخت است، در تاریخ 22 اکتبر (30 مهر ماه) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی عرضه خواهد شد. این بازی روی کنسول‌های نسل نهمی با قیمت 70 دلار عرضه می‌شود و کاربران پی سی و کنسول‌های نسل هشتمی می‌توانند آن را با قیمت 60 دلار تهیه کنند. این اثر همین حالا هم به دلیل نداشتن بخش داستانی (Campaign) شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از علاقه‌مندان به این مجموعه را ناامید کرده است. یکی دیگر از مواردی که موجب نارضایتی بازی‌دوستان شده، این است که شما برای دسترسی به قابلیت ارتقا نسل، باید حتما یکی از نسخه‌های Gold یا Ultimate را تهیه کنید. هرچند ممکن است پس از مدتی دلخوری، طرفداران با نبود بخش داستانی بازی بتلفیلد 2042 کنار بیایند. زیرا می‌توان گفت بیشتر محبوبیت و شهرت فرنچایز Battlefield به خاطر ارائه بخش چند نفره است و در نتیجه نبود بخش داستانی نمی‌تواند آسیب جبران نشدنی به نسخه جدید وارد کند. به نظر می‌رسد بازی Battlefield 2042 حالت اکشن و تخریب‌پذیری اغراق شده را بار دیگر به مجموعه باز خواهد گرداند.

در هر صورت ما نگرانی‌های زیادی نسبت به هزینه‌ها و بخش کسب درآمد این بازی داریم. علاوه بر این، گیم‌پلی و بخش چند نفره نیز کمی به نگرانی‌های ما دامن می‌زنند. اگر می‌خواهید بدانید منظور ما دقیقا چیست، بهتر است تا پایان مقاله همراهمان باشید.

متخصص‌ها (Specialists)

 

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

متخصص‌ها را می‌توان مهم‌ترین عضو جدید بخش چند نفره سری بازی‌های بتلفیلد دانست. هر یک از این متخصصان کاراکتر‌هایی از پیش تعریف شده هستند. این شخصیت‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. در زمان عرضه بازی Battlefield 2024 شما به 10 متخصص دسترسی خواهید داشت و پس از آن در هر فصل، یک متخصص جدید به اثر اضافه می‌شود. تا این لحظه ما با چند مورد از این متخصصان آشنا شده‌ایم. Webster Mackay که از Grappling Hook استفاده می‌کند، از توانایی حرکت سریع‌تر در حین نشانه‌گیری برخوردار است. از دیگر مهارت‌های این متخصص، می‌توان به استفاده از Zip-line اشاره کرد. Maria Falck نقش امدادگر را برعهده دارد. ایم متخصص به S21 Syrette Pistol مجهز بوده و می‌تواند سایر شخصیت‌ها را احیا کرده و نوار سلامتی‌شان را ارتقا دهد. Pyotr “Boris” Guskovsky دیگر متخصص بازی بتلفیلد 2042 است که می‌تواند موقعیت دشمنانی که در دیدرسش هستند را شناسایی کرده و به سایر بازیکنان اعلام کند. متخصصان در تیم‌های مختلف تقسیم می‌شوند و به گروه‌ها اجازه می‌دهند که کارهای مختلف را به صورت تخصصی انجام دهند.

چهار کلاس مربوط به این متخصصان براساس نسخه‌های قبلی مجموعه Battlefield ساخته شده‌اند. قابل ذکر است که شما می‌توانید با دست باز و بدون هیچ محدودیت، لود اوت (Loadout) خود را شخصی‌سازی کنید. اما این موضوع ممکن است توازن در بازی را بر هم بزند. در واقع سلاح‌هایی که عملکردی فرای انتظار دارند و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند، ممکن است وقتی در اختیار برخی متخصصان قرار گیرند قدرتشان بیش از پیش افزایش پیدا کند. این امر موجب بر هم خورد توازن بازی شده و تجربه بسیاری را خدشه‌دار می‌کند. سیستم بازی Battlefield 2024 برخی کلاس‌های دوست‌داشتنی و سلاح‌های خاصی که در فرنچایز محبوبیت زیادی داشتند، در خود دارد.

با توجه به چیزهایی که تا حالا از بازی دیده‌ایم، احتمالا نبردها با مقیاسی عظیم به وقوع خواهند پیوست و در نتیجه تعداد بازیکنان در هر نبرد هم زیاد خواهد بود. حالا به نظر شما این اقدام تمرکز روی گیم‌پلی را کاهش نمی‌دهد و موجب ضعیف شدن آن نخواهد شد؟ در مجموع می‌توان گفت که به نظر می‌رسد متخصص‌های بازی از نظر استانداردها در همان چارچوب نسخه‌های پیشین جای می‌گیرند. در صورتی که در گیم‌پلی نحوه عملکرد آن‌ها متفاوت خواهد بود. به هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم این تغییرات چه تاثیری در بازی خواهند گذاشت.

توازن

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

برقرار کردن توازن در بازی‌هایی که در آن‌ها هیرو (Hero) یا متخصص وجود دارد بسیار سخت است. مخصوصا وقتی تغییرات مختلف قرار است در حالت‌ها و بخش‌های متفاوتی از بازی اعمال شوند. برای مثال در بازی Battlefield 2024 ما شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید هستیم. اضافه شدن Wingsuit (لباس پرواز) و Ranger (سگ‌های روباتیکی که در تریلر دیدیم) و تغییر بخش Conquest به لطف Clustering و Sectorها از مهم‌ترین تغییرات نسخه جدید فرنچایز بتلفیلد هستند. اما باید قبول کرد که کنار آمدن با این تغییرات و ایجاد تعادل در بازی زمان‌بر است. با این وجود به نظر نمی‌رسد که DICE خیلی به دنبال دریافت بازخورد از مخاطبان باشد. این که تعداد کمی از بازیکنان بتوانند نسخه بتا را چند هفته پیش از عرضه تجربه کنند، برای رفع مشکلات فنی احتمالی کافی نیست.

هرچند بر هم خوردن تعادل در یک اثر برای استودیو DICE ناآشنا نیست و آن‌ها با بازی Battlefield 5 نیز به چنین مشکلی خوردند. بسیاری از بازیکنان می‌توانند به خاطر بیاورند که آپدیت TTK موجب شد برخی سلاح‌ها مانند رایفل (Rifle) در فواصل طولانی قدرتشان از تپانچه (Pistol) نیز کمتر شود. نتیجه تغییرات اعمال شده در نسخه پنجم فراتر از فاجعه بود و توازن بازی را به کلی بر هم زد. بدتر از همه این بود که سازندگان پس از واکنش تند بسیاری از بازیکنان، باز هم همان اشتباهات را تکرار کردند. حالا در نسخه‌ی جدید نیز تغییراتی ایجاد شده که به نظر فراتر از از انتظارات بوده و همین موضوع موجب نگرانی ما شده است. مشکل بر هم خورد توازن در بازی بتلفیلد 2042 می‌تواند حسابی به این نسخه آسیب وارد کند.

هوش مصنوعی در بازی Battlefield 2042

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

از دیگر مواردی که به بخش چند نفره بازی Battlefield 2042 اضافه شده است، می‌توان به سربازان با کنترل هوش مصنوعی (AI Soldier) یا همان بات‌ها (Bot) اشاره کرد. آن‌ها را در حالت‌های Conquest و Breakthrough در All-Out Warfare ‌می‌توان پیدا کرد. در این حالت‌ها 128 بازیکن روی یک نقشه با هم به رقابت می‌پردازند (البته این تعداد روی کنسول‌های نسل قبل 64 نفر است). اگر در زمان شروع رقابت تعداد بازیکنان کمتر از مقدار لازم باشد، هوش مصنوعی جاهای خالی را پر می‌کند تا رقابت آغاز شود. دلیل اصلی آن نیز کاهش زمان Matchmaking است. علاوه بر این، AI Soldier جای بازیکنانی که ناگهان بازی را ترک می‌کنند نیز می‌گیرد تا توازن در اثر به هم نخورد. گفته می‌شود این اقدام تجربه‌ای بهتر از بازی را برایمان به ارمغان می‌آورد.

همه این موارد به نظر جذاب می‌آید، اما باید بدانید که هوش مصنوعی همیشه محدودیت‌ها خاص خود را دارد. مثلا سرباز هوش مصنوعی نمی‌تواند از Wingsuit استفاده کند و همچنین از قابلیت‌های متخصص‌ها برخوردار نیست. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود تیم‌هایی که تعداد بیشتری AI Soldier دارند، ضعیف‌تر باشند. از همین رو این سربازها اهداف اصلی تیم‌های مقابل قرار می‌گیرند و چندان هم برای هم‌تیمی‌هایشان سودمند نخواهند بود. اما همه این‌ها قطعی نیستند و همه چیز به نحوه عملکرد آن‌ها در بازی بستگی دارد که ما چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. در واقع استودیو DICE هنوز جزئیات عملکرد هوش مصنوعی را ارائه نداده است و به همین دلیل خیلی نمی‌توان روی این موضوع مانور داد. بد نیست اشاره کنیم که سربازهای هوش مصنوعی صرفا در بخش چند نفره وجود دارند و اگر می‌خواهید بازی Battlefield 2042 را در حالت تک نفره پیش ببرید، با آن‌ها روبه‌رو نخواهید شد.

حالا یک سوال بزرگ به وجود می‌آید. آیا بازی با کاراکترهای بیشتر و زمان Matchmaking کمتر، به افت کیفیت اثر به دلیل اضافه شدن AI Soldierها می‌ارزد؟ آیا آن‌ها در بخش Hazard Zone هم حضور پیدا می‌کنند؟ این‌ها سوالاتی هستند که برای پاسخ به آن‌ها باید تا زمان عرضه بازی بتلفیلد 2042 صبر کنیم. به هر حال قطعا ما به اندازه هوش مصنوعی بازی Halo Infinite، برای AI Soldierهای نسخه جدید فرنچایز Battlefield هیجان‌زده نیستیم.

متقلب‌ها

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

تقلب همیشه یکی از مشکلات اصلی در بازی‌های چند نفره بوده، اما در چند سال اخیر این موضوع بسیار پررنگ‌تر شده است. افزایش تعداد بازی‌های رایگان (Free-to-play) نظیر Call of Duty: Warzone ،Fortnite و Apex Legends به گسترش این موضوع دامن زده است. اما این بدان معنا نیست که ما در بازی‌های غیر رایگان اصلا شاهد تقلب نیستیم. بازی Battlefield 2042 نیز از این قائده مستثنا نیست. تقلب‌هایی نظیر استفاده از هدف‌گیری خودکار یا تشخیص مکان رقبا، احتمالا مشکلات اصلی بازی باشند.

براساس گزارشات مربوط به پیش‌نمایش فنی، به نظر می‌رسد که این اثر درست مثل بازی Apex Legends از سیستم Easy Anticheat استفاده می‌کند. این سرویس بی‌نقص نیست، اما همه ما می‌دانیم که عملکرد آن بهتر از بازی Call of Duty: Warzone است. زمان مشخص می‌کند که استودیو DICE در این زمینه چه قدر خوب کار خواهد کرد. بازی بتلفیلد 2042 چندین حالت مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد و همین موضوع نیز نگرانی‌های ما را دوچندان می‌کند.

پس از عرضه

نگرانی‌هایی که نسبت به بازی Battlefield 2042 داریم

پس از عرضه، بازی Battlefield 2042 رویکردی فصل‌محور را دنبال خواهد کرد. در واقع بسته‌های الحاقی و به روز رسانی‌های این بازی به صورت فصلی منتشر می‌شوند. این موضوع برخی را خوشنود کرده و در عین حال نارضایتی برخی از طرفداران را به همراه داشته است. به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق رخ خواهد داد. شرکت Electronic Arts و استودیو DICE تایید کرده‌اند که همه نقشه‌ها، متخصص‌ها، سلاح‌ها و غیره از همان ابتدا در اختیار تمامی کاربران قرار خواهند گرفت، حتی کسانی که بتل پس (Battle Pass) را خریداری نکنند. مسیر پولی در بتل پس تنها در ظاهر بازی تغییراتی ایجاد می‌کند که شامل مواردی نظیر لباس‌های متخصصان و اسکین‌های (Skin) سلاح‌ها می‌شود. همه این‌ها واقعا خوب هستند، ولی نگرانی ما بیشتر به مدیریت محتوای پس از عرضه توسط استودیو DICE مربوط می‌شود. کسانی که بازی بتلفیلد 5 را تجربه کرده‌اند، به خوبی می‌توانند تجربیاتشان با مشکلات ناشی از محتوای پس از عرضه بازگو کنند.

شرکت EA و استودیو DICE در حال ساخت بزرگترین نسخه در کل فرنچایز بتلفیلد هستند. بخش چند نفره بازی بتلفیلد 2042 بسیار گسترده بوده و از محتواهای متنوعی برخوردار است. اما بزرگ بودن یک پروژه همیشه به خلق اثری بهتر ختم نمی‌شوند. به هر حال باید حدود یک ماه صبر کنیم تا بفهمیم حاصل کار سازندگان چه عملکردی دارد.

این بود نگرانی‌های ما نسبت به بازی Battlefield 2042. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره این بازی چیست؟ آیا به آن امیدوار هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذراید.

منبع: GamingBolt

اینستاگرام تیلنو
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *