بازی, راهنمای بازی, راهنمایی و آموزش

راهنمای بازی Evil West برای مبتدیان

راهنمای بازی Evil West برای مبتدیان

چهار سال بعد از انتشار شاهکار شرکت راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2 بلاخره یک بازی با کیفیت در مورد دوران وسترن آمریکا با نام Evil West منتشر شد. این عنوان که یک اثر شوتر سوم شخص کلاسیک به حساب می‌آید، بر خلاف اکثر بازی‌های امروزی، شما را در تعدادی از مراحل خطی بدون دنیایی وسیع قرار می‌دهد. این سبک از بازی‌ها، سال‌هاست که دیگر محبوبیت آنچنانی ندارند و به همین دلیل نیز کمپانی‌های بازی‌سازی به سراغ ساخت آن‌ها نمی‌روند. هر از چندگاهی اما عناوینی همچون Evil West دوباره این سبک را به بهترین شکل ممکن زنده می‌کنند. در این مقاله یک راهنمایی کامل برای کسانی که می‌خواهند این اثر را برای اولین بار تجربه کنند، آماده کردیم تا شروع راحت‌تری در این ورژن پر از هیولا از دنیای وسترن داشته باشید.

کامل گشت و گذار کنید

همانطور که گفتیم، بازی Evil West یک تجربه‌ی کاملا خطی است، و شما را مانند مراحل بازی‌های قدیمی، در یک مسیر مستقیم قرار می‌دهد. این مسئله اما بدین معنا نیست که راه‌های فرعی به طور کامل از بازی حذف شده باشند. در این عنوان شما در چندین راه مخفی و فرعی می‌توانید پول، کالکتیبل، و یا برخی دیگر از آیتم‌های جالب را پیدا کنید که در طول بازی به کمک شما می‌آیند. این راه‌های مخفی معمولا پشت دیوارهای شکستنی و یا در مناطق تاریک مراحل قرار گرفته‌اند. گاهی نیز به بالا سر خود نگاه بندازید، زیرا ممکن است جنازه‌هایی آویزان پیدا کنید که با خود آیتمی حمل می‌کنند.

راهنمای بازی Evil West برای مبتدیان

مراحل را از طریق منوی بازی، دوباره تجربه کنید

اگر چیزی در مراحل بازی از دست دادید اصلا نگران نباشید، زیرا می‌توانید هروقت که خواستید، آن‌ها را از طریق بخش Lore در منو، دوباره تجربه کنید. در بخش Lore، شما می‌توانید اسامی تمامی مراحلی که با پایان رساندید را در کنار لیستی از آیتم‌هایی که جمع کردید و یا از دست داده‌اید، ببینید. توجه داشته باشید که تجربه کردن دوباره‌ی مراحل، هیچ آسیبی به پیشرفت شما در بازی وارد نمی‌کند. استفاده از این قابلیت به شما کمک می‌کند با جمع کردن پول بیشتر، برای بالا بردن سطح قابلیت‌های خود کار راحت‌تری داشته باشید.

از قابلیت‌های Zapper Pull و Zapper Dash به خوبی استفاده کنید

از آن جایی که این بازی، همواره تعداد زیادی از دشمنان را روانه‌ی مسیر حرکت شما می‌کند، بهترین راه برای پیروزی، در حرکت بودن و پیدا کردن بهترین لحظه برای از بین بردن گروهی بزرگ از آن‌ها است. کاری که با دو قابلیت Zapper Pull و Zapper Dash بسیار آسان‌تر می‌شود. بعد از چندین مرحله‌ی ابتدایی، دستگاه نصب شده بر روی دست شخصیت اصلی بازی، قابلیت‌های برقی جدیدی بدست می‌آورد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید دشمنان را به سمت خود بکشید و یا خود را به آن‌ها نزدیک کنید. به دلیل آن که هر دوی این قابلیت‌های Cooldown ندارند و شما می‌توانید به صورت مداوم از آن‌ها استفاده کنید، هردوی آن‌های به عوض کردن شرایط مبارزه به نفع شما، کمک می‌کنند. دشمنان ضعیف را پیدا کنید، و آن‌ها را به سمت خود بکشید و با استفاده از Melee خود از شر آن‌ها راحت شید. اگر گروه بزرگی از آن‌ها را نیز می‌بینید، شاتگان به دست با استفاده از قابلیت Zapper Dash خود را به آن‌ها نزدیک کنید.

قدرت Boomstick را به دشمنان نشان دهید

برای کامل کردن بخش آخر نکته‌ی قبلی، باید بگوییم که از شاتگان خود همیشه استفاده کنید.  Rentier Boomstick یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شما در طول بازی است، زیرا که در فاصله‌ی نزدیک ضربه‌ی زیادی به هیولا‌های بازی وارد می‌کند و علاوه بر از بین بردن دشمنان کوچک، دشمنان بزرگ را نیز به عقب پرتاب می‌کند. برخلاف قابلیت‌های قبلی، این شاتگان یک سیستم Cooldown دارد که باعث می‌شود بازیکن با مراقبتی بیشتر و فقط در لحظه‌های حساس از آن استفاده کند. پس هروقت احساس خطر کردید، از آن استفاده کنید و مطمئن باشید که به کمک این شاتگان می‌توانید از لحظات بحرانی، خارج شوید. فراموش نکنید که در منوی آپگرید‌ها به بالا بردن سطح این تفنگ بپردازید، بالا رفتن سطح آن علاوه بر بهتر کردن دمیج، زمان Cooldown آن را نیز پایین می‌آورد.

سری به کارگاه Virgil بزنید

در همان ساعات ابتدایی بازی، شما به یک درخت مهارت و یک درخت آپگرید بزرگ، دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید با پیدا کردن پول، آن‌ها را گسترش دهید. هردوی این درخت‌ها، بسیار مهم هستند و به علت طراحی خوب بازی، می‌توانند باعث شکست و یا پیروزی شما شوند، پس مطمئن شوید که هر از چندگاهی به آن‌ها سر می‌زنید و مقداری از XP خود را برای قابلیت‌هایی که در آینده باز می‌شوند نگه دارید. اگر در میانه‌های بازی خواستید سبک گیم‌پلی خود را تغییر دهید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با رفتن به کارگاه Virgil تمامی XP‌هایی که مصرف کردید را ریست کنید، و دوباره آن‌ها را به روشی جدید استفاده کنید.

راهنمای بازی Evil West برای مبتدیان

آپگرید Free Bullet بلافاصله بخرید

یکی از بهترین آپگرید‌های ابتدایی بازی، قابلیت Free Bullet است. همانطور که از نامش پیداست، این آپگرید هر زمان که شما به نقطه ضعف دشمنان (دایره‌هایی درخشان که هنگام حمله کردن بر روی بدنشان پدیدار می‌شود) شلیک می‌کنید، یک گلوله‌ی اضافی در خشابتان به شما هدیه می‌دهد. دلیل اهمیت این آپگرید، آن است که در طول بازی شما با هیولاهایی مواجه می‌شوید، که باید بدون ریلود کردن، چهار بار به نقطه ضعفشان شلیک کنید. با داشتن این قابلیت، شما می‌توانید بدون وقفه و به صورت مداوم به این نقاط ضعف شلیک کنید.

از عوض کردن درجه‌ی سختی بازی، نترسید

بازی Evil West برای جذب کردن انواع گیمر‌ها، درجه سختی‌های زیادی دارد. فرقی ندارد که شما به دنبال یک تجربه برای وقت گذرانی، یک چالش سخت و یا یک تجربه‌ی مازوخیستی کامل باشید، این عنوان چیزی که شما به دنبال آن هستید را در خود دارد. با این وجود، بازی می‌تواند گاهی حتی در درجه سختی Normal نیز چالش برانگیز باشد و شما را اذیت کند. اگر احساس کردید که سختی بازی بی منطق شده، از پایین آوردن این درجه سختی هراسی نداشته باشید. البته باید بگوییم که برای بدست آوردن تمام تروفی‌های این عنوان، شما ملزم به تمام کردن تمامی مراحل با بیشترین سختی بدون تغییر دادن آن هستید.

بخش چند نفره را امتحان کنید

با وجود این که بازی، بیشتر حول محور یک تجربه تک نفره می چرخد، اما شما می‌توانید آن را به همراه دوستان خود بازی کنید. در بخش چند نفره‌ی این عنوان، دوستانی که به سرور شما می‌آیند، با لول دشمنان شما، برای رعایت عدالت و ساده‌تر کردن تجربه‌ی گروهی بازی، هماهنگ می‌شوند. پس لازم نیست که اگر شما لول بالایی دارید، صبر کنید تا دوستتان نیز به آن لول برسد. اگر هر کدام از شما در مبارزه بمیرید، نفر دیگر می‌تواند فرد کشته شده را دوباره زنده کند. تنها مشکل بخش چند نفره‌ی بازی آن است که، پیشرفت در داستان فقط برای کسی که دیگران را به دنیای خود دعوت کرده، ثبت می‌شود. پس انتظار تموم کردن بازی به عنوان یک تیم را نداشته باشید. لازم به ذکر است که این بخش چند نفره فقط به صورت آنلاین موجود است.

منبع: Digitaltrends

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *