اخبار و رویدادها, بازی, پی سی, کنسول, گجت

احتمال عرضه بازی Returnal برای استیم دِک

فهرستی در دیتابیس اِستیم نشان می‌دهد که عنوان انحصاری کنسول نسل نهمی PlayStation 5، هنگام عرضه برای رایانه‌های شخصی، با Steam Deck سازگار خواهد بود.

عرضه بازی Returnal به عنوان بازی انحصاری PlayStation 5 در سال 2021، قدمی جاه طلبانه برای سازنده این بازی یعنی استودیوی Housemarque بود، زیرا که اولین عنوان مستقلی که ساخت آن را برعهده گرفت، تبدیل به یکی از خوش ساخت‌ترین بازی‌های موجود برای PS5 شده است. البته که این استودیو قبل از ساخت بازی Returnal، عناوین مختلفی در سبک آرکید مانند Resogun و Dead Nation راهی بازار کرده، اما می‌توان گفت که ساخت و تولید بازی پیچیده‌ای مانند Returnal، مانند سکوی پرتابی بود تا این استودیو، وارد رقابت با دیگر شرکت‌های بازیسازی مطرح شود. با گذشت حدود یک سال از عرضه بازی Returnal، شایعات و اطلاعاتی از عرضه این عنوان برای رایانه‌های شخصی دست به دست می‌شود و علاوه بر این‌ها، شایعات زیادی نیز پیرامون پشتیبانی Steam Deck از بازی Returnal هم به گوش می‌رسد که منبع آن، فهرست بندی موجود در دیتابیس یا مرکز داده خود Steam است.

باید گفت که استیم دِک (Steam Deck) کنسول قابل حملی است که توسط شرکت  Valve ساخته شده و مانند یک PC یا رایانه شخصی عمل می‌کند. باید گفت که کنسول استیم دک بر پایه سیستم عامل SteamOS (که با استفاده از Linux ساخته شده) طراحی شده و همین مسئله، دلیل ارائه شخصی سازی بیشتر در رابطه با عملکرد سخت افزاری نسبت به کنسول‌های قابل حمل دیگر مانند نینتندو سوییچ است. این محصول شرکت Valve با نام اختصاصی Steam Deck، طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان (از دارندگان کنسول گرفته تا رایانه‌های شخصی) به خود جذب کرده و از زمان عرضه اولیه این کالا در ماه فِوریه، تمامی استیم دک‌ها به فروش رفته است. با اینکه طرفداران این کنسول می‌توانند خرید خود را رزرو کنند، اما حداقل تا ماه اکتبر 2022 (آبان 1401) برای دریافت این محصول باید صبور باشند.

کنسول Steam Deck

تا این لحظه، کمپانی‌ها و استودیوهای بزرگ و مطرح زیادی از کنسول استیم دک حمایت کرده‌ و عناوین بزرگ خود را برای این کنسول منتشر کرده‌اند؛ برای مثال می‌توان بازی‌های انحصاری سونی که برای رایانه‌های شخصی عرضه شده‌اند را نام برد (Horizon Zero Dawn، Days Gone و God of War). حالا هم با وجود فهرست بندی جدید در دیتابیس استیم و به چشم خوردن نام Returnal، می‌توان انتظار انتشار این بازی به صورت سازگار با کنسول Steam Deck را داشت.

پشتیبانی استیم دک از بازی Returnal خبر بسیار هیجان‌انگیزی برای  بازیکنان و طرفداران این بازی است؛ اول اینکه بازی Returnal اولین عنوان انحصاری PlayStation 5 است که برروی استیم دک منتشر می‌شود. دوما،  حداکثر قدرت سخت افزاری و اجرای بازی کنسول قابل حمل شرکت Valve مانند پلی استیشن 4 است و تجربه این بازی با این تنظیمات گرافیکی می‌تواند چالیش برای استیم دک باشد که با وجود دیده شدن اسم بازی Returnal در مرکز داده‌های مربوط به استیم، باید گفت که این کنسول از پس این چالش برخواهد آمد. با وجود همه این مسائل، باید گفت که همچنان عرضه بازی Returnal برای کنسول Steam Deck در حد یک احتمال است و این مورد توسط خود استیم تایید نشده است. شاید با رخ دادن این اتفاق بتوان برای پشتیبانی عناوین دیگر سونی که در آینده برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شوند (مانند The Last of Us Part 1 و Uncharted: Legacy of Theives) از استیم دک، امیدوار شد.

در حال حاضر تایید رسمی از طرف سونی برای عرضه Returnal برای رایانه‌های شخصی نیز صورت نگرفته اما با این وجود کلیپی از گیم‌پلی این بازی روی PC لو رفته که همین مورد عملا مهر تایید نسبی‌ای در ذهن بازیکنان تلقی می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که اطلاعاتی هم در مورد اجرای بازی‌های مختلف سونی روی سرویس Nvidia GeForce Now لو رفته که نام عناوینی همچون Demon’s Souls، Ghost of Tsushima، Gran Turismo 7  و Returnal به چشم می‌خورد که امید بازیکنان را برای عرضه این بازی برای رایانه‌های شخصی و درنهایت Steam Deck، دو چندان می‌کند. کنسول ساخته شده شرکت Valve که تا اینجا توانسته طرفدارن زیادی را به خود جذب کند، استودیوهای بازیسازی بزرگی را هم سمت خود کشانده و عناوین معروف آن‌ها را هم در اختیار خریدارانش قرار داده است. به نظر شما کنسول استیم دک همانند دیگر کنسول‌های قابل حمل مانند نینتندو سوییچ موفق خواهد بود؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *