اخبار و رویدادها, بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

تمام آنچه که از بازی God of War Ragnarok می‌دانیم

تمام آنچه که از بازی God of War Ragnarok می‌دانیم

عنوان God Of War Ragnarok در نوامبر 2022 مصادف با آبان 1401 منتشر خواهد شد، دنباله مورد انتظار God Of War 2018 که به صورت انحصاری در دسترس دارندگان PS4 و PS5 قرار می‎‌گیرد. در طول دو سال اخیر استودیو سازنده این عنوان یعنی Santa Monica، اطلاعاتی از بخش‎‌های مختلف بازی در اختیار علاقه‎‌مندان قرار داده و ما در این مقاله، با توجه به نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی، تمام اطلاعات منتشر شده را برای شما جمع آوری کردیم، پس اگر علاقه‎‌مند به سری God Of War هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازی برای اولین بار در سال 2020 و در جریان رویداد سونی معرفی شد، در این نسخه شاهد بازگشت Kratos و Atreus برای ادامه ماجراجویی‌‎های خود در دنیای اساطیر نورس و نبرد با خدایان قدرتمندی مانند Thor خواهیم بود.

تاریخ انتشار God Of War Ragnarok؛ چه زمانی باید منتظر عرضه این عنوان باشیم؟

در اواسط ماه July پس از مدتی طولانی بالاخره از تاریخ انتشار بازی رونمایی شد، God Of War Ragnarok در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) برای  پلی استیشن 4 و 5 عرضه خواهد شد، دارندگان نسخه PS4 با پرداخت هزینه‎‌ای 10 دلاری قادر به ارتقا بازی خود به نسخه PS5 هستند. پس از اینکه بازی تا سال 2022 تاخیر خورد، کوری بارلوگ و دیگر اعضای استودیو Santa Monica بارها تاکید کردند که بازی برای عرضه در سال 2022 آماده است و دیگر شاهد تاخیر نخواهیم بود، با این حال بسیاری از طرفداران بر این باور بودند که احتمال تاخیر بازی تا 2023 بعید نیست، خصوصا بعد از سالگرد چهار سالگی God Of War 2018 که هیچ خبر جدیدی از Ragnarok منتشر نشد.

کوری بارلوگ در ویدیویی که به مناسبت چهار سالگی ریبوت God Of War توییت شد گفت: “ما اطلاعات جدیدی از بازی منتشر نکردیم زیرا همه در استودیو سخت مشغول به کار هستند.” او ادامه داد : “ما استودیویی کمال گرا هستیم، اتفاقات زیادی در جریان است که کاشکی می‎‌توانستم با شما به اشتراک بگذارم اما بازی در حال حاضر آماده برای نمایش نیست و من به شما قول می‌دهم لحظه‎‌ای که چیزی برای نشان دادن داشتیم دریغ نخواهیم کرد، پس لطفا صبور باشید که تجربه‎‌ای بی نظیر در انتظار شما است. تمام اعضای استودیو  Santa Monica به خاطر حمایت شما از بازی سپاسگزار هستند.”

استودیو Santa Monica در توییتر به دلیل تاخیر بازی اشاره و اعلام کرد: “به دلیل تمرکز اعضای استودیو بر ارائه یک تجربه فوق‎ العاده و البته حفظ سلامت جسمی و روحی کارکنان خود ناچار به تاخیر بازی تا سال 2022 هستیم.”

در سپتامبر  سال 2021 بود که یکی از دلایل تاخیر God Of War Ragnarok مشخص شد، در واقع Christopher Judge صداپیشه شخصیت Kratos در توییتر خود اعلام کرد تاخیر بازی به خاطر من بوده است. او گفت : “طرفداران عزیز، بازی به خاطر من تاخیر خورده است. در آگوست سال 2019 حتی توانایی راه رفتن نداشتم و باید عمل جراحی زانو و کمر انجام می‎‌دادم، اعضای استودیو Santa Monica منتظر ماندند تا روند درمان من به پایان برسد.”

او همچنین از حمایت همه جانبه استودیو از خود خبر داد و گفت : “خیلی از استودیوها عوضی هستند اما من چیزی به جز عشق و محبت از اعضای Santa Monica ندیدم و آنها هرگز درباره تاخیر بازی و علت آن صحبتی نکرده‎‌اند.”

آیا God Of War Ragnarok برای PS4 منتشر خواهد شد؟

این عنوان برای عرضه بر روی کنسول PS5 برنامه ریزی شده اما برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی PS4 نیز عرضه خواهد شد. نسخه PS4 خیلی بی سر و صدا توسط رئیس PlayStation Studios یعنی آقای Hermen Hulst تایید شد. در شوکیس ماه سپتامبر سونی، به طور رسمی از نسخه PS4 رونمایی شد البته تاکنون تفاوت نسخه‌‎های PS5 و PS4 مشخص نشده است. همچنین کسانی که نسخه فیزیکی یا دیجیتال PS4 را خریداری کرده باشند با پرداخت هزینه‌‎ای 10 دلاری می‌‎توانند به نسخه PS5 دسترسی پیدا کنند.

آیا خبری از نسخه PC خواهد بود؟

با توجه به استراتژی سونی در آوردن تدریجی انحصاری‎‌های خود به پلتفرم PC و البته عرضه شدن God Of War 2018 بر روی این پلتفرم پرطرفدار، به احتمال زیاد شاهد پورت PC عنوان God Of War Ragnarok خواهیم بود. سونی به تازگی Nixxes Software را به تصاحب خود درآورده است که به طور تخصصی در پورت عناوین بر روی PC کار می‎‌کند و البته سونی اعلام کرده تا سال 2025 نیمی از انحصاری‎‌های خود را برای PC و موبایل عرضه خواهد کرد. با اینکه تا کنون به طور رسمی از این پورت رونمایی نشده اما می‎‌دانیم سونی برنامه‌‎های بزرگی برای این پلتفرم دارد، البته با توجه به این که عرضه God Of War 2018 بر روی PC سه سال به طول انجامید باید مدتی برای عرضه God Of War Ragnarok منتظر بمانیم.

داستان عنوان God Of War Ragnarok

با تریلری که در ماه سپتامبر منتشر شد، می‎‌بینیم که داستان بازی چند سال پس اتفاقات نسخه 2018 روایت می‌‎شود. در وبلاگ سونی داستان بازی اینگونه توصیف شده است: “با آمدن زمستان بزرگ (Fimbulwinter) به سرزمین Midgard، زنده ماندن در سرزمین نورس برای Kratos، Atreus و Mimir چالش برانگیز خواهد بود. درحالی که در نسخه قبل اعتماد و تفاهم زیادی بین این پدر و پسر شکل گرفت اما با فاش شدن هویت Atreus و پیشگویی که فقط Kratos از آن خبر دارد، روابط آنها دچار تغییرات بزرگی می‌‎شود.”

آترئوس در Ragnarok مانند تمام جوانان و نوجوانان شخصیتی به شدت کنجکاو خواهد داشت. اکثر هم سن و سالان Atreus به دنبال این که چه کسی هستند می‎‌گردنند، اما برخلاف بقیه، Atreus دنبال این است که چه کسی می‌‎تواند باشد! او از طرفی می‎‌خواهد از خانواده خود محافظت کند اما نمی‎‌خواهد دست روی دست بگذارد و شاهد نابودی نه قلمرو جهان نورس باشد. در این بین کریتوس نیز سعی دارد با تجربیات خونینی که از گذشته دارد، Atreus را راهنمایی کند.

کریتوس فقط سعی دارد از فرزند خود محافظت کند، او به این نتیجه رسیده که درگیری و نزاع با خدایان Aesir چیزی به جز اندوه و مصیبت نخواهد داشت. کریتوس و آترئوس با تصمیماتی که باید در طول داستان اتخاذ کنند، سرنوشت تمام موجودات نه قلمرو را رقم خواهند زد.

شما در مقاله‌ی ما در مورد خدایانی که ممکن است در این عنوان ببینیم، بیشتر با مسیر داستان بازی آشنا می‌شوید.

دشمنان بازی

Thor و Freya دوتا از دشمنان اصلی بازی خواهند بود، Freya که زمانی رابطه‌‎ای دوستانه با کریتوس داشت حالا به خاطر به قتل رسیدن فرزندش Baldur، به دنبال انتقام از کریتوس است. سونی در وبلاگ خود گفته است: “ما می‎‌خواستیم به بازیکنان یادآوری کنیم که Freya فقط یک جادوگر ماهر نیست و بلکه جنگجویی بسیار کاربلد نیز هست. او در راه گرفتن انتقام از هر سلاحی استفاده خواهد کرد.”

Thor نیز به خاطر کشته شدن فرزندان و براداران ناتنی خود به دنبال انتقام از کریتوس و آترئوس است. Thor با دستور Odin تقریبا تمام Giantهای نه قلمرو نورس را از بین برده به همین خاطر از او به عنوان یکی قدرتمندترین خدایان Aesir یاد می‎‌شود.

مبارزات God Of War Ragnarok

با عرضه ریبوت God Of War در سال 2018 منتقدان به ستایش سیستم مبارزات بازی پرداختند و به نظر می‎‌رسد Ragnarok در راه کامل‎تر کردن مبارزات قدم خواهد برداشت. شما می‌توانید با سر زدن به مقاله‌ی ما در مورد ویژگی‌های جدید مبارزات این بازی، اطلاعات کاملی را بدست آورید.

سونی در رابطه با پیشرفت سیستم مبارزات بازی گفته است: “به عنوان یک تیم از تجربیات خود برای بهتر کردن مبارزات بازی نسبت به God Of War 2018 استفاده کرده‌‎ایم و مبارزات در عین حال که حس آشنایی منتقل می‌‎کنند پر از ایده‌‎های تازه خواهند بود. یکی از اهداف اصلی ما بیشتر کردن گزینه‎‌های بازیکن در مبارزات بود، چه از طریق Comboهای طولانی و مرگبار یا تاکتیک‎‌های دفاعی هوشمندانه. ما تلاش کردیم که حتی کوچک‎ترین مبارزات بازی نیز به یاد ماندنی شوند.”

دشمنان بازی نسبت به نسخه قبل خشن‌تر و بی‎رحم‌تر شده‌‎اند، تنوع آنها نیز به مراتب بیشتر از نسخه 2018 خواهد بود و شاهد دشمنانی متفاوت از هر نه قلمرو دنیای نورس خواهیم بود.

تمام آنچه که از بازی God of War Ragnarok می‌دانیم

به سوی سرزمین Asgard

در نسخه 2018 شما تنها می‎‌توانستید به 6 قلمرو از 9 قلمرو سفر کنید اما در Ragnarok می‎‌توانید در هر 9 قلمرو سرزمین نورس به اکتشاف بپردازید، سه سرزمین اضافه شده به Ragnarok شامل Vanaheim، Svartalfheim و Asgard خواهند بود. البته قلمروهای نسخه قبل بدون تغییر نخواهند بود و شاهد اضافه شدن مناطق جدیدی به آن‌ها هستیم. طبق اعلام سونی باید منتظر مناطق متنوع با ظاهری بسیار زیبا باشیم.

پایان حماسه کریتوس

با اینکه هنوز از داستان بازی و برنامه‌‎های Santa Monica برای بسته الحاقی اطلاعی نداریم اما طبق اعلام کوری بارلوگ ( کارگردان  God Of War 2018)، Ragnarok پایان ماجراجویی و حماسه کریتوس در سرزمین نورس خواهد بود. بارلوگ در مصاحبه‎‌ای اعلام کرد که اعضای استودیو تصمیم گرفته‎‌اند برای جلوگیری از تکراری شدن روند کلی بازی، داستان در Ragnarok به پایان برسد.

بارلوگ دلیل به پایان رسیدن حماسه کریتوس در دو بازی را این گونه توضیح می‌دهد : “پیچیدگی‌‎های داستان بازی مانند امواج داخل یک برکه کوچک هستند، ما می‌توانستیم داستان را تبدیل به یک اقیانوس کنیم اما امواج از هم فاصله می‌‎گرفتند و داستان رو به ضعیف شدن پیش می‌‎رفت.”

طبق گفته‎‌های استودیو نباید انتظار سه گانه از ماجراجویی کریتوس در دنیای اساطیر نورس داشته باشیم و Ragnarok پایان حماسه کریتوس و آترئوس در دنیای بی‎رحم نورس خواهد بود.

تمام آنچه که از بازی God of War Ragnarok می‌دانیم

احتمال اقتباس تلویزیونی از بازی

با انتشار اقتباس سینمایی، از سری بازی موفق Uncharted که به عنوان اولین فیلم سینمایی استودیو جدید سونی با نام PlayStation Productions نیز شناخته می‎‌شود، به نظر می‌‎رسد سونی تمرکز زیادی بر روی اقتباس‌‎های سینمایی و تلویزیونی از فرنچایزهای خود دارد. در ماه می 2022 بود که سونی اقتباس تلویزیونی God Of War را از Amazon’s Prime تایید کرد.

در کنار معرفی سریال God Of War، سونی سریال Horizon و فیلم سینمایی Gran Turismo را نیز معرفی کرد.

صداپیشگان بازی

  • کریستوفر جاج در نقش Kratos
  • سانی سولجیک در نقش Atreus
  • رایان هرست در نقش Thor
  • لایا دلئون در نقش Angrboða
  • بِن پرندرگاست در نقش Thor
  • ریچارد شیف در نقش Odin

تمرکز بر روی قابلیت‌‎های دسترسی (Accessibility)

با اینکه هنوز از تفاوت‎‌های Ragnarok با God Of War 2018 اطلاعی نداریم اما می‎‌دانیم که استودیو Santa Monica تمرکز زیادی بر روی قابلیت‌‎های Accessibility  برای بازیکنان خواهد داشت. بازی در زمان عرضه شامل 60 قابلیت دسترسی می‎شود که بر روی زیرنویس، خوانایی متن‎‌ها، نشانه‎‌های صوتی، حالت‎‌هایی با کنتراست بالا و… تمرکز دارند.

موسیقی متن بازی

وظیفه ساخت موسیقی‌‎های بازی مانند نسخه 2018 را Bear McCreary برعهده خواهد داشت. تریلری که در شوکیس پلی استیشن به نمایش درآمد شامل یکی از قطعه‌‎های جدید برای بازی بود. خارج از دنیای گیم بیر مک‌کری وظیفه ساخت موسیقی فیلم‎‌های Godzilla: King of the Monsters، 10 Cloverfield Lane و Child’s Play و همچنین سریال‎‌های The Rings of Power و See را نیز برعهده داشته است.

کارگردان جدید

کوری بارلوگ کارگردان نسخه ریبوت سال 2018 وظیفه کارگردانی God Of War Ragnarok را برعهده نخواهد داشت و درعوض Eric Williams، یکی از طراحان قدیمی سری God Of War وظیفه رهبری تیم سازنده را برعهده دارد. اریک ویلیامز در این رابطه می‎‌گوید: “در استودیو Santa Monica این یک رسم است که کارگردان در طول نسخه‌‎های مختلف تغییر کند، تنها کسی که دوبار وظیفه کارگردانی را برعهده داشته Cory Barlog بوده که کار خود را به بهترین نحو ممکن به اتمام رسانده است. نکته مهم برای ما این است که بتوانیم با هر بازی چشم اندازی متفاوت برای بازیکن رسم کنیم.”

برنامه Santa Monica برای بسته‌های الحاقی

تاکنون سازندگان درباره DLCها یا محتویات پس از عرضه بازی اطلاعاتی را فاش نکرده‌‎اند اما با توجه به بسته‌‎های الحاقی God Of War 2018 باید منتظر زره‎، اسکین سلاح و… در قالب DLC باشیم، همچنین بخش New Game+ نیز در بروزرسانی های مختلف به بازی اضافه شد و این بخش در زمان عرضه در اختیار مخاطبان قرار نداشت. God Of War 2018 شامل بسته‎‌های گسترش دهنده ( Expansion ) نبود اما باید منتظر برنامه‎‌های Santa Monica برای محتویات پس از انتشار بازی بمانیم.

نحوه پیش‌خرید بازی

هم اکنون پیش خرید بازی در فروشگاه پلی استیشن آغاز شده است. نسخه استاندارد با قیمت 59.99 دلار بر روی PS4 و با قیمت 69.99 دلار بر روی PS5 به فروش می‎‌رسد. همچنین نسخه Digital Deluxe نیز با قیمت 80 دلار در دسترس کاربران  PS5قرار خواهد گرفت، نسخه Digital  Deluxe  شامل آرت بوک دیجیتال، موسیقی متن و چندین آواتار خواهد بود. نسخه‎‌های فیزیکی بازی نیز با نام‎‌های Collector’s Edition و Jontar Edition به ترتیب با قیمت‎‌های 199.99 و 259.99 دلار به فروش می‌‎رسند. پیش دانلود God Of War Ragnarok از تاریخ 2 نوامبر مصادف با 11 آبان آغاز خواهد شد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *