بازی, یادداشت

۱۰ موردی که انتظار داریم در بازی Lord of the Rings: Gollum ببینیم (قسمت اول)

بازی Lord of the Rings: Gollum

استودیو Daedalic Entertainment چندین سال است که وظیفه‌‌ی ساخت بازی Lord of The Rings: Gollum را بر عهده گرفته و قول‌های بسیاری برای یک اثر با کیفیت به ما داده است. اما حالا سوال اینجاست که چه چیزهایی باید در بازی بگنجد و بازی از چه چیزهایی باید حذر کند؟ با ما در تیلنو همراه باشید.

این بازی قرار است در سال ۲۰۲۱ و برای همه‌ی پلتفرم‌های پر طرفدار منتشر شود. رفتن به سراغ داستان ارباب حلقه‌ها، ریسک بزرگی است که این شرکت خطر آن را قبول کرده و این موضوع موقعی بیشتر نمایان می‌شود که قدرت ناشران بزرگی مانند EA و Activision را پشت سر خود ندارد.

البته استودیو Daedalic Entertainment، اصلا شرکت ناشناخته‌ای نیست، به طوری ‌که این شرکت برای خود در ماجراجویی‌های گرافیکی و سبک بازی‌های کلیکی با خلق عناوینی خوب هم‌چون A New Beginning و Deponia، اسم و رسمی برای خود درست کرده است. مانند هر بازی دیگری که نام ارباب حلقه‌ها را یدک می‌کشد، نگاه‌های بسیاری به این بازی دوخته شده‌اند و انتظارات از آن بسیار بالا خواهد بود. در حال حاضر ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که طرفداران و منتقدان علاقه‌مند به دیدن آن‌ها در این بازی‌اند و هم‌چنین مواردی نیز وجود دارد که حضور آن‌ها، ممکن است به تجربه این اثر خدشه وارد کنند.

۱۰- هیچکس دوست ندارد بازی Lord of the Rings: Gollum با عجله ساخته شود

بازی Lord of the Rings: Gollum

اگر نسخه پر از باگ و مشکلات بازی Cyberpunk 2077 چیزی به ما یاد داده باشد، این است که هر چقدر دوست داران بازی‌های ویدیویی، مشتاق تجربه یک اثر باشند، تشویق ناشر برای انتشار زود هنگام آن ارزش ندارد و امکان دارد که یک بازی با تمام شایستگی‌هایش، تبدیل به اثری ناموفق و ضعیف شود.

اگر بازی Lords of The Rings: Gollum زمان بیشتری برای پختگی کامل نیاز دارد، باید به آن توجه کند و به هیچ وجه دچار عجله نشود. این بازی فرصتی استثنایی برای Daedalic Entertaiment است تا بتواند خود را در صف مقدم صنعت بازی‌های ویدیویی قرار دهد، بنابراین شرم‌آور خواهد بود اگر این بازی به دلیل عجله و برنامه‌ی فشرده برای عرضه، تبدیل به یک بازی ناقص و ضعیف بشود.

۹-مکانیک‌های مخفی کاری با هوش مصنوعی بالا

بازی Lord of the Rings: Gollum

با وجود تعداد بالای بازی‌ها در سال‌های اخیر که از مکانیک‌های مخفی کاری بهره می‌برند، به نظر جایی از کار آن‌ها می‌لنگد. یکی از موضوعات رایج در بازی‌های موفقی مانند Hitman: Blood Money و Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory، برای پیشروی در بازی، بازیکنان را ملزم به استفاده از قدرت‌های شهودی خود و استفاده از محیط بازی برای پیشبرد مقاصد خود می‌کند.

گالوم در کتاب‌ها و فیلم‌هایی که حضور داشته، نشان داده است زمانی‌که فکرش را به کار می‌اندازد، می‌تواند موجودی مبتکر باشد. از این رو، این بازی اگر درون خود از مکانیک‌های مخفی کاری بهره نبرد تبدیل به عنوانی ناامید کننده می‌شود. البته به نظر می‌رسد که این مکانیک ویژگی اصلی این بازی باشد.

بسیاری از آثار سینمایی مانند همین سری ارباب حلقه٬ها و مجموعه هابیت وجود دارند که پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک بازی را دارند و اتفاقا اقتباس‌هایی از آن‌ها در بازی‌های ویدیویی انجام شده است. در بلاگ تیلنو می‌توانید با بهترین بازی های اقتباسی از دنیای سینما آشنا شوید.

