اخبار و رویدادها, بازی, پوستر بازی, عمومی, یادداشت

تاثیر بازی God of War Ragnarok بر دیگر بازی‌ ها

God of War Ragnarok

قطعا همه بازیکنان می‌دانند که بازی God of War Ragnarok موردانتظارترین بازی سال 2022 به حساب می‌آید و همین مسئله، تاثیرگذاری بسیار زیادی در تاریخ عرضه دیگر عناوین در صنعت گیمینگ داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بعد از معرفی بازی God of War Ragnarok و اعلام تاریخ عرضه آن در پاییز سال 2022 میلادی، بازیکنان و طرفداران بازی‌های ویدئویی، روایت کریتوس و پسرش را یکی از پرادعاترین نامزدها برای کسب بهترین بازی سال 2022 اعلام کردند که همین امر، چالشی بزرگ برای دیگرتوسعه دهنده‌ها به وجود می‌آورد. با وجود تاخیر یک ساله گاد آف وار راگناروک، استودیوی بازیسازی سانتا مانتیکا با تمام قدرت ساخت این بازی را پیش گرفت و بلاخره تاریخ 9 نوامبر 2022 (18 آبان 1401) به عنوان تاریخ دقیق عرضه این بازی معرفی شد. با این‌حال، یکی از چهره‌های رسانه‌ معتبر Kinda Funny یعنی تیم گِتیز (Tim Gettys) اعلام کرده «ناشران و سازندگان بازی‌ها از عرضه بازی God of War Ragnarok ترسیده‌اند». همینطور وی اضافه کرد که با تماس‌‎هایی که با سازندگان و عوامل مختلف در این صنعت داشته، از واکشن آن‌ها نسبت به این مسئله شگفت زده شده است. علاوه بر این‌ها، تیم گتیز اشاره کرد که بسیاری از ناشران یا سازندگان بازی، سعی کرده‌اند تا با ایجاد تاخیر در عرضه پروژه‌های خود، از سر راه خشم کریتوس و تیرهای کشنده آتریوس کنار بروند.

God of War Ragnarok

تیم گتیز دور از ذهن هم سخن نمی‌گوید. زمانی که بازی God of War 2018 توانست عنوان بهترین بازی سال را از چنگ شاهکاری همچون Red Dead Redemption 2 درآورد و بقیه رقیبان خود را خرد و خاکشیر کند، همه بازیکنان و دنبال کنندگان گیم به قدرت کریتوس و تاثیرگذاری داستان و ماجراهای او ایمان آورند. حالاهم با عرضه دنباله این بازی در سال 2022 با نام اختصاصی God of War Ragnarok، بقیه استودیوها و ناشران اصلا قصد رقابت و رویارویی با این عنوان انحصاری پلی استیشن ندارند. درست است که تیم گتیز به تغییرات در تاریخ عرضه عناوین مشخصی اشاره نکرد، اما به تازگی شاهد جابجایی تاریخ انتشار بازی Forspoken از اکتبر 2022 به ژانویه 2023 بودیم که بر اساس حدس بسیاری از گیمرها، دلیل این تاخیر حضور بازی‌های بزرگ از جمله Call of Duty Modern Warfare 2 و God of War Ragnarok در پاییز 2022 است. بازی جدید Ubisoft نیز برای انتشار به یک روز قبل از تاریخ عرضه گاد آف وار یعنی 8 نوامبر تغییر کرد که مانند سایر عناوین مانند کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 و بازی Gotham Knights، پیش از God of War در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت. با وجود تاثیرات بسیار زیاد بازی God of War Ragnarok  بر عرضه دیگر عناوین، آیا به نظر شما این عنوان انتظارات بازیکنان را برآورده خواهد کرد؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *