اخبار و رویدادها, بازی, راهنمای خرید, راهنمای خرید بازی, کنسول PS5, نمایش و پیش نمایش

هر آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

همه آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

بعد از سال‌ها انتظار و شایعه‌ پراکنی‌های متعدد از سمت طرفداران و بازیکنان، چندی پیش شاهد رونمایی از نسخه کاملا بازسازی شده بازی شاهکار و بی‌نظیر لست آف آس با نام اختصاصی The Last of Us Part 1 برای کنسول نسل نهمی سونی یعنی PlayStation 5 و همچنین رایانه‌های شخصی بودیم که این رونمایی، عملا هدیه‌ای است به تمامی طرفداران و بازیکنان این عنوان شاهکار و همه چی تمام.

همانطور که در تریلرمعرفی بازی The Last of Us Part 1 مشاهده کردیم، این بازی کاملا براساس مهندسی و قدرت سخت افزاری PS5 بازسازی شده و تغییرات و ویژگی‌های این بازسازی، عناصر مختلفی از این عنوان را شامل می‌شود (انیمیشن‌ها، محیط، مبارزه، ارتقای سلاح‌ها، گرافیک و جلوه‌های بصری، مدل و طراحی شخصیت‌ها و …) که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم: از تغییرات و ویژگی‌های جدید گرفته تا تاریخ عرضه و فضای مورد نیاز این بازی

نسخه اصلی بازی The Last of Us Part 1 که در سال 2013 برای کنسول نسل هفتمی سونی یعنی PlayStation 3 عرضه شد، ترکیبی بود از ژانر و سبک پرطرفدار ترس و بقا و داستان سرایی فوق‌ درگیرکننده و سکانس‌های سینمایی احساسی. بعد از درخشش این بازی در صنعت گیم، استودیوی بازیسازی ناتی داگ تصمیم به بهبود گرافیک و جلوه‌های بصری این عنوان با نام اختصاصی The Last of Us Remastered گرفت که همراه DLC معروف Left Behind، برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی PlayStation 4 منتشر شد. در ادامه روند فرنچایز و سری شاهکار لست آف آس، شاهد عرضه و انتشار نسخه دوم و ادامه این بازی یعنی The Last of Us Part 2 در سال 2020 بودیم که به پرافتخارترین بازی کل تاریخ تبدیل شد. موفقیت بی‌نظیر این فرنچایز باعث شد تا ناتی داگ و سونی بازهم به سراغ ساخت پروژه‌های جدیدی مربوط به این مجموعه بروند که پروژه‌های مورد نظر، نسخه بازسازی شده The Last of Us، سریال اقتباسی از این بازی، و نسخه چندنفره یا مولتی پلیر آنلاین بزرگ در دنیای لست آف آس هستند.

البته باید گفت که برخی از بازیکنان تاکید بر بیهودگی ریمیک کردن یا بازسازی The Last of Us داشتند که بسیاری از آن‌ها بعد از مشاهده تغییرات و ویژگی‌های جدید ارائه شده در The Last of Us Part 1، مجذوب این بازی شده‌اند. همچنین باید گفت که علاوه بر نسخه بازسازی شده بازی The Last of Us، بسته‌ی الحاقی شاهکار این بازی یعنی Left Behind هم ریمِیک شده‌ است و دارندگان کنسول PlayStation 5 و رایانه‌های شخصی، می‌توانند این اثر بی‌نظیر را تجربه کنند.

تاریخ عرضه بازی The Last of Us Part 1

همه آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

بازی The Last of Us Part 1 در تاریخ 2 سپتامبر 2022 (11 شهریور 1401) عرضه خواهد شد و بازیکنان می‌توانند بعد از حدود یک دهه، شاهکار استودیوی بازیسازی ناتی داگ یعنی لست آف آس را به صورت بازسازی شده تجربه کرده و بازهم در دنیای بی‌رحم و داستان درگیرکننده The Last of Us Part 1، غرق شوند. البته باید گفت که این تاریخ، متعلق به زمان انتشار بازی برای کنسول PlayStation 5 است و عرضه این عنوان روی رایانه‌های شخصی، مدتی بعد از 11 شهریور صورت می‌گیرد.

برخلاف فشردگی و سختی طراحی و ساخت بازی The Last of Us Part 2 و همچنین اعتراضات متعدد عوامل ساخت این اثر، باید گفت که برای ساخت و تولید The Last of Us Part 1 فشار کاری زیادی روی دوش کارکنان ناتی داگ نبوده و همگی با آسودگی و رضایت کامل از ساخت و عرضه این عنوان در تاریخ 2 سپتامبر صحبت می‌کنند.

پلتفرم‌هایی که بازی The Last of Us Part 1 روی آن‌ها عرضه می‌شود

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، کنسول PlayStation 5 و رایانه‌های شخصی، پلتفرم‌های مقصد بازی The Last of Us Part 1 هستند، با این تفاوت که تاریخ عرضه آن‌ها یکسان نبوده و تنها تاریخ مشخص برای انتشار بازی، برای دارندگان PS5 اعلام شده است (11 شهریور 1401). با این وجود باید گفت که خریدارن این بازی که دارای رایانه‌های شخصی هستند، باید مدت زمان بیش‌تری در انتظار تجربه The Last of US Part 1 باشند، مخصوصا حالا که هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار این اثر روی پلتفرم PC در نظر گرفته نشده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، هنوز از ویژگی‌هایی که برای قدرت سخت افزاری رایانه‌های شخصی هنگام اجرای بازی The Last of US Part 1 تعبیه شده، رونمایی نشده است (در صورت وجود) و با همه این احوالات باید منتظر ماند تا شاید با نزدیک شدن به تاریخ 2 سپتامبر، اخبار جدیدی از سوی ناتی داگ در رابطه با عرضه The Last of Us Part 1 برای رایانه‌های شخصی به دست بازیکنان برسد. البته باید گفت در رابطه با این موضوع، یکی از کارکنان بخش طراحی تکستچر یا بافت‌های مربوط محیط در استودیوی ناتی داگ هم از عبارت « کمی بعد از تاریخ مشخص شده برای عرضه بازی روی کنسول PS5» در پاسخ به سوال یکی از طرفداران که درمورد زمان انتشار بازی روی رایانه‌های شخصی پرسیده بود، استفاده کرده است. با این اوصاف نمی‌توان گمان برد که بازی The Last of Us Part 1 تا پایان سال 2022 میلادی روی PC عرضه شود، اما همچنان با توجه به فاصله 2 ساله از تاریخ عرضه بازی Days Gone برای PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی، و همچنین فاصله 3 ساله انتشار عنوان شاهکار God of War روی PS4 و PC، می‌توان پیش‌بینی کرد که چندین ماه فاصله برای تجربه لست آف آس روی رایانه‌های شخصی، دور از انتظار نیست.

نسخه‌های مختلف بازی The Last of Us Part 1

همه آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

عنوان مورد انتظار The Last of Us Part 1 در قالب دو نسخه Standard و Deluxe در دسترس بازیکنان برای خرید قرار می‌گیرد که نسخه Standard Edition، شامل بازی اصلی و DLC معروف آن یعنی Left behind است و نسخه Deluxe Edition علاوه بر این‌ها، محتویات اضافی درون بازی‌ را هم شامل می‌شود که عبارت‌اند از:

  • افزایش سرعت هنگام Crafting (ساختن آیتم‌های مختلف درون بازی)
  • افزایش سرعت هنگام Healing (پر شدن میزان نوار سلامتی)
  • افزایش سرعت عوض کردن خشاب اسلحه 9mm
  • افزایش حجم خشاب اسلحه Rifle
  • تیرهای انفجاری برای هنگام استفاده از کمان
  • فیلتر Dither Punk
  • Speedrun Mode
  • شش عدد اسکین برای سلاح‌های مختلف درون بازی

با این وجود، بازیکنانی که این عنوان (چه نسخه استاندارد چه Deluxe) را پیش خرید کنند، منابع و امکانات اضافی درون بازی هم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

تغییرات و ویژگی‌های جدید بازی The Last of Us Part 1

همه آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

تغییرات و ویژگی‌های جدیدی که روی بازی The Last of Us Part 1 اعمال شده، علاوه بر گیم‌پلی و گرافیک بازی، شامل موارد دیگری نیز مانند Haptic Feedback و صدای سه بعدی نیز می‌شود که در مقاله اختصاصی ویژگی‌های جدید The Last of Us Part 1 بر روی کنسول PS5، کاملا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

فضای مورد نیاز بازی The Last of Us Part 1

همه آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم

با ورود صنعت بازیسازی به نسل نهم و ارائه کیفیت و گرافیک بهتر و بالاتر در ساخت بازی‌ها، باید انتظار داشت که حجم بازی The Last of Us Part 1 با نسخه ریمستر شده خود که در سال 2015 برای PlayStation 4 عرضه شد، اختلاف زیادی داشته باشد. همچنین بر اساس تریلر رونمایی از نسخه بازسازی شده لست آف آس و نمایش گرافیک  و جلوه‌های بصری خیره کننده آن، باید گفت که این کیفیت و طراحی‌ها به ایجاد فایل‌های پرحجم می‌انجامند.

بازی The Last of Us Part 2 در سال 2020 دارای حجمی معادل با 73 گیگ بود که با اشغال همین مقدار از فضای دردسترس PlayStation 4، گرافیکی خیره کننده و چشم نواز را برای بازیکنان به ارمغان آورد. با توجه به این مسئله، باید گفت که فضای مورد نیاز برای نصب و ذخیره بازی The Last of Us Part 1 روی کنسول PS5، حدودا 80 گیگ خواهد بود (دو برابر نسخه ریمتسر شده بازی) که با وجود حجیم‌تر بودن نسبت به نسخه دوم بازی لست آف آس، و بازسازی طراحی و بافت‌های درون بازی برای کنسول نسل نهمی سونی (با فریم ریت و رزولوشن بسیار بالاتر)، کاملا ارزش تجربه و خریداری را دارد. با وجود نکاتی که درباره هرآنچه از بازی The Last of Us Part 1 می‌دانیم گفته شد، آیا انتظارات شما از ریمیک یا بازسازی کردن بازیThe Last of Us Part 1 برآورده شده است؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *