کنسول های قدیمی, ماشین زمان

ماشین زمان : شبیه ساز و بازی های سگا جنسیس

بازی‌های sega genesis - کنسول‌ها و بازی‌های - امولاتور - شبیه ساز

نسل‌های قدیمی‌تر، بدون شک خاطرات بسیاری از کنسول‌ها و بازی‌های به یاد ماندنی قدیم را در ذهنشان ثبت کرده‌اند. احتمالاً امکان تجربه‌ی بازی‌های قدیمی روی کنسول‌های مخصوص به خودشان، برای همه‌ی افراد فراهم نباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یکی از فنّاوری‌های پرکاربرد دنیای بازی‌ها، به نام امولاتور یا شبیه‌ ساز را برایتان معرّفی کنیم.

یک امولاتور خوب می‌تواند تا حدّ زیادی شبیه‌ساز حسّ خوب بازی‌های قدیمی در فاصله‌ی چند سال از تاریخ انتشارشان باشد. این فنّاوری، تجربه‌ی بازی‌های مختلف از کنسول‌های متفاوت را امکان‌پذیر می‌کند. بازی‌هایی که عناوین به شدّت قابل احترامی بینشان یافت می‌شوند. با تیلنو همراه باشید تا از دریچه‌ای جدید به دنیای بازی‌ها نگاه کنیم.

شبیه ساز بازی‌های sega genesis به کمک امولاتور RetroArch

سگا جنسیس یکی از خاطره‌انگیزترین کنسول‌های سال‌های دور برای طرفداران بازی‌ها محسوب می‌شود. عناوین با کیفیت بسیار زیادی برای این کنسول منتشر شده است که تجربه‌ی آن‌ها به کمک فنّاوری نسباتاً جدیدی به نام امولاتور، می‌نواند تا حدّ زیادی خاطرات سال‌های دور را برای طرفداران تداعی کند.

این برنامه شبیه‌ساز در واقع یک مولتی امولاتور به حساب می‌آید. به این معنا که به کمک آن می‌توانید بازی‌های زیادی از کنسول‌های قدیمی و جدید را روی رایانه‌های شخصی و سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس تجربه کنید. می‌توانید از طریق لینک‌های زیر،‌ نسخه