عمومی, مقالات عمومی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی

بررسی بازی Star Wars Squadrons از دید سایت PC gamer

بازی Star Wars Squadrons

بازی Star Wars: Squadrons در مهم‌ترین بخش‌های بازی موفق ظاهر شده است و توانسته که شبیه سازی موفق را در دنیای جنگ ستارگان پیاده کند. بسیار هیجان انگیز است که خلبانان این سفینه‌ها فراتر از سطح یک Star Destroyer می‌روند و باید بگیم که سحابی‌های خیره کننده و لاشه‌های جنگی زنده تر از آنچه که تصور می‌کردیم طراحی شده‌اند. Star Wars: Squadrons با این که ازش انتظار خاصی نمی‌رفت، تونسته که خودش را تا حد زیادی اثبات کند. با تیلنو همراه باشید.

پرواز در بازی Star Wars Squadrons دقیقا همان چیزی است که انتظار داشتیم. این مدل پرواز در بازی بسیار ساده‌تر از بازی Elite Dangerous یا Microsoft Flight Simulator است، اما تفاوت جزئی برای خلبانان ماهر وجود دارد که به آن‌ها اجازه دهد نسبت به بقیه برتری داشته باشند. دقیقا مانند بازی‌های کلاسیک X-Wing، سیستم مرکزی برای کنترل چهار کشتی در هر دو جناح، مدیریت نیرو و جوخه است. در طول مبارزات بخش Campaign زود یاد گرفتم و احساس کردم که چه موقع باید از رفتن به جلو دست بر دارم تا چرخش محکمی داشته باشم، چه زمانی تمام توانم را روی سلاح‌ها بگذارم تا بیشترین آسیب را وارد کنم و چگونه با تمرکز کردن روی سپرهای خود دوام بیاورم و از ضربات دشمنانی که در حال تعقیب من هستند زنده بمانم. این کمپین بیشتر این حرکت‌های پیشرفته را به عنوان یک چاشنی برای بخش چند نفره ‌بازی، به شما یاد می‌دهد که EA امیدوار است که شما به خاطر آن، بازی را ادامه دهید. در بازی یک سیستم پیشرفت وجود دارد که در مقایسه با اکثر بازی‌های سال 2020 بسیار ساده است. در اینجا هیچ نسخه‌ی Battle pass یا Premium وجود ندارد. شما باید به سادگی بازی های چند نفره را انجام دهید، رتبه بندی شوید و از جوایز خود برای باز کردن ابزار‌های مختلف و اجزای اضافی برای شخصی سازی کردن سفینه‌ی خود استفاده کنید. این آنلاک‌ها خوب هستند، اما چیزی که بازیکنان را مجاب می‌کند تا بازی Star Wars Squadrons را ادامه دهند، حس پرواز بسیار سرگرم کننده‌ی این بازی است. بخش داستانی بازی که بر روی درجه‌ی سختی پیش فرض انجام آن 10 ساعت طول کشید اصلا تعجب آور نبود، اما احساسی که موقع اتمام بازی به ما دست داد این بود که هرگز تا بحال در یک بازی Star wars این احساس را نداشتیم.

چیزی که بازیکنان را مجاب می‌کند تا بازی Star Wars Squadrons را ادامه دهند، حس پرواز بسیار سرگرم کننده‌ی این بازی است.

بازی Star Wars Squadrons

از سفینه‌ی جنگی خود مراقبت کنید

مبارزه کردن با دشمنان انسانی نسبت به مبارزان هوش مصنوعی بسیار زنده‌تر (و ضربه زدن به آن‌ها بسیار سخت‌تره) است. متوجه شدم که در حین بازی دسته را محکمتر گرفته و تمرکز بیشتری بر عمل‌هایم دارم. بازی Squadrons دارای یک بخش چند نفره‌ی ضعیف است که فقط شامل دو حالت Dogfights و Fleet Battles است. اگر به اندازه کافی جنگنده های تیم دشمن را منهدم کنید، می‌توانید قبل از مقابله با Imperial Star Destroyer یا Republic MC75، دو Cruisers با سایز متوسط را شکست دهید. Fleet Battles فضاهای عالی بازی هستند زیرا برخی از استراتژی‌ها را می‌طلبند، اما با این وجود انعطاف پذیری فراوانی را فراهم می‌کنند. آنها ساختارهایی را برای dogfights فراهم می‌کنند که به پیروزی های لحظه به لحظه معنی بیشتری می‌بخشد. حالت Fleet Battles همچنین شما را مجبور به تصمیم گیری سخت، پیچیده‌تر از انتخاب سریع‌ترین سفینه برای یک جنگ در حالت Dogfight می‌کند. شما می‌توانید یک بمب افکن سنگین را خلبانی کنید و فقط به خسارت رساندن به کشتی‌های دشمن تمرکز کنید، اما برای سرنگونی جنگنده های دشمن به هم تیمی‌هایی زیرک نیاز دارید که بتوانند با سفینه‌هایی مانند A-Wing یا TIE Interceptor شما را همراهی کنند.

بازی جدید

تیم‌های قوی واقعا به یک سفینه‌ی پشتیبانی، که بتواند سپرهای موقت آن ها را فراهم کند، نیاز دارند تا آن‌ها را در نبردهای طولانی‌تر از تیم‌های جدید دور کنند. شخصی‌ سازی کردن سفینه‌ها به خوبی در این مورد تأثیرگذار است. توپ های یونی می‌توانند سریعتر از لیزر سپرها را از بین ببرند، در حالی که برخی از موشک‌های با آسیب رسانی بالا در برابر سفینه‌های بزرگ کارآمد هستند اما فقط از دور می‌توانند شلیک شوند. با داشتن یک تیم از بازیکنان تصادفی، کار‌های هماهنگ زیادی می‌توانید انجام دهید، اما بازی  به شما امکان می‌دهد تا سفینه‌ها را در اواسط مسابقه مبادله کنید تا متناسب با لحظه باشد و همچنین یک سیستم پینگ برای فراخوانی اهداف وجود دارد. من به اندازه‌ی کافی Fleet Battles را بازی کردم تا احساس اطمینان کنم که مردم به بازی خود ادامه خواهند داد و ترفندهای بیشتری را برای آن ایجاد خواهند کرد، با گروه هایی که در Discord هستند، برنامه ریزی دقیق انتخاب کشتی خود را برای تکمیل یکدیگر مانند بازیکنان MOBA قبل از مسابقه اعلام می‌کردند. مهمترین اوقات من با حالت چند نفره‌ی بازی، حالت dogfight با تیم کاملی از ویراستاران PC Gamer بود، زیرا در پینگ کردن اهداف و شلیک دشمنان با کمک هم بهتر شدیم. این تجربه، لذت شوخی با دشمن یا منفجر کردن یک TIE Fighter با لیزر بزرگ که حرفی برای گفتن دارد را بیشتر می‌کند، زیرا هسته اصلی پرواز در بازی بسیار نشاط آور است. بارها و بارها هنگام بررسی این بازی، لحظاتی از این دست را داشته ام- لحظاتی که احساس غوطه وری کامل در جنگ ستارگان را داشتم، زیرا بازی اجازه داد که صحنه‌های عمل خودم همان هیجانی به من دهد که جنگ‌های فضایی در فیلم به من داده بود. بازی در VR این احساس را حتی بیشتر می‌کند و حتی به شما مزیت‌هایی نیز می‌دهد. با وی ‌آر می‌توانید دور تا دور کابین خلبانی خود را نگاه کنید و مستقیم به بالا خیره شوید تا سفینه‌ای که در حال تلاش برای گرفتن آن هستید را ببینید. به نظر من خیلی سنگین و تهوع آور است که باید سفینه‌ی خود را در جنگ‌‌های dogfights بطور کامل و مدام بچرخانم. فکر می‌کنم این بیشتر برای مبارزات کمپین مناسب‌تر است. من در ابتدا نگران بودم که کمپین فقط یک آموزش باشد، اما بر خلاف آنچه فکر می‌کردم سرگرم کننده است و خیلی جالب‌تر از آنچه انتظار داشتم است.

بازی Star Wars Squadrons

تور‌های ستاره‌ای

یک مأموریت در اوایل مبارزات بخش داستانی باعث شد تا من به عنوان Vanguard Squadron به یک Star Destroyer حمله کنم، اما به جای اینکه آن را مانند بازی‌های چند نفره تخریب کنم، سعی کردم آن را تصرف کنم. من مجبور شدم پدافندهای آن را پایین بیاورم، روی بدنه‌اش را سوراخ کنم و سپس در حالی که یک تیم کماندو کنترل کشتی را به دست می‌گرفت، باید از آن در برابر سایر سفینه‌های بزرگ دفاع می‌کردم. در قسمت دیگر، من برخی از سفینه‌های ضعیف‌تر را به عنوان طعمه اسکورت کردم تا سفینه‌ی Empire را به دام بندازم. زنده نگه داشتن سفینه‌های بزرگ خود در درجه‌ی سختی استاندارد بسیار به شما کمک می‌کند. بنابراین با این کار ماموریت‌های اسکورت به طور معجزه آسایی در واقع سرگرم‌ کننده می‌شوند. من در حین بازی کردن مدام سعی می‌کردم عکس‌هایی از پس زمینه‌های عظیم سیاره‌ها و ایستگاه‌های فضایی و زباله‌ها را که هر دفعه باعث می‌شوند حیرت زده شوید، بگیرم. بازی Squadrons روی کامپیوتر من نیز بی عیب و نقص اجرا می‌شود. با بیش از 144 فریم در ثانیه روی سی ‌پی یو i7-7700K و کارت گرافیک GTX 1080 در تنظیمات فوق العاده  بسیار خوب عمل کرد و گاهی اوقات به 130 فریم کاهش پیدا می‌کند. حتی وقتی مأموریت‌های بخش داستانی پیچیده نیستند، تنظیمات آن را جبران می‌کند. لحظاتی که هیجان انگیزترین لحظه‌ها را داشتم از جنگ ستارگان  احساس می‌کردم، مربوط به داستان نبود، بلکه همه ساخته‌ی خودم بود. به عنوان مثال وقتی تصمیم گرفتم از میان پوسته یک رزمناو قدیمی برای شلیک موشک پرواز کنم، سپس پشت یک TIE دشمن بیرون آمدم و شلیک کردم و آن را تکه تکه کردم. بازی Squadrons مدام برای شما یادآوری می‌کند که بیشتر سرگرمی در کنترل کردن سفینه است؛ مثلا با موفقیت نیرو را به موتور می‌اندازید و به‌طور کامل می‌چرخید تا پشت سفینه‌ای که به دنبال شما بود قرار گیرید. ماموریت‌ها هم در اواسط بازی تکراری می‌شوند و در پایان، همه چیز کمی روتین است. چند هدف ثانویه نادر وجود دارد، اما آن‌ها روش‌های مختلفی برای انجام یک ماموریت یا اسرار چگونگی کشف آن‌ها را به شما نمی‌دهند. بازی Star Wars Squadrons یک بازی با لحظات به یاد ماندنی است تا ماموریت‌های به یاد ماندنی. به عنوان مثال داستان بازی هرگز بازیکن را مثل بازی Titanfall 2 هیجان زده نمی‌کند. در حقیقت من تنها چیزی که از زیبایی‌های بازی را بخاطر می‌سپارم، هدایت سفینه‌ی X-Wing و خلبانی کردن آن در فضای بیکران است. داستان نیز عمق کافی را ندارد که برای گیمر به یاد ماندنی باشد. این از دیدهای New Republic و Imperial متفاوت است و شما را برای خلبان پنجم بودن جدید در Vanguard Squadron و Titan Squadron قرار می‌دهد. فرمانده ونگارد یک فراری از Imperial بود که قبل از اینکه نابودی Alderaan باعث بشود، هویت اصلی (او جزو آدم بدها بوده) خود را بفهمد و رهبری Titan را در دست بگیرد. این وضع، داستان را بیشتر شخصی می‌کند تا سیاسی. زیرا رهبر جدید Titan یعنی تریسا کریل، احساس می‌کند که مربی سابق خود به او خیانت کرده و تصمیم می‌گیرد که او را رنج دهد.

بازی Star Wars Squadrons هرگز با شخصیت‌های خود کار زیادی نمی‌کند و این واقعا شرم آور است، زیرا من می‌خواستم با هر بیگانه‌ای دوست باشم. طراحی آن‌ها تخیلی و دقیق است، گونه‌های مختلفی از موجودات دنیای جنگ ستارگان در این بازی حضور دارند ولی خب تعامل خاصی با آن‌ها نخواهیم داشت. اما به نظر می‌رسد بازی بیش از آنکه به آن‌ها رشد یا وضوح بدهد، بیشتر به دنبال اضافه کردن فرماندهان و سایر خلبانان شما به کانون جنگ ستارگان است.

در اینجا پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد. Gunny، رئیس گروه Vanguard را که مدت زیادی خلبان بوده و در جنگ‌های کلون می‌جنگیده است را انتخاب کنید. او داستان سرنگونی و مجبور شدن به کندن بازوی خود را برای فرار از لاشه هواپیما و جلگیری از دستگیر شدن را تعریف خواهد کرد. یا مثلا Shen، خلبان TIE که در نبردهای زیادی زخمی شده است و هرگز کلاه ایمنی خود را در نمی‌آورد تا کسی چهره‌ی وحشتناک زخمی زیر آن را نبیند. در ابتدا از آشنایی با این شخصیت‌ها لذت بردم، اما وقتی که متوجه شدم هیچ یک از آن‌ها در طول داستان قرار نیست که تغییر کنند، از گفتگوهای بین ماموریت‌ها دلزده شدم. گزینه‌های گفتگو، تصمیمات یا روش‌های بیان یا شکل دادن به نقش خلبان خود در داستان صفر است. بازی من را یاد بازی Mass Effect ‌انداخت که چگونه حتی صحبت‌های ما با خدمه‌ی خود چقدر مهم هستند. این نشانه‌ی کم عمق بودن بازی است و ناامیدکننده است که شما نمی‌توانید هیچ تعامل واقعی با بازی و افراد داشته باشید.
اگر بازی Squadrons موفقیت آمیز جلوه کند، امیدواریم که سازندگان بودجه‌ا‌ی را به ادامه‌ی این نسخه اختصاص دهند. امیدوارم دنباله‌ی این نسخه بیشتر بر روی حالت تک نفره خود کار کند زیرا من می‌خواهم بیشتر از اینکه به مونولوگ گوش کنم، بر روی ماموریت‌ها کار کنم.
در بین بازی‌های هواپیمایی، این بهترین بازی‌ در بین بازی‌های جنگ ستارگانی است که بر محوریت جنگ بین فضاپیما‌ها است و در کل می‌توان این بازی را یک موفقیت واقعی و جانشین برخی از بازی‌های واقعا دوست داشتنی دانست. این شایسته است که آغاز دوره‌ی جدیدی از بازی‌های جنگ ستارگان با محوریت پرواز و جنگ را شاهد باشیم و امیدوارم که حداقل بودجه‌ کافی باشد تا بتوانند B-Wing را در نسخه های بعدی جای دهند.

نمره‌ی وبسایت PCGamer به بازی Star Wars Squadrons:

۸۳

شما می‌توانید برای خرید بازی Star Wars: Squadrons بر روی PS4 همین الان از سایت تیلنو اقدام کنید.

نظر شما درباره‌ی بازی ‌Star Wars: Squadrons چیست؟‌ شما بیشتر علاقه دارید که بازی‌های جنگ ستارگان بر محوریت پرواز و جنگ باشد یا خیر؟ نظر خود را با تیلنو در میان بگذارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *