بازی, گیم پلی بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

مقایسه‌ی بازی Resident Evil 8: Village با Resident Evil 7

بازی Resident Evil 8

با این که بازی Resident Evil 8: Village از جنبه‌های مختلف شباهت زیادی به Resident Evil 7 دارد، اما سازندگان برای بهتر کردن گیم پلی و ایجاد تنوع، تغییرات اساسی و بزرگی را به وجود آورده‌اند. با تیلنو همراه باشید.

در حال حاضر و پس از نمایشی که شرکت Capcom به خاطر ۲۵ سالگی مجموعه‌ی رزیدنت ایول برگزار کرد، ما اطلاعات خوبی نسبت به بازی Resident Evil 8 به دست آوردیم؛ اثری که به نطر می‌رسد می‌خواهد ادامه دهنده‌ی راه نسخه‌ی هفتم باشد و در این میان، مکانیک‌های مختلف را بهبود ببخشد. بازی Resident Evil 7 شروع کننده‌ی یک دوران جدید برای مجموعه بود که زاویه‌ی دید آن را به اول شخص تغییر داد و بنیان گذار تغییرات بسیاری شد. حالا روند این تغییرات، قرار است در نسخه‌ی جدید هم ادامه پیدا کند تا با یکی از جاه طلبانه‌ترین بازی‌های تاریخ مجموعه، روبرو شویم. قبل از پرداختن به هر موردی، بهتر است است مقاله‌ی نکاتی که از نمایش جدید Capcom در مورد بازی Resident Evil 8: Village یاد گرفتیم را مطالعه کنید تا بتوانید با چشمان بازتری به استقبال تفاوت‌های نسخه‌ی هفتم و هشتم بیایید.

بزرگ‌ترین تفاوت ‌های بازی Resident Evil Village و Resident Evil 7

شخصیتی به نام Duke

بازی Resident Evil 8

طرفداران قدیمی‌تر مجموعه به احتمال زیاد می‌توانند Merchant یا همان فروشنده‌ای که در بازی Resident Evil 4 وجود داشت را به یاد بیاورند. حالا آن طور که از اطلاعات مشخص ، Village هم قرار است از مکانیک مشابهی استفاده کند که البته با تغییرات چشم گیری همراه شده است. فروشنده‌ی نسخه‌ی جدید که با نام Duke هم شناخته می‌شود، هر از چند گاهی جلوی شخصیت اصلی بازی یعنی ایتن وینترز (Ethen Winters) ظاهر می‌شود تا به او کمک کند. هنگامی که شما با Duke برخورد کردید می‌توانید آیتم‌ها و اسلحه‌های جدید بخرید، آن‌ها را ارتقاء دهید یا این که وسایل اضافی را بفروشید. این مکانیک خرید و فروش، می‌تواند یکی از جالب‌ترین اجزای مجموعه را به شکل متفاوتی ادامه دهد. هم چنین، جالب است بدانید که Capcom نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا به Duke شخصیت جالبی بدهد که این تلاش، شامل دقت در طراحی بصری و رفتاری او می‌شود. اگر شرایط به خوبی پیش رود و Duke با بهترین حالت ممکن در بازی قرار گیرد، ملاقات با او در هر برخوردی می‌تواند خاطره‌انگیز باشد.

دنیایی بزرگ‌تر

بازی Resident Evil 8

فلسفه‌ی طراحی محیط مجموعه‌ی رزیدنت ایول هیچ موقع به بزرگ بودن منتهی نمی‌شود، بلکه سازندگان نهایت دقت خود را به تلاش می‌گیرند تا گشت و گذار و حل کردن پازل‌ها حتی در محیط‌های کوچک، به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. اما حالا شرایط فرق کرده است و بازی Resident Evil 8 قصد دارد به شدت بزرگ‌تر و جاه طلبانه‌تر از نسخه‌های قدیمی‌ باشد. در حالی که نسخه‌ی هفتم تنها به دو الی سه محیط متفاوت با مقیاسی کوچک خلاصه می‌شد، Village قصد دارد تا علاوه بر اضافه کردن محیط‌های بیش‌تر، وسعت آن‌ها را نیز افزایش دهد. تا این لحظه، شرکت Capcom از دو محیط قلعه (Castle) و خود روستا رونمایی کرده که پتانسیل زیادی برای درگیر کردن بازیکن در گشت و گذار دارند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا ما به غیر از روستا و قلعه شاهد محیط دیگری خواهیم بود یا خیر، اما بازی Resident Evil 8 تا این جای کار هم نشان داده که بسیار بزرگ‌تر و جاه طلب‌تر از نسخه‌های گذشته است.

حضور دشمنان جدید در Resident Evil Village

بازی Resident Evil 8

عدم تنوع دشمنان در شماره‌ی هفتم مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی بود که به آن گرفته می‌شد. البته اگر بخواهیم از لحاظ داستانی حساب کنیم، عدم تنوع دشمنان به خاطر این که بیش‌تر وقایع بازی در یک خانه رقم می‌خورد، منطقی به نظر می‌رسد. اما این محدودیت به هیچ وجه در گیم پلی بازی قابل بخشش نبود و باعث می‌شد که روند مبارزات تکراری شود. خوشبختانه، با توجه به نمایش‌های Village، به نظر نمی‌رسد که تنوع دشمنان قرار است به مشکل خاصی تبدیل شود. ما تا همین الان هم دشمنانی مانند گرگینه‌ها، غول‌های تبر به دست، خون آشام‌های مونث و… را مشاهده کرده‌ایم که از قضا خیلی هم جذاب به نطر می‌رسند؛ اما به احتمال زیاد ماجراجویی Ethan سخت‌تر از این حرف‌ها خواهد بود و او باید با دشمن‌های مختلفی دست و پنجه نرم کند.

زامبی‌ها

بازی Resident Evil 8

زامبی‌ها همواره یکی از نمادهای مجموعه‌ی Resident Evil هستند و ما شاهد حضور آن‌ها در نسخه‌های مختلف سری بوده‌ایم؛ اما این به معنی تضمین حضور آن‌ها در تمامی نسخه‌های عرضه شده نیست. برای مثال، در طی روند نسخه‌ی هفتم هیچ نشانی از زامبی‌ها نبود. به هر حال، آن طور که از نمایش‌ها مخشص است زامبی‌ها در بازی Resident Evil 8: Village حضوری دوباره خواهند داشت. Capcom در نمایشی که مربوط به Village بود، یک ویدیوی گیم پلی مختصر هم منتشر کرد که می‌توانیم در آن Ethan را در حالی مشاهده کنیم که در سیاه چال‌های قلعه، با زامبی‌ها مبارزه می‌کند. نکته‌ای که باعث جذاب شدن این زامبی‌ها می‌شود، این است که آن‌ها می‌توانند اسلحه‌های مختلفی مانند شمشیر را با خود حمل کنند. این موضوع، می‌تواند برخورد با زامبی‌ها را به شدت جذاب‌تر کند.

Inventory و مدیریت آیتم‌ها

بازی Resident Evil 8

مشخصا سیستم Inventory و مدیریت آیتم‌ها یکی از اجزای جدا نشدنی مجموعه‌ی رزیدنت ایول و هر بازی Survival-Horror دیگری است و Village‌ هم در این میان استثناء نیست. اما نسخه‌ی جدید Resident Evil قرار است نحوه‌ی استفاده از این سیستم را دست خوش برخی از تغییرات کند و باعث به وجود آمدن یک مینی گیم هم شود. برخلاف Resident Evil 7 و باز سازی نسخه‌ی دوم و سوم که یک Inventory ساده داشتند، بازی Resident Evil 8 قرار است با بازگشتن به ریشه‌های مجموعه از سیستمی استفاده کند که Resident Evil 4 از آن استفاده می‌کرد. در واقع این روند جدید یک مینی گیم تتریس مانند به وجود می‌آورد که شما باید برای جا دادن بیش‌ترین آیتم ممکن، آن‌ها را در محیط جدول مانند Inventory بچینید.

اکشن بیش‌تر

بازی Resident Evil 8

ترکیب اکشن و ترس و به وجود آوردن تعادل میان آن‌ها، موردی است که باعث شناخته شدن رزیدنت ایول و نسخه‌های مختلف آن می‌شود. اما این رویه در طول نسخه‌ی هفتم کمی کم‌ رنگ‌تر شد و بیش‌تر تمرکز سازندگان به سمت ترس و Jump Scareهای گاه و بی‌گاه رفت. اما ظاهرا اوضاع در بازی Resident Evil 8: Village کمی تغییر کرده است و اکشن نقش پر رنگ‌تری خواهد گرفت. این موضوع ممکن است باعث نگرانی برخی از طرفداران شود، چرا که خیلی‌ها اعتقاد دارند بیش‌تر شدن اکشن و توانایی‌های شخصیت اصلی، مساوی با کم رنگ‌تر شدن عناصر وحشت می‌شود؛ اما بهتر است نگرانی‌های خود را کنار بگذارید، چرا که بیش‌تر شدن اکشن و زد و خورد به معنی تبدیل شدن آن به هسته‌ی اصلی گیم پلی نخواهد بود. تا زمانی که مکانیک‌های گشت و گذار و پازل‌ها در محیط بازی وجود دارند، بیش‌تر شدن سینماتیک‌های شلوغ و مراحل اکشن نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود. از طرفی دیگر، تمایل Village به اکشن‌های بیش‌تر قرار است در موازای سنت همیشگی مجموعه قرار گیرد. در دوره‌ای که دوربین مجموعه‌ی رزیدنت ایول ثابت بود، نسخه‌ی دوم اکشن‌های بیش‌تری نسبت به نسخه‌ی اول داشت. در زمانی که دوربین بازی به سوم شخص تغییر پیدا کرد، Resident Evil 5 به مراتب صحنه‌های شلوغ‌تری از نسخه‌ی چهارم داشت. حالا هم که به دوره‌ی دوربین اول شخص و بازی Resident Evil 7 رسیدیم، مواجه شدن با اکشن بیش‌تر در نسخه‌ی هشتم زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد.

مبارزات تن به تن یا Melee

بازی Resident Evil 8

وسیله‌ی اصلی بازیکنان برای مبارزه با دشمنان، تفنگ‌های مختلفی هستند که می‌توان آن‌ها را از شخصیت Duke خرید؛ اما با توجه به نمایش‌های بازی به نظر می‌رسد مبارزات تن به تن و Melee هم قرار است نقش مهمی ایفا کنند. گارد گرفتن و دفاع کردن از خود در نسخه‌ی هفتم هم وجود داشت، اما با توجه به گفته‌ی سازندگان نقش  گارد دفاعی در Village تا بارها مهم‌تر نسبت به نسخه‌ی قبلی است. هم چنین، Ethan یک توانایی جدید دارد که می‌تواند از آن برای هل دادن دشمنان استفاده کند. این هل دادن که رسما یک مکانیک جدید است، می‌تواند در مبارزه‌های شلوغ و پر تعداد فضای بیشتری برای بازیکن به وجود آورد. البته مبارزت Melee در بازی جدید قرار نیست مانند Resident Evil 4 دارای روش‌های مختلفی باشد، اما باز هم به عنوان یکی از بخش‌های اصلی گیم پلی شناخته می‌شود.

VR

بازی Resident Evil 8

قابلیت تجربه کردن کل روند بازی Resident Evil 7 با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، واقعا فوق العاده بود. امکان گشتن و جست و جو کردن در عمارت خانواده‌ی Baker و بررسی کردن همه‌ی جزئیات با توجه به هویت اول شخص بازی، می‌توانست حس ترسیدن و وجود داشتن در یک داستان ترسناک را به خوبی تداعی کند. متاسفانه، تا این جای کار هنوز قابلیت پشتیبانی بازی Resident Evil 8: Village از VR تایید نشده است. با توجه به شایعاتی که پخش شد، امکان پشتیبانی از VR در اوایل روند توسعه جزء یکی از اولویت‌های شرکت Capcom بود ولی هیچ وقت به سرانجام نرسید. این موضوع واقعا جای تأسف دارد، چرا که تجربه‌ی یک رزیدنت ایول دیگر با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، می‌توانست به شدت جذاب باشد.

شایعات

بازی Resident Evil 8

در ماه‌های اخیر شایعاتی که به نسخه‌ی هشتم رزیدنت ایول اشاره داشتند، کم نبود. هم چنین، بخش بزرگی از این شایعات از منابع و ایسنایدرهای معتبری به گوش رسیده که پیش از این ادعاهای درستی در مورد بازی‌های مختلف کرده‌اند. برخی از این شایعات، به شدت هیجان انگیز هستند و حتی فکر کردن به آن‌ها هم می هواند لذت بخش باشد. برای مثال، یکی از این شایعات به عمق بیش‌تر شخصیت Ethan Winters در بازی جدید اشاره دارد؛ شخصیتی که در حضور اولش آنقدرها مورد توجه قرار نگرفت و ما اطلاعات زیادی از گذشته‌ی شخصیت اصلی نسخه‌ی هفتم و هشتم این مجموعه نداریم. علاه بر Ethan، برخی از شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که Village طولانی‌ترین نسخه‌ی سری است و قرار است یک ماجراجویی بلند مدت را برای بازیکنان فراهم کند.

یک حالت آنلاین به نام Resident Evil Re: Verse

بازی Resident Evil 8

Resident Evil Re: Verse نام بخش آنلاینی است که در دسترس تمامی خریداران بازی Resident Evil 8: Village قرار می‌گیرد. بخشی که به عنوان یک بازی جدا در نظر گرفته می‌شود و حکم حالتی را دارد که تا پیش از این مانند آن را مشاهده نکرده‌ایم. مجموعه‌ی رزیدنت ایول هیچ وقت به خاطر بخش آنلاین یا PvP خود معروف نبوده و کسی هم انتظار ساخت یک حالت چندنفره‌ی جدید را نداشت. بخش آنلاینی که در بازی Resident Evil 3: Remake هم قرار داشت واقعا آش دهن سوزی نبود و کم‌تر کسی را به خود جذب کرد. به هر حال، Capcom قصد بر فراموش کردن این موضوع ندارد و می‌خواهد با Re:Verse تغییر بزرگی را در بزرگ‌ترین مجموعه‌ی خود به وجود آورد.

در پایان اگر قصد دارید بازی Resident Evil 8: Village را در روز عرضه با بهترین حالت ممکن تجربه کنید، می توانید به صفحه‌ی خرید PS5، خرید PS5 دیجیتالی، خرید Xbox Series X و خرید Xbox Series S مراجعه کنید.

نظر شما در مورد تفاوت‌های بازی Resident Evil Village و Resident Evil 7 چیست؟ آیا بازی جدید می‌تواند مانند سایر بازی‌های مجموعه موفق باشد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: GamingBolt

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *