اخبار و رویدادها, بازی, یادداشت

هماهنگی بازی God of War Ragnarok با پایان جهان

هماهنگی God of War Ragnarok با پایان جهان

پس از مدت زیادی انتظار، و یک بار تاخیر خوردن، بازی God of War Ragnarok سرانجام در تاریخ ۱۸ آبان یا همان نهم نوامبر برای کنسول‌های پلی‌استین پنج و چهار به صورت اختصاصی موجود شد و مورد استقبال فراوان منتقدان و بازیکنان قرار گرفت. این اثر که دنباله‌ی بازی God of War 2018 به حساب می‌آید، پس از انتشار از منتقدان نمره‌ی فوق‌العاده ۹۴ را دریافت کرد و مطابق انتظار، تبدیل به یکی از رقیبان اصلی عنوان الدن رینگ برای دریافت جایزه بازی سال شد.

پایان جهان در اساطیر اسکاندیناوی

God of War Ragnarok چند سال پس از اتفاقات نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ اتفاق می‌افتد و داستان آن در مورد ادامه‌ی ماجراجویی‌های کریتوس و آتریوسی که حالا بالغ‌تر شده و تبدیل به مبارزی قابل شده، است. اگر با اساطیر نورس آشنایی داشته باشید و نسخه قبلی را نیز تجربه کرده باشید، می‌دانید که بعد از کشته شدن بالدور، زمستان بزرگ این اساطیر یعنی Fimbulwinter آغاز می‌شود و راه را برای رگناروک یا همان پایان جهان، باز می‌کند. شما در بازی در نقش کریتوس باید از این زمستان ۱۲ ماهه و البته رگناروک نجات پیدا کنید و در این میان مراقب آتریوس نیز باشید.

اما در این بین نکته‌ای جالب در مورد اساطیر نورس و رگناروک در دنیای واقعی وجود دارد که به شکل جالبی با روز انتشار God of War Ragnarok همراه شده‌ است. روز ۱۷ آبان یا ۸ نوامبر تاریخی است که در آن ماه روبروی خورشید قرار می‌گیرد، و پدیده‌ای با نام ماه خونین به وجود می‌آورد. در اساطیر نورس این اتفاقی است که منجر به پایان جهان و کامل شدن رگناروک می‌شود. با توجه به صحبت‌های یک کاربر فضای مجازی یعنی EmManuDoll، این رویداد آسمانی یک اتفاق نادر است که در آن زمین، خورشید و ماه با یکدیگر همسو می‌شوند. به گفته‌ی این کاربر، ماه خونی خبر از آن می‌دهد که، Skoll و Hati (گرگ‌های معروفی که ما آن‌ها را در تریلر بازی نیز دیدیم) موفق شده‌اند خورشید و ماه را بگیرند، آن‌ها را ببلعند و چرخه Ragnarok را آغاز کنند. این دو گرگ بر اساس اساطیر نورس، در رگناروک همواره به دنبال خورشید و ماه هستند.

بر اساس داده‌های آماری ناسا، این اتفاق در تاریخ ۸ نوامبر در دید عموم قرار می‌گیرد و ۸۵ دقیقه نیز طول می‌کشد. معلوم نیست که آیا سانتا مانیکا به صورت کاملا تصادفی این حرکت تبلیغاتی فوق‌العاده را انجام داده است یا خیر؟ تنها چیزی که می‌دانیم آن است که این شرکت بازی‌سازی فقط با چند ایموجی تفکر، به پست‌های کاربری که به او اشاره کردیم، در فضای مجازی واکنش نشان داده است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *