بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی I Am Fish

گیم پلی بازی i am fish

امروزه برخی بازی‌های ویدیویی هستند که بیشتر از سرگرم کردن مخاطب، به آزار دادن او می‌پردازند. I Am Fish نیز در کنار عناوینی همچون Getting Over it در زمره‌ی همین بازی‌ها قرار می‌گیرد. من ماهی هستم، در سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر‌های شخصی و ایکس‌باکس منتشر شد و با وجود ظاهر ساده و دوست داشتنی، به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سر راه گیمرها تبدیل گردید. این اثر که بر اساس فیزیک‌های سخت بنا شده، داستان یک گروه از ماهی‌ها را تعریف می‌کند که از خونه‌ی خود یعنی اقیانوس دزدیده شده، و در یک پت شاپ گیر افتاده‌اند. وظیفه‌ی شما آن‌ است که با قرار گرفتن در جان و پوست این گروه، آن‌ها را به آب‌های آزاد دوباره برگردانید. انجام دادن این کار اما همانطور که گفتیم اصلا آسان نیست! این بازی خیلی زود به شما آموزش می‌دهد که زندگی‌ آبزیان خارج از آب، بسیار سخت و دشوار است. بازیکن برای رساندن ماهی خود از نقطه‌ی A به B باید با موانعی جالب و البته فیزیک و کنترل‌های سخت I Am Fish کنار بیاید. این در حالی است که کوچک‌ترین ضربه‌ای به تنگی که در آن قرار دارید باعث شکسته شدنش و مرگ ماهی می‌شود. همه‌ی این موارد را همراه فرار از عوامل انسانی مانند ماشین‌ها و … در نظر بگیرید. در نهایت اما، به دور از شوخی‌ها و عصبانیت‌ها، I Am Fish یک عنوان خوش ساخت است که وظیفه‌ی خود در اذیت کردن مخاطب را به خوبی انجام می‌دهد. مهم‌ترین نکته آن است که درست مانند Getting Over It چالش‌های این اثر نیز هیچگاه از حالت منطقی خارج نمی‌شوند.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی I Am Fish:

نکات مثبت زیادی در مورد I Am Fish وجود دارند. طراحی محیط فوق‌العاده و زیبا باعث می‌شود که شما در جریانات بازی غرق شوید و یک حس خوب را دریافت کنید. منطقی بودن چالش‌ها هم همانطور که گفتیم، کمک بسیاری می‌کند تا این اثر راه خود را از دیگر رقیبان جدا کند. شاید در نگاه اول به نظر نیاید اما من ماهی هستم، قابلیت Replayability بسیار بالایی دارد و با یک سیستم نمره دهی شامل سه ستاره، شما را مجاب می‌کند تا برای بهتر کردن رکورد خود و دریافت هر سه ستاره هر مرحله را تا حد استاد شدن تکرار کنید. البته با وجود تمامی این تعریف‌ها ایراداتی فنی (ایرادات گیم‌پلی را نمی‌گوییم زیرا ممکن است بخاطر عصبانیت به چشممان آمده باشند!) شامل حال بازی می‌شوند که همین باعث شده I Am Fish نمره‌ی متوسط ۷۰ را در متاکریتیک دریافت کند. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم با توجه به حذف شدن این اثر از گیم‌پس، پلی‌تروی ما را برای ارزشیابی خرید آن تماشا کنید.

تماشا در یوتوب:

فراموش نکنید که بازی‌هایی همچون I Am Fish به قصد اذیت و آزار بازیکن ساخته شده‌اند و ممکن است به مذاق شما خوش نیایند. این نوع عناوین یک ژانر مختص به خود را دارند و به همین جهت نیز یک گروه مشخص از گیمرها را هنگام انتشار مورد هدف قرار می‌دهند. دیگر ساخته‌های Bossa Studios مانند من نان هستم! (I Am Bread)، شبیه ساز جراحی (Surgeon Simulator) و… همگی الگویی مشابه را دنبال می‌کنند به همین خاطر اگر به هر دلیلی (ما قضاوت نمی‌کنیم!) به دنبال بازی‌های دیگری در این سبک و سیاق هستید اصلا نگران نباشید. اما باز هم پیشنهاد می‌کنیم که قبل از درگیر شدن با این اثر لتس پلی و بررسی بازی I Am Fish را از کانال‌های یوتیوب و اپارات ما تماشا کنید.

این عنوان با توجه به مستقل بودن، نمرات بسیار خوبی را از منتقدان در سایت متاکریتیک دریافت کرده و در حال حاضر با نمره‌ی ۸۳ در بین بازی‌های خوب این سایت قرار گرفته. این در حالی است که شرکت سازنده‌، به صورت کامل از این بازی حمایت می‌کند و به آپدیت کردن آن و اضافه کردن محتویات جدید به بازی می‌پردازد. اگر هنوز در مورد این بازی مطمئن نیستید، ویدیوی ما را تماشا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *