مقالات علمی, یادداشت

استیم: ریسکی بزرگ برای موفقیت بازیها

استیم بازی موفقیت

ولو اخیرا با انتشار گزارشی از افزایش موفقیت بازی‌ها در استیم گفت. به نقل از سایت کوتاکو، با وجود اینکه نمیتوان از این موفقیت گذشت راحت است که با این گزارش، چشم‌هایمان را به روی بازی‌های ناموفق این پلتفرم ببندیم.

گزارش ولو

ولو در یک پست انجمنی به انتشار این گزارش دست زد. گزارشی با یافته هایی مانند : (( بازیهای جدید بیش از پیش به موفقیت رسیده اند))، (( بسیاری از موفقیت‌های اخیر در گذشته روی این پلتفرم رخ نمیدادند))، و (( بیشتر بازی‌ها در سال 2019 بهتر از 2018 عمل کردند))

استیم بازی موفقیت

کایل اورلند در  Ars Technica از جنبه‌ای دیگر به فروش بازی‌ها در استیم نگاه انداخته. او نوشته : ((حتی وقتی تعداد و میزان موفقیت‌ها در استیم بالا رفته، تعداد شکستها بیشتر افزایش یافته هم به صورت مطلق و هم به صورت نسبی)). نکته ی کلیدی از اعماق بازار استیم ناامید کننده است. حتی بازی‌هایی که ولو به موفقیت آنها اشاره میکند، همان‌هایی که در دوازده ماه اول عرضه از بیست تا شصت هزار دلار فروش میکنند، اغلب هنوز هم میتوانند یک شکست تجاری باشند؛ اگر ساخت بازی کاری تمام وقت با بیش از یک یا دو سازنده باشد درآمد گفته شده واقعا ناچیز است. این مسئله وقتی خودش را نشان میدهد که هشتاد درصد بازیها حتی به پنج هزار دلار درآمد هم دست پیدا نمیکنند.

همه آن موارد درست است؛ اما هر کس که با استیم کار کرده باشد میداند که این پلتفرم لبریز از بازیهاست که خیلی از آنها در رده ی معمولی تا بسیار ضعیف قرار میگیرند. بسیاری دیگر از بازیهای خیلی خوب هم در دریای عرضه های رقابتی غرق میشوند.

استیم بازی موفقیت

هیچ جواب راحتی به این مشکل پیدا نمیشود. مقادیر مالی بالا و ساعت‌ها وقت صرف بازی‌های بسیاری میشود که به ناچار شکست میخورند. در نهایت اما، بازار گیم به کارش ادامه میدهد و گزارشهای خودپسندانه منتشر میکند. تنها کاری که ما به عنوان خریداران بازی میتوانیم بکنیم این است که این مسائل را به خاطر بسپاریم. به خاطر بسپاریم تا بدانیم آیا واقعا آنقدر بی خیال میتوانیم باشیم که برای کسب درآمد بازی بسازیم؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *