مقایسهی بازی Resident Evil 8: Village با Resident Evil 7
- تیم فروشگاه سرگرمی تیلنو
[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
با این که بازی Resident Evil 8: Village از جنبههای مختلف شباهت زیادی به Resident Evil 7 دارد، اما سازندگان برای بهتر کردن گیم پلی و ایجاد تنوع، تغییرات اساسی و بزرگی را به وجود آوردهاند. با تیلنو همراه باشید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
در حال حاضر و پس از نمایشی که شرکت Capcom به خاطر ۲۵ سالگی مجموعهی رزیدنت ایول برگزار کرد، ما اطلاعات خوبی نسبت به بازی Resident Evil 8 به دست آوردیم؛ اثری که به نطر میرسد میخواهد ادامه دهندهی راه نسخهی هفتم باشد و در این میان، مکانیکهای مختلف را بهبود ببخشد. بازی Resident Evil 7 شروع کنندهی یک دوران جدید برای مجموعه بود که زاویهی دید آن را به اول شخص تغییر داد و بنیان گذار تغییرات بسیاری شد. حالا روند این تغییرات، قرار است در نسخهی جدید هم ادامه پیدا کند تا با یکی از جاه طلبانهترین بازیهای تاریخ مجموعه، روبرو شویم. قبل از پرداختن به هر موردی، بهتر است است مقالهی نکاتی که از نمایش جدید Capcom در مورد بازی Resident Evil 8: Village یاد گرفتیم را مطالعه کنید تا بتوانید با چشمان بازتری به استقبال تفاوتهای نسخهی هفتم و هشتم بیایید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
بزرگترین تفاوت های بازی Resident Evil Village و Resident Evil 7
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
شخصیتی به نام Duke
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26145″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
طرفداران قدیمیتر مجموعه به احتمال زیاد میتوانند Merchant یا همان فروشندهای که در بازی Resident Evil 4 وجود داشت را به یاد بیاورند. حالا آن طور که از اطلاعات مشخص ، Village هم قرار است از مکانیک مشابهی استفاده کند که البته با تغییرات چشم گیری همراه شده است. فروشندهی نسخهی جدید که با نام Duke هم شناخته میشود، هر از چند گاهی جلوی شخصیت اصلی بازی یعنی ایتن وینترز (Ethen Winters) ظاهر میشود تا به او کمک کند. هنگامی که شما با Duke برخورد کردید میتوانید آیتمها و اسلحههای جدید بخرید، آنها را ارتقاء دهید یا این که وسایل اضافی را بفروشید. این مکانیک خرید و فروش، میتواند یکی از جالبترین اجزای مجموعه را به شکل متفاوتی ادامه دهد. هم چنین، جالب است بدانید که Capcom نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا به Duke شخصیت جالبی بدهد که این تلاش، شامل دقت در طراحی بصری و رفتاری او میشود. اگر شرایط به خوبی پیش رود و Duke با بهترین حالت ممکن در بازی قرار گیرد، ملاقات با او در هر برخوردی میتواند خاطرهانگیز باشد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
دنیایی بزرگتر
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26133″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
فلسفهی طراحی محیط مجموعهی رزیدنت ایول هیچ موقع به بزرگ بودن منتهی نمیشود، بلکه سازندگان نهایت دقت خود را به تلاش میگیرند تا گشت و گذار و حل کردن پازلها حتی در محیطهای کوچک، به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. اما حالا شرایط فرق کرده است و بازی Resident Evil 8 قصد دارد به شدت بزرگتر و جاه طلبانهتر از نسخههای قدیمی باشد. در حالی که نسخهی هفتم تنها به دو الی سه محیط متفاوت با مقیاسی کوچک خلاصه میشد، Village قصد دارد تا علاوه بر اضافه کردن محیطهای بیشتر، وسعت آنها را نیز افزایش دهد. تا این لحظه، شرکت Capcom از دو محیط قلعه (Castle) و خود روستا رونمایی کرده که پتانسیل زیادی برای درگیر کردن بازیکن در گشت و گذار دارند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا ما به غیر از روستا و قلعه شاهد محیط دیگری خواهیم بود یا خیر، اما بازی Resident Evil 8 تا این جای کار هم نشان داده که بسیار بزرگتر و جاه طلبتر از نسخههای گذشته است.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
حضور دشمنان جدید در Resident Evil Village
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26134″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
عدم تنوع دشمنان در شمارهی هفتم مجموعه، یکی از بزرگترین ایراداتی بود که به آن گرفته میشد. البته اگر بخواهیم از لحاظ داستانی حساب کنیم، عدم تنوع دشمنان به خاطر این که بیشتر وقایع بازی در یک خانه رقم میخورد، منطقی به نظر میرسد. اما این محدودیت به هیچ وجه در گیم پلی بازی قابل بخشش نبود و باعث میشد که روند مبارزات تکراری شود. خوشبختانه، با توجه به نمایشهای Village، به نظر نمیرسد که تنوع دشمنان قرار است به مشکل خاصی تبدیل شود. ما تا همین الان هم دشمنانی مانند گرگینهها، غولهای تبر به دست، خون آشامهای مونث و… را مشاهده کردهایم که از قضا خیلی هم جذاب به نطر میرسند؛ اما به احتمال زیاد ماجراجویی Ethan سختتر از این حرفها خواهد بود و او باید با دشمنهای مختلفی دست و پنجه نرم کند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
زامبیها
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26135″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
زامبیها همواره یکی از نمادهای مجموعهی Resident Evil هستند و ما شاهد حضور آنها در نسخههای مختلف سری بودهایم؛ اما این به معنی تضمین حضور آنها در تمامی نسخههای عرضه شده نیست. برای مثال، در طی روند نسخهی هفتم هیچ نشانی از زامبیها نبود. به هر حال، آن طور که از نمایشها مخشص است زامبیها در بازی Resident Evil 8: Village حضوری دوباره خواهند داشت. Capcom در نمایشی که مربوط به Village بود، یک ویدیوی گیم پلی مختصر هم منتشر کرد که میتوانیم در آن Ethan را در حالی مشاهده کنیم که در سیاه چالهای قلعه، با زامبیها مبارزه میکند. نکتهای که باعث جذاب شدن این زامبیها میشود، این است که آنها میتوانند اسلحههای مختلفی مانند شمشیر را با خود حمل کنند. این موضوع، میتواند برخورد با زامبیها را به شدت جذابتر کند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
Inventory و مدیریت آیتمها
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26136″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
مشخصا سیستم Inventory و مدیریت آیتمها یکی از اجزای جدا نشدنی مجموعهی رزیدنت ایول و هر بازی Survival-Horror دیگری است و Village هم در این میان استثناء نیست. اما نسخهی جدید Resident Evil قرار است نحوهی استفاده از این سیستم را دست خوش برخی از تغییرات کند و باعث به وجود آمدن یک مینی گیم هم شود. برخلاف Resident Evil 7 و باز سازی نسخهی دوم و سوم که یک Inventory ساده داشتند، بازی Resident Evil 8 قرار است با بازگشتن به ریشههای مجموعه از سیستمی استفاده کند که Resident Evil 4 از آن استفاده میکرد. در واقع این روند جدید یک مینی گیم تتریس مانند به وجود میآورد که شما باید برای جا دادن بیشترین آیتم ممکن، آنها را در محیط جدول مانند Inventory بچینید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
اکشن بیشتر
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26137″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
ترکیب اکشن و ترس و به وجود آوردن تعادل میان آنها، موردی است که باعث شناخته شدن رزیدنت ایول و نسخههای مختلف آن میشود. اما این رویه در طول نسخهی هفتم کمی کم رنگتر شد و بیشتر تمرکز سازندگان به سمت ترس و Jump Scareهای گاه و بیگاه رفت. اما ظاهرا اوضاع در بازی Resident Evil 8: Village کمی تغییر کرده است و اکشن نقش پر رنگتری خواهد گرفت. این موضوع ممکن است باعث نگرانی برخی از طرفداران شود، چرا که خیلیها اعتقاد دارند بیشتر شدن اکشن و تواناییهای شخصیت اصلی، مساوی با کم رنگتر شدن عناصر وحشت میشود؛ اما بهتر است نگرانیهای خود را کنار بگذارید، چرا که بیشتر شدن اکشن و زد و خورد به معنی تبدیل شدن آن به هستهی اصلی گیم پلی نخواهد بود. تا زمانی که مکانیکهای گشت و گذار و پازلها در محیط بازی وجود دارند، بیشتر شدن سینماتیکهای شلوغ و مراحل اکشن نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود. از طرفی دیگر، تمایل Village به اکشنهای بیشتر قرار است در موازای سنت همیشگی مجموعه قرار گیرد. در دورهای که دوربین مجموعهی رزیدنت ایول ثابت بود، نسخهی دوم اکشنهای بیشتری نسبت به نسخهی اول داشت. در زمانی که دوربین بازی به سوم شخص تغییر پیدا کرد، Resident Evil 5 به مراتب صحنههای شلوغتری از نسخهی چهارم داشت. حالا هم که به دورهی دوربین اول شخص و بازی Resident Evil 7 رسیدیم، مواجه شدن با اکشن بیشتر در نسخهی هشتم زیاد عجیب به نظر نمیرسد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
مبارزات تن به تن یا Melee
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26138″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
وسیلهی اصلی بازیکنان برای مبارزه با دشمنان، تفنگهای مختلفی هستند که میتوان آنها را از شخصیت Duke خرید؛ اما با توجه به نمایشهای بازی به نظر میرسد مبارزات تن به تن و Melee هم قرار است نقش مهمی ایفا کنند. گارد گرفتن و دفاع کردن از خود در نسخهی هفتم هم وجود داشت، اما با توجه به گفتهی سازندگان نقش گارد دفاعی در Village تا بارها مهمتر نسبت به نسخهی قبلی است. هم چنین، Ethan یک توانایی جدید دارد که میتواند از آن برای هل دادن دشمنان استفاده کند. این هل دادن که رسما یک مکانیک جدید است، میتواند در مبارزههای شلوغ و پر تعداد فضای بیشتری برای بازیکن به وجود آورد. البته مبارزت Melee در بازی جدید قرار نیست مانند Resident Evil 4 دارای روشهای مختلفی باشد، اما باز هم به عنوان یکی از بخشهای اصلی گیم پلی شناخته میشود.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
VR
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26139″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
قابلیت تجربه کردن کل روند بازی Resident Evil 7 با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی، واقعا فوق العاده بود. امکان گشتن و جست و جو کردن در عمارت خانوادهی Baker و بررسی کردن همهی جزئیات با توجه به هویت اول شخص بازی، میتوانست حس ترسیدن و وجود داشتن در یک داستان ترسناک را به خوبی تداعی کند. متاسفانه، تا این جای کار هنوز قابلیت پشتیبانی بازی Resident Evil 8: Village از VR تایید نشده است. با توجه به شایعاتی که پخش شد، امکان پشتیبانی از VR در اوایل روند توسعه جزء یکی از اولویتهای شرکت Capcom بود ولی هیچ وقت به سرانجام نرسید. این موضوع واقعا جای تأسف دارد، چرا که تجربهی یک رزیدنت ایول دیگر با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی، میتوانست به شدت جذاب باشد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
شایعات
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26141″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
در ماههای اخیر شایعاتی که به نسخهی هشتم رزیدنت ایول اشاره داشتند، کم نبود. هم چنین، بخش بزرگی از این شایعات از منابع و ایسنایدرهای معتبری به گوش رسیده که پیش از این ادعاهای درستی در مورد بازیهای مختلف کردهاند. برخی از این شایعات، به شدت هیجان انگیز هستند و حتی فکر کردن به آنها هم می ةواند لذت بخش باشد. برای مثال، یکی از این شایعات به عمق بیشتر شخصیت Ethan Winters در بازی جدید اشاره دارد؛ شخصیتی که در حضور اولش آنقدرها مورد توجه قرار نگرفت و ما اطلاعات زیادی از گذشتهی شخصیت اصلی نسخهی هفتم و هشتم این مجموعه نداریم. علاه بر Ethan، برخی از شایعات به این موضوع اشاره میکنند که Village طولانیترین نسخهی سری است و قرار است یک ماجراجویی بلند مدت را برای بازیکنان فراهم کند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
یک حالت آنلاین به نام Resident Evil Re: Verse
[/vc_column_text][vc_single_image image=”26142″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]
Resident Evil Re: Verse نام بخش آنلاینی است که در دسترس تمامی خریداران بازی Resident Evil 8: Village قرار میگیرد. بخشی که به عنوان یک بازی جدا در نظر گرفته میشود و حکم حالتی را دارد که تا پیش از این مانند آن را مشاهده نکردهایم. مجموعهی رزیدنت ایول هیچ وقت به خاطر بخش آنلاین یا PvP خود معروف نبوده و کسی هم انتظار ساخت یک حالت چندنفرهی جدید را نداشت. بخش آنلاینی که در بازی Resident Evil 3: Remake هم قرار داشت واقعا آش دهن سوزی نبود و کمتر کسی را به خود جذب کرد. به هر حال، Capcom قصد بر فراموش کردن این موضوع ندارد و میخواهد با Re:Verse تغییر بزرگی را در بزرگترین مجموعهی خود به وجود آورد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
در پایان اگر قصد دارید بازی Resident Evil 8: Village را در روز عرضه با بهترین حالت ممکن تجربه کنید، می توانید به صفحهی خرید PS5، خرید PS5 دیجیتالی، خرید Xbox Series X و خرید Xbox Series S مراجعه کنید.
نظر شما در مورد تفاوتهای بازی Resident Evil Village و Resident Evil 7 چیست؟ آیا بازی جدید میتواند مانند سایر بازیهای مجموعه موفق باشد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: GamingBolt[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
درباره نویسنده

پلی استیشن
ایکس باکس
نینتندو
نینتندو سوییچ ۲
کنسولهای قابل حمل
Lenovo
استیم دک
کلاسیک
بازی PS5
بازی Xbox Series X
بازی PS4
بازی Xbox One
بازی Nintendo Switch
بازی نینتندو سوییچ ۲
لوازم جانبی PS5
لوازم جانبی PS4
کیف حمل کنسول
لوازم جانبی Xbox
کیف حمل کنسول xbox one
لوازم جانبی Nintendo Switch
کیف حمل کنسول
گیفت کارت استیم
گیفت کارت ایکس باکس
گیفت کارت پلی استیشن
گیفت کارت نینتندو

پوشیدنی ها
لیوان

قطعات کامپیوتر
کیس گیمینگ
موس گیمینگ
کیبورد گیمینگ
فن و خنک کننده
موس پد گیمینگ
لوازم جانبی کامپیوتر
پاور
