بازی, پوستر بازی, راهنمای بازی, راهنمای خرید, راهنمای خرید بازی, یادداشت

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)

اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید با دوستان وعزیزان خود به تجربه بازی‌های مختلف بنشینید و از همکاری یک‌دیگر لذت ببرید، پس مطلب مناسبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید.

در ادامه بخش اول مقاله بهترین بازی‌های سبک Co-op، بازهم به معرفی عناوین بیش‌تر و متفاوت‌تری می‌پردازیم که همگی آن‌ها قطعا ارزش یک بار امتحان کردن را خواهند داشت. بازی‌های کوآپ که عملا تجربه‌ای غیرقابل توصیف را به بازیکنان ارائه می‌دهند، با ایجاد بستر و زمینه‌ای برای دو یا چندنفره بازی کردن در محیط‌ها و سناریوهای مختلف، صمیمیت و همکاری بین افراد را نیز بهبود می‌بخشند. برای تایید این کلمات تنها لازم است دوستان یا اعضای خانواده خود را به عنوان همبازی خود تصور کنید (یا حتی دفعات قبل که باهم بازی کرده‌اید را به یاد بیاورید). عناوین مختلفی در قالب سبک کوآپ وجود دارند که شاید نام آن‌ها را هم نشنیده باشید اما کیفیت و تجربه بی‌نظیری را به شما ارائه خواهند داد. به همین دلیل بخش دوم مقاله بهترین بازی‌های سبک Co-op، به معرفی آثار بیش‌تری پرداخته‌ایم، پس با ما همراه باشید.

بازی Deep Rock Galactic

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2018
  • بخش کوآپ: آنلاین
  • پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox One

در بازی Deep Rock Galactic به عنوان گروهی از دورف‌ها (همان کوتوله‌ها) که در معدن فعالیت دارند، باید با پیدا کردن و استخراج منابع، از بین بردن دشمنان و تکمیل مراحل مختلف، زنده بماند و در غارهای بازی که هربار به صورت تصادفی و خودکار از نو تولید می‌شوند (مانند بازی‌های روگ لایک)، پیشروی کنید. بازی Deep Rock Galactic عنوانی جدی و احساسی نیست، بلکه با ارائه گیم پلی و محیطی بسیار سرگرم‌کننده و پویا، می‌تواند تا ساعت‌ها شما و دوست‌تان را به تجربه این بازی کوآپ مشغول کند. باید گفت که هر گروه از دورف‌ها قابلیت‌های ویژه خود را دارند که می‌توانید تا با حداکثر 3 نفر از دوستانتان به تجربه این بازی سبک Co-op بپردازید.

هنگام پیشروی در محیط بازی که متشکل شده است از غارهای مختلف و متعدد، می‌توانید با چیدن استراتژی و راهکارهای مختلف با دوستان خود، بهترین نتیجه را بگیرید. اما شریک بودن در خراب‌کاری‌های یکدیگر، عملا شیرین‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید در بازی‌های Co-op تجربه کنید. فرقی ندارد که درون غارهای به‌هم پیچیده این بازی توسط دشمنان خود از پا درآیید یا بتوانید همگی آن‌ها را از بین ببرید، در هر صورت می‌توانید یکی از بهترین بازی‌های سبک Co-op را تجربه کنید که همین مسئله، مهم‌ترین بخش بازی Deep Rock Galactic است.

بازی Cuphead

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2017
  • بخش کوآپ: آفلاین و آنلاین
  • پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

بازی Cuphead که عنوانی کوآپ با مکانیزم‌های پلتفرمینگ است، بر اساس شخصیت و انمیشن بسیار قدیمی کلاسیک معروف با همین نام ساخته شده‌ است. فرقی نمی کند که این بازی را به صورت Co-op یا تک نفره تجربه کنید، در هر صورت عنوانی دشوار و چالش برانگیز انتظارتان را می‌کشد. با دعوت یکی از دوستان خود به این بازی کوآپ، وی در نقش شخصیت Mugman قرار خواهد گرفت تا بتوانید به صورت دونفره، درون این بازی پیشروی کنید و با چالش‌هایی دشوار اما در عین حال سرگرم‌کننده رو به رو شوید.

یکی از مکانیزم‌های جذاب در گیم پلی بازی Cuphead این است که در صورت اشتباه یکی از بازیکنان (محیط و مراحل مختلفی که در این بازی طراحی شده به راحتی شما را به اشتباه کردن وادار می‌کند)، بازیکن دیگری می‌تواند یا او را به زندگی برگرداند و دوباره باهم برای یپروزی تلاش کنند، یا عین خیالش هم نباشد که دوستش در بازی باخته است. در هر حال هنگام تجربه بازی‌های سبک Co-op است که دوستان واقعی را می‌توان تشخیص داد. لازم به ذکر است که DLC بازی Cuphead به نام The Delicious Last Course به تازگی منتشر شده که دارای چالش‌های بیش‌تری برای بازیکنان این عنوان است.

بازی Castle Crashers

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2008
  • بخش کوآپ: آفلاین و آنلاین
  • پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

بازی Castle Crashers یک بازی در سبک Co-op چهارنفره است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با خرد و خاکشیر کردن دشمنان خود، به پیروزی برسند. این عنوان دوبعدی که ابتدا در سال 2008 برای کنسول Xbox 360 عرضه شد، بسیاری از بازیکنان را به خود جذب کرد تا با تجربه کوآپ به شدت سرگرم‌کننده این بازی، کنار یکدیگر خوش بگذرانند. در بازی Castle Crashers, شما و همبازی‌های خود در نقش چهار شوالیه قرار می‌گیرید که قصد دارند جادوگر خبیثی را که باعث ایجاد آشوب و هرج و مرج شده، نابود سازند. این بازی با مکانیزم‌های هک اند اسلش خود، به راحتی تجربه‌ای مهیج و پر از تحرک و اکشن را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد که با گرافیکی فانتزی و محیط دوبعدی دوست‌داشتنی، عملا به یکی از بهترین بازی‌های سبک Co-op تبدیل شده است.

هنگام پیشروی در مراحل مختلف این بازی، با جمع کردن سکه می‌توانید آیتم‌ها و سلاح‌های جدیدی را خریداری کنید، شاهزاده‌های متعددی را از شر این جادوگر نجات دهید و با ترکیب مهارت‌های خود و دوستان‌تان، در نبردهای این بازی حماسه آفرینی کنید. با توجه به نکات گفته شده، اگر به دنبال بازی Co-op پر از اکشنی که دارای قابلیت‌های نقش آفرینی متعددی است هستید، قطعا بازی Castle Crashers را در ذهن داشته باشید.

بازی Portal 2

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2011
  • بخش کوآپ: آفلاین و آنلاین
  • پلتفرم: PC, Nintendo Switch

تا این لحظه قطعا نام بازی‌های Portal را شنیده‌اید که با ارائه پازل‌های درگیرکننده، مکانیزم و گیم پلی جذاب و مراحل فوق‌العاده فکری، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. اما آیا می‌دانستید که داستانی اختصاصی برای بخش Co-op این بازی تعبیه شده است؟

حتما پیشنهاد می‌کنیم تا بعد از به پایان رساندن بخش تک نفره بازی Portal 2، حالت Co-op دونفره این بازی را هم تجربه کنید تا با چالش‌های جدیدتر و دشوارتری رو به رو شوید. بخش Co-op بازی Portal 2 دارای معماها و مراحل پیچیده‌تری است تا تجربه‌ای فراموش نشدنی را به شما و دوست و همبازی‌تان ارائه دهد. مانند بخش داستانی، هرکدام از بازیکنان در نقش یک ربات قرار می‌گیرند و باید پازل و فعالیت‌های فکری مختلفی را انجام دهند تا درون مراحل بازی پیشروی کنند.

قبل از تجربه Portal 2 که یکی از بهترین بازی‌های سبک Co-op است، باید گفت که برای پشت سر گذاشتن این معماها و. موانع، نیاز به همکاری و هماهنگی تنگاتنگی دارید که همین مسئله می‌تواند مهارت کار تیمی شما را بهبود بخشد. چه چیزی از این بهتر که همزمان با سرگرم شدن در کنار دوست خود، می‌توانید خلاقیت و کار تیمی خود را هم بهبود بخشید.

بازی Overcooked

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2016
  • بخش کوآپ: آفلاین
  • پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بازی Overcooked یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های کوآپ است که عملا با اعصاب و روان شما بازی می‌کند. این بازی به قدری جذاب و اعتیادآورو در عین حال مهیج است که حتی لحظه ای پس از خروج بازی، بازهم دلتان می‌خواهد که با دوستان خود به تجربه بخش کوآپ آن بپردازید و از چالش‌های فوق جذاب آن لذت ببرید.

در بازی Overcooked حداکثر با سه تا از دوستان خود باید به اداره یک رستوان بپردازید و غذاهای لذیذ زیادی به مشتری‌ها تحویل دهید. هنگام بازی Overcooked، لحظه‌ای رنگ آرامش را نخواهید دید، چرا که در اوج هرج و مرج اداره و پختن غذا، بازهم با چالش‌های عظیمی رو به رو خواهید شد که فرصت خاراندن سرتان راهم از شما و دوستان‌تان خواهد گرفت. بازی کوآپ Overcooked مهارت‌های همکاری و صبر بازیکنان را به چالش خواهد کشید که همین امر، نکته جذاب این بازی است.

بازی Human Fall Flat

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2016
  • بخش کوآپ: آفلاین و آنلاین
  • پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Android

بازی Humans Fall Flat عنوانی به شدت خنده‌دار، جذاب و سرگرم کننده است که می‌توانید به صورت تک نفره، دونفره آفلاین و حداکثر تا 8 نفره به صورت آنلاین آن را تجربه کنید و از تک تک لحظات، لذت ببرید. مهم‌ترین بخش این بازی که تماما دارای مکانیزم‌های پلتفرمینگ است، فیزیک جذاب و خنده دار آن است که باید با استفاده از موانع، آیتم‌های مختلف و حتی بدن شخصیت‌های خود، به گشت و گذار و پیشروی در مراحل این عنوان بپردازید. تنها کاری که باید در بازی Humans Fall Flat بکنید، رفتن از نقطه الف به نقطه ب است. اما همین مسئله نیازمند همکاری، تمرکز و دقت زیادی است که عملا این عنوان را به یکی از بهترین بازی‌های سبک Co-op تبدیل کرده است. نکته جالب در روند مراحل، وجود راه‌های مختلف برای به اتمام رساندن آن‌ها است که عملا باعث شکوفایی خلاقیت بازیکنان خواهد شد تا بهترین راهکار را دنبال کنند. این بازی دارای 20 مرحله است که هرکدام از آن‌ها را می‌توان به شیوه‌های متفاوت به اتمام رساند و از آن‌ها عبور کرد. حتی قابلیت بازگشت دوباره به این مراحل را دارید تا راه‌های جدیدی را امتحان کنید و بیش‌تر با دوستان خود خوش بگذرانید. پیشنهاد می‌کنیم که بازی کوآپ Humans Fall Flat را تجربه کنید تا اوقات خوشی را سپری کرده باشید.

بازی New Super Mario Bros

بهترین بازی‌های سبک Co-op : بخش دوم (آپدیت شده)
  • سال انتشار: 2006
  • بخش کوآپ: آفلاین
  • پلتفرم: Nintendo Switch, Nintendo DS

بازی New Super Mario Bros یکی از عناوین بسیار سرگرم‌کننده‌ کنسول نینتندوسوییچ (Nintendo Switch) که می‌توانید با تجربه بخش کوآپ آن، بیش‌ترین لذت‌ را از همبازی شدن با دوستان خود ببرید. بازهم در این بازی، ماریو باید شاهزاده را نجات دهد که با همراهی لوئیجی (Luigi)، باید مراحل و دنیاهای متفاوت را پشت سر بگذارد تا به قصر شاهزاده نزدیک‌تر شود. درست که این بازی یکی از چالش برانگیزترین عناوین کوآپ نیست، اما به دلیل سادگی و سرگرم‌کنندگی همیشگی عناوین ماریو (یا همان قارچ خور خودمان)، در لیست بهترین بازی‌های سبک Co-op به معرفی آن پرداخته‌ایم. علاوه بر تجربه این بازی روی کنسول نینتندوسوییچ، می‌توانید عنوان New Super Mario Bros را روی کنسول Nintendo DS نیز بازی کنید تا اوقات بانشاطی را دوستان خود در بخش کوآپ این بازی تجربه کنید.

با توجه به بازی‌های معرفی شده بالا و همچین بخش اول بهترین بازی‌های سبک Co-op، از نظر شما کدام یک از این عناوین بهترین تجربه دونفره کوآپ را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *