اخبار و رویدادها, بازی

نمرات بازی Ghost of Tsushima از دید سایت های معتبر دنیا

بازی Ghost of Tsushima

نمرات بازی Ghost of Tsushima پس از مدت ها انتظار و در تاریخ ۲۴ تیر (۱۴ جولای) منتشر شد و خبر از اثری می‌دهد که می‌تواند از نگاه هر فرد، متفاوت بررسی شود.

بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima، ساخته‌ی استودیو Sucker Punch، که سابقه‌ی ساخت مجموعه بازی‌های Infamous را در کارنامه‌ی خود دارد، در تاریخ ۲۷ تیر (۱۷ جولای) در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود. اما نمرات بازی سه روز قبل از عرضه‌ی خود بازی منتشر شد. نقد‌های این بازی دارای نظرات ضد و نقیضی است و خبر از تجربه‌ی متفاوتی می‌دهد.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که سپاه مغول‌ها به یکی از جزایر شرقی ژاپن، یعنی جزیره‌ی سوشیما، حمله می‌کند. شخصیت اصلی بازی، یعنی جین ساکای، که از معدود باقی مانده‌های این حمله است، به دنبال گرفتن انتقامی سخت از مغولستانی‌ها است. Jin Sakai یک سامورایی کهنه کار است ولی در جریان گرفتن انتقام خود از دشمنان، وارد دسته و مذهب جدیدی به نام گوست (Ghost) می‌شود. افرادی که وارد این سلک می‌شوند، رفتار‌هایی مانند نینجاها دارند و همیشه عنصر مخفی کاری را در اولویت خود قرار می‌دهند. اگر قصد دارید پیش از عرضه‌ی بازی، با محیط و کلیت بازی بیشتر آشنا شوید، پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima را مطالعه فرمایید.

 بازی Ghost of Tsushima

  • سازنده: Sucker Punch
  • ناشر: سونی
  • سبک: اکشن-ماجراجویی، جهان باز
  • پلتفرم: پلی استیشن 4

گیمینگ ایج: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Ghost of Tsushima بهترین عناصر بازی‌های Assassin’s Creed و Farcry را جمع کرده است و با امضای خود استودیو ساکر پانچ، که باعث موفقیت مجموعه‌ی Infamous شده است را به کار برده تا اثری را خلق کند که هم آشنا است و هم متمایز. ولی عناصر مخفی کاری بازی خیلی قدرتمند نیستند، و به جز مراحلی که مخفی کاری اجباری است، من همیشه مبارزات تن به تن را انتخاب می‌کردم.

دیستراکتوید: ۹۵ از ۱۰۰

استودیو ساکر پانچ را با ساخت بازی Ghost of Tushima، نشان داد که لیاقت حضور در گروه استودیو‌های بزرگ سونی مانند ناتی داگ، اینسامینیاک و سانتا مونیکا را دارد.

گیم اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

بازی Ghost of Tsushima عرفان و خشونت شدید را به تصویر می‌کشد ولی به ندرت درگیر عواطف ترسناک و نگران کننده‌ی فیلم‌های سامورایی بزرگ می‌شود. منبع الهام این بازی به طور کامل مشخص است، ساکر پانچ بخش زیبای (کوروساوا مود) را در بازی جای داده است که علاوه بر دادن جلوه‌ی سیاه و سفید به بازی، از جلوه‌های صوتی خاصی استفاده می‌کند که ویژگی‌های سینمایی بازی را دو برابر می‌کند.

یورو گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Ghost of Tsushima یک شاهکار زیبا است که در گروه بازی‌های جهان باز معمولی قرار می‌گیرد. به هر حال سیستم مبارزه‌ و زمینه‌ای که ساکر پانچ خلق کرده است، جذابیت خاصی دارد و به شدت پیشنهاد می‌شود.

ویدیو گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

شاید بازی هیچ گاه در حد سه منطقه‌ی اولیه بازی شیرین واقع نشود، ولی به خاطر اعتبار سازندگان، در میان بازی نظرم عوض شد.

گیم اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

بازی خیل عظیمی از جلوه‌های سینمایی فوق العاده دارد که باعث شده بالاتر و بهتر از طراحی مراحل جهان باز گونه‌ی بازی قرار گیرد که نقطه‌ی ضعف اثر، محسوب می‌شود. این مورد باعث می‌شود که نقض‌ها و بخش‌های کسل کننده‌ی بازی باقی بماند. بازی Ghost of Tsushima زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که شما سوار بر اسب خود در جهان زیبای بازی می‌تازید در حالی که شمشیر و دکمه‌ی Photo Mode در کنار دستتان قرار دارد.

گاردین: ۶۰ از ۱۰۰

برعکس Assassin’s Creed، که همیشه پیش زمینه‌‌های تاریخی را برای داستان سرایی خود به کار می‌گیرد، بازی Ghost of Tsushima در حدی به داستان‌های کلاسیک سامورایی نزدیک می‌ماند که بعضی اوقات شخصیت خود را فراموش می‌کند. در عین مراحل بسیار کسل کننده‌ی بازی که به طور مرتب موبایل خود را چک می‌کردم، تصمیم گرفتم که آن‌ها را برای مدتی به طور کامل فراموش کنم. در عوض دنبال روباه‌ها می‌دویدم، در چشمه‌های آب گرم حمام می‌کردم و در کوهستان‌های بلند دنبال تیر و کمان افسانه‌ای می‌گشتم. این بازی زیباترین نسخه از ژاپن است که تا به حال به صورت کد درآمده است (تبدیل به بازی شده است). هنگامی که کارهای مختلف را انجام می‌دهید و نیزه داران مغولی را به روش‌های مختلف سلاخی می‌کنید، همیشه می‌توانید در مناظر زیبای بازی بنشینید و از محیط لذت ببرید.

با توجه به نقد‌های مختلفی که نسبت به بازی منتشر شده است می‌توان نتیجه گرفت که تا به تجربه‌ی بازی نپردازید، قادر به قضاوت در مورد بازی نخواهید بود. شاید بتوان این بازی را در گروه بازی‌هایی مانند Death Stranding قرار دهیم که می‌خواستند با ارائه‌ی جنبه‌های جدید، گیمر‌ها را راضی کنند اما در نهایت به یک بازی سلیقه‌ای تبدیل شده‌اند. شاید بازی Ghost of Tsushima در نگاه اول نقد‌های به نسبت خوبی را دریافت کرده است، اما گیمر ممکن است با دیدن نمرات پایین‌تر از ۷۰، دو به شک شود. در نهایت بهترین کار برای قضاوت در مورد بازی این است که کمی بیشتر صبر کنیم تا در تاریخ ۲۷ تیر، به تجربه‌ی کامل بازی بپردازیم.

میانیگین نمرات بازی در سایت متاکریتیک: ۸۴ (بر اساس ۸۷ نقد)

نظر شما کاربران تیلنو در این باره چیست؟ آیا بازی Ghost of Tsushima توانسته به آرمان‌ها و اهداف خود برسد؟ یا با توجه به نمرات بعضی از منتقدان از این مهم باز مانده است؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

نمرات خوب بازی می‌تواند خیلی‌ها را برای خرید بازی Ghost of Tsushima تشویق کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.