۸- نمی‌خواهیم یک گالوم دوست نداشتنی کاراکتر اصلی بازی باشد

Things We Want and Dont Want in Lord of the Rings

یک سوالی وجود دارد که چرا گالوم از بین این همه کاراکترهای بزرگ ارباب حلقه‌ها، باید دارای یک بازی اختصاصی باشد. بازیگری و صداپیشگی اندی سرکیس در نقش گالوم، یکی از درخشان‌ترین هنرمندی‌ها در سه گانه ارباب حلقه‌ها به شمار می‌رود و از گالوم یک شخصیت برجسته و نمادین ساخت.

می‌توان گفت که عملکرد فوق‌العاده‌ی اندی سرکیس، استاندارد بالایی را برای این کاراکتر به وجود آورد. همین قضیه Daedalic Entertaiment را برای اطمینان از تکرار دوباره این شخصی پردازی، تحت فشار قرار می‌دهد. از آن‌جا که صدا‌پیشه‌ها در بازی‌های ویدیویی نقشی بسیار پر رنگ را ایفا می‌کنند، عملکرد ضعیف برای کاراکتر گالوم، می‌تواند به تجربه نهایی این بازی آسیبی جدی وارد کند.

۷- می‌خواهیم بازی Lord of the Rings: Gollum جهانی باز داشته باشد

بازی Lord of the Rings: Gollum

در بازی‌های AAA امروزی، مکانیک جهان باز تکیه گاهی محکم به شمار می‌رود، اما این بدین معنی نیست که استفاده از این مکانیک امری ضروری برای بازی‌ها است. در واقع، بعضی اوقات همین مکانیک جهان باز می‌تواند به تجربه یک بازی آسیب بزند، بدین صورت که مراحل جانبی ضعیفی داشته باشد.

با این وجود، ایده وجود دنیایی جهان باز در سرزمین میانه تالکین، بسیار دل‌نشین و زیباست که البته امید چندانی نیز به آن نیست. بسیاری از آثار مکتوب تالکین که در سرزمین میانه جریان دارند، دنیایی به شدت زیبا را به تصویر می‌کشند که واقعا طالب به چالش کشیده شدن در دنیای بازی‌های ویدیویی است. شانس‌های بازی Lord of the Rings: Gollum آرزوی هواداران برای داشتن جهانی مانند Skyrim را برآورده نمی‌کند، اما حتی قرار دادن بخش کوچکی از سرزمین میانه در این بازی می‌تواند با استقبال پر شوری مواجه شود.

۶- عدم وجود تصمیمات اخلاقی ضعیف

Things We Want and Dont Want in Lord of the Rings

جهان باز تنها مکانیکی نیست که این روزها گیمرها را با خود مشغول کرده است. وجود انتخاب‌ها و تصمیماتی که بازیکنان را به چالش می‌کشند و در روند بازی و پایان بندی آن تاثیر به سزایی خواهند داشت نیز یکی از توقعاتی است که گیمرها امروزه از بازی‌های مورد علاقه خود دارند.

وجود تصمیم گیری در بازی‌های ویدیویی خالی از لطف نیست، زیرا بسیاری از بازی‌ها این امکان را به بازیکنان خود می‌دهند اما نه به آن صورت که حس واقعی بودن را به بازیکن بدهد. بازی Mass Effect 2 یک نمونه از پیاده سازی درست و موفق از این مکانیک محسوب می‌شود، به طوری‌که هر انتخاب مهمی بر مرحله پایانی بازی تاثیر می‌گذارد. از سویی دیگر بازی Fallout 4 با استفاده از مادهای مختلف انتخاب‌های بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد که خیلی ناامید کننده تمامی این اتخاب‌ها به مسیری یکسان منتهی می‌شوند. شرکت Daedalic Entertainment تایید کرده است که وجود دو گانگی و شکاف شخصیتی گالوم باعث ایجاد انتخاب‌هایی سخت و حساس می‌شود که بازیکن را بین دو راهی‌های دشواری قرار می‌دهد.

یک بازی چند نفره آنلاین بر اساس داستان و دنیای ارباب حلقه‌ها توسط آمازون در حال ساخت است که به تازگی تازیخ انتشار آن اعلام شده است. شما می‌توانید برای مشاهده خبر اعلام تاریخ انتشار بازی ارباب حلقه‌ها که توسط آمازون ساخته می‌شود به بلاگ تیلنو مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد بازی Lord of the Rings: Gollum چیست؟ به نظر شما این بازی به موفقیت قابل قبولی خواهد رسید؟ لطفا نظرات خود را با ما در تیلنو به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *