بازی, یادداشت

تعقیب و گریزهای بازی GTA 6 ممکن است هیجانی تر از مجموعه بازی NFS باشند

بازی GTA 6

به تازگی Take Two Interactive، شرکت مادر راکستار اختراعی را به ثبت رسانده که ممکن است در تعقیب و گریزهای بازی GTA 6 انقلابی به پا کند و واقعیت را به عنوان ویژگی اصلی‌اش در نظر بگیرد. با تیلنو همراه باشید.

بازی GTA 6 در حال حاضر تبدیل به ستاره سهیل شده است. ظاهرا این بازی مدت زیادی است که در دست توسعه قرار دارد، اما راکستار اطلاعات چندانی در مورد این بازی منتشر نکرده است. یکی از سرنخ‌هایی که از این بازی داریم، به اختراعی بر می‌گردد که توسط Take Two Interactive، شرکت مادر راکستار ثبت شده است. اگرچه تاکنون ارتباط این موضوع با بازی GTA 6 تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد محتوای آن برای این بازی قابل استفاده باشد و به احتمال بسیار زیاد شاهد به کار گیری آن در بازی GTA 6 خواهیم بود. به طور دیگر اگر این اختراع برای این بازی قابل استفاده نباشد، واقعا بی فایده است. اما اگر در بازی GTA 6 مورد استفاده قرار گیرد، خبر بسیار خوبی برای آن دسته از بازیکنانی است که عاشق تعقیب و گریزهای داغ و واقع گرایانه با خودرو محسوب می‌شوند.

نسل بعدی NPCها در بازی GTA 6

بازی GTA 6

گفته می‌شود که این امتیاز اختراع، شامل تغییرات اساسی در برنامه نویسی NPCها می‌شود. Take Two در مورد این ثبت اختراع توضیح می‌دهد که چگونه NPCهای معمول در بازی‌ها ساده و رفتار آن‌ها به خاطر محدودیت فنی کنسول‌ها دچار محدودیت شده‌اند. اگرچه بازی‌هایی نیز وجود دارند که توانسته‌اند NPCهای زیادی در نقشه‌های بزرگ و با تنوع بالا تولید کنند اما این شرکت به سختی و مقرون به صرفه نبودن آن اشاره می‌کند. NPCها در نهایت هوشمندی خود باز هم ساده و قابل پیش بینی‌اند. در واقع در بسیاری مواقع قابل انعطاف نیستند و علاوه بر این بسیاری از NPCهای پیشرفته به راحتی در بعضی از کنسول‌ها در دسترس نیستند.

این همان چیزی است که این اختراع Take Two برای پیشرفت آن تمرکر کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت راهی پیدا کرده که می‌تواند هوش مصنوعی NPCها را هدایت کند و باعث سازگاری رفتار آن‌ها با محیط اطرافشان شود. به طور خاص، این سیستم رهیابی NPCها در جاده‌ها را بهبود می‌بخشد و واکنش آن‌ها به محیط اطراف، محله‌ها و آب و هوا را افزایش می‌دهد. فاکتورهای دیگری مانند تراکم رانندگان در مناطق خاصی وجود دارد که این سیستم آن‌ها را مدیریت می‌کند. این اتفاق با ایجاد جاده‌های واقع بینانه‌تر به نتایج بزرگی دست پیدا خواهد کرد. شاید بتوان مهم‌ترین المان مجموعه بازی Grand Theft Auto را همین توجه زیاد به NPCها و محیط واقع گرایانه آن با توجه به همین کاراکترها دانست که تفاوت این مجموعه را با سایر بازی‌ها ایجاد می‌کند.

این قضیه در تعقیب و گریزهای رانندگی بیشتر نمایان می‌شود. اگر NPCها در قسمت‌های مختلف بازی GTA 6 رفتار متفاوتی داشته باشند، بازیکنان باید این اتفاق را در مواقعی که در حال فرار از دست پلیس یا سایر خلافکاران‌اند، مد نظر داشته باشند. البته تعقیب کنندگان نیز تحت تاثیر این فناوری قرار خواهند گرفت. رفتار آن‌ها در آب و هوای آفتابی یا بارانی متفاوت خواهد بود و مسیرهای متفاوتی را برای تعقیب در مناطق ساکت و خلوت در مقابل مناطق شلوغ انتخاب می‌کنند. این قضیه می‌تواند به معنای این باشد که سطح تعقیب و گریز در بازی GTA 6 از بازی‌های تخصصی مانند مجموعه بازی Need For Speed نیز حرفه‌ای تر عمل کند و نسبت به این سری بازی برتری محسوسی داشته باشد. این اتفاق خیلی جالبی خواهد بود که بازی GTA 6 از یک بازی که مخصوص تعقیب و گریزهای خودرویی طراحی شده است، بهتر عمل کند.

شاید بتوان به جرئت گفت که مورد انتظارترین بازی نسل نهم، بازی GTA 6 محسوب می‌شود. تاکنون شایعات بسیاری در مورد این بازی به وجود آمده است که طی مطلبی در بلاگ تیلنو به تمام اطلاعات و شایعات بازی GTA 6 پرداخته‌ایم.

رویای بزرگ راکستار

بازی GTA 6

تعقیب و گریزهای داغ مجموعه بازی GTA، یک نقص بزرگی دارند. شهروندان این مجموعه بازی اغلب اوقات در نقشه بازی بی هدف در حال رانندگی‌اند و این موضوع، رانندگی در شهرهای این بازی را راحت‌تر می‌کند. در مقابل پلیس‌های این مجموعه خیلی تند و تیز و دیوانه وار رانندگی می‌کنند. این فناوری تازه Take Two، این تفاوت‌های خنده‌دار را از بین می‌برد و محتوای واقعی‌تری را در مسابقه‌ها و تعقیب و گریزها ارائه می‌دهد. البته با این فناوری طبیعتا سختی بازی بیشتر می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که واقعی‌تر بودن این مسائل لذت تجربه بازی را به شدت بالا می‌برد.

به هر حال باید دید که این فناوری می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند یا خیر، اما هر چه باشد می‌تواند انقلابی در بازی‌های ویدیویی را رقم بزند. این ایده Take Two روی کاغذ که واقعا خوب است اما باید دید که در عمل چگونه خواهد بود. امیدواری زیادی نسبت به این فناوری در میان طرفداران و جامعه گیمینگ به وجود آمده است، اما با این حال باید چشم به آینده دوخت. با تمام این تفاسیر، شاید این فناوری هیچ ارتباطی با بازی GTA 6 هم نداشته باشد. اگر این فناوری تا آن‌جایی که از آن انتظار نداریم هم پیش نرود، باز هم ارزش آزمایش در بازی GTA 6 را دارد.

راکستار گزارشی از بازی‌های خود برای ارائه روی کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر کرده است. شما می‌توانید برای مشاهده جزییات بازی های PS5 که توسط شرکت راکستار منتشر می‌شوند به بلاگ تیلنو مراجعه کنید.

نظر شما دربازه‌ای این فناوری جدید Take Two Interactive چیست؟ به نظر شما استفاده از این فناوری در بازی GTA 6 چقدر موثر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در تیلنو به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *