راهنمای کنسول‌ها, راهنمایی و آموزش, کنسول, کنسول Xbox Series X/S, موبایل

نحوه اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

سرویس گیم پس ایکس باکس، سرویسی ارائه شده توسط ماکروسافت است که با برخورداری از فناوری Cloud Streaming (یا همان استریم ابری)، به شما امکان اجرای بازی‌ها را برروی کنسول، کامپیوترهای شخصی و حتی گوشی‌های موبایل اندروید می‌دهد. اگرچه که برای دسترسی به سرویس اشتراکی گیم پس ایکس باکس نیازمند پرداخت حق اشتراک به صورت ماهانه هستید، اما با این‌حال، می‌توانید به لیستی عظیم از بازی‌های جدید و قدیمی و مشهور دسترسی داشته باشید و با خیالت راحت به تجربه آن‌ها بپردازید.

بازی کردن عناوین Xbox Game Pass بر روی دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از استریم ابری، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سرویس اشتراکی ایکس باکس است که طرفداران زیادی را به سمت این شرکت کشانده که استفاده از این قابلیت هم بسیار آسان است. در این مقاله به آموزش اجرای بازی‌های گیم پس بر روی گوشی‌های اندروید می‌پردازیم تا هر زمان که به رایانه‌های شخصی و یا کنسول خود دسترسی نداشتید، به سادگی بتوانید برای بازی کردن عناوین مختلف گیم پس ایکس باکس، به موبایل خود رجوع کنید.

چرا اجرای بازی‌های گیم پس بر روی اندروید ویژگی بی‌نظیری است

واقعا برای توصیف فوق‌العاده بودن این قابلیت نیاز به توضیح خاصی نیست؛ اگر شما هم مانند ما عاشق بازی هستید، سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس یکی از با ارزش‌ترین و به صرفه‌ترین امکانات موجود برای بازی کردن با گوشی‌های اندرویدی است. تنها با پرداخت مبلغی بسیار کم، قادر خواهید بود تا لیستی عظیم از بازی‌های موجود در بازار را برای یک ماه کامل تجربه کنید. ماکروسافت به قدری فکر هواداران و کاربران خود است که قابلیت استریم ابری بازی‌ها را برای سرویس گیم پس به عنوان راه حلی برای بازی کردن در مواقع در دسترس نبودن کنسول‌ها و یا دور بودن از خانه و محل بازی، قرار داده است.

این قابلیت تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، شما را قادر می‌سازد تا تمامی بازی‌های موجود در سرویس Xbox Game Pass را بر روی دستگاه اندرویدی خود بازی کنید که قابلیت شگفت انگیزی به حساب می‌آید. علاوه بر این قابلیت گفته شده، به دلیل متصل بودن سرویس اشتراکی گیم پس به حساب کاربری ایکس باکس شما، هر چقدر که در این بازی‌ها پیشروی کنید، ذخیره خواهد شد و به راحتی می‌توانید با آیتم‌هایی که در بازی‌های مختلف برای خود جمع‌آوری یا خریداری کرده‌اید، به بازی و تجربه این عناوین بپردازید. در کل باید گفت که قابلیت اجرای بازی‌های گیم پس ایکس باکس بر روی گوشی‌های اندروید، ویژگی بسیار جذابی است که به سادگی نمی‌توان از کنار عبور کرد.

چگونه بازی‌های گیم پس را بر روی گوشی‌های اندروید اجرا کنیم

راستش را بخواهید، اجرای بازی‌ بر روی دستگاه‌های اندروید از طریق سرویس گیم پس کاری بسیار ساده است که نیاز به مراحل طولانی خاصی ندارد، اما با این‌حال در این مقاله قدم به قدم آموزش اجرای بازی‌های سرویس گیم پس روی اندروید را برای شما شرح می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Xbox Game Pass را نصب کنید

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

برای شروع، نیاز است که اپلیکیشن Xbox Game Pass را روی دستگاه اندروید خود نصب کنید. این اپلیکیشن عملا همان چیزی است که برای اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید به آن نیاز دارید. لازم به ذکر است که دانلود این اپلیکشن رایگان است و به راحتی در برنامه پلی استور (Play Store) قابل دسترسی است.

به حساب کاربری ماکروسافت خود Log in کنید (اگر اکانت ماکروسافت ندارید، لازم است بسازید)

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

اصولا اگر از سرویس گیم پس در کنسول یا رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید، باید حساب کاربری مخصوص خود برای ماکروسافت را داشته باشید، اما اگر ندارید، برای ادامه روند باید اکانت ماکروسافت برای خود بسازید. بعد از وارد کردن مشخصات حساب کاربری ماکروسافت خود، وارد برنامه شوید.

دسته بندی Cloud را در فهرست بازی‌ها انتخاب کنید

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

با وجود اینکه بیش از 100 بازی در لیست بازی‌های موجود در گیم پس قرار دارند، نمی‌توان همه آن‌ها را از طریق استریم ابری تجربه کرد. به همین دلیل با انتخاب گزینه Cloud در دسته بندی بازی‌ها، کار خود را راحت‌تر کنید تا عناوینی را که با این قابلیت می‌توان تجربه کرد، به راحتی مشاهده کنید.

بازی مدنظر خود را پیدا کرده و روی گزینه Play بزنید

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

در این مرحله هم نیازمند انجام کار خاصی نیستید؛ تنها با یافتن بازی دلخواه خود و فشردن گزینه Play، کارتان به پیش ببرید.

دسته بلوتوثی یا دیگر کنترلر دلخواه خود را متصل کنید (حتما با دستگاهتان سازگار باشد)

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

با اینکه سرویس Xbox Game Pass روی اندروید از کنترل‌های لمسی صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند، اما بهتر است که این بازی‌ها را با کنترل‌های لمسی تجربه نکنید. بهترین گزینه برای شما، دسته‌های مختلف موجود در بازار هستند که خوشبختانه گیم پس از انواع زیادی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند (از کنترلرهای رسمی و مخصوص خود کنسول Xbox گرفته تا دسته‌های DualShock 4 و DualSense پلی استیشن یا کنترلرهای مختلف دیگر که در بازار موجود هستند).

باید گفت که برخی از عناوین موجود در لیست‌ بازی‌های گیم پس برروی اندروید، از قابلیت کنترل لمسی پیشتیبانی نمی‌کنند و برای تجربه آن‌ها حتما نیازمند کنترلر یا دسته‌های جانبی هستید. پیشنهاد ما این است که هنگام تجربه تمام این بازی‌ها از دسته و کنترلر مخصوص خودتان استفاده کنید تا بیش‌ترین لذت را ببرید.

آخرین آیتم مورد نیاز؛ اشتراک Ultimate گیم پس

 

اجرای بازی‌های گیم پس روی اندروید

 

تقریبا تمام موارد مورد نیاز برای اجرای بازی‌های گیم پس بر روی گوشی‌های اندروید را ذکر کردیم، اما مورد دیگری نیز هست که باید آن را تهیه کنید؛ اشتراک Ultimate ایکس باکس گیم پس. ماکروسافت سه نوع یا سطح از اشتراک را برای کاربران گیم پس در نظر گرفته: رایانه‌های شخصی، کنسول و Ultimate که آخرین مورد، ترکیبی از امکانات دو سطح اول، به علاوه قابلیت بازی کردن به صورت ابری است که عملا دلیل اجرای بازی‌های سرویس گیم پس روی گوشی‌های اندرویدی است. مبلغ قابل پرداخت ماهانه برای خریداری اشتراک Game Pass Ultimate، 14.99 دلار است که در مقابل بازی‌های ارائه شده برای اجرا بر روی دستگاه‌های اندروید، مبلغ مقرون به صرفه‌ای تلقی می‌شود.

در آخر باید گفت که با استفاده از سرویس اشتراکی Game Pass، مرزهای تجربه بازی‌های روز دنیا دیگر محدود به کنسول‌ها و رایانه‌های شخصتی نیست و با استفاده از قابلیت استریم ابری سرویس گیم پس، می‌توانید بازی‌های موجود در لیست گیم پس را به راحتی روی گوشی‌های اندروید خود تجربه کنید. به نظر شما این مبلغ برای ارائه چنین خدماتی به کاربران مقرون به صرفه است؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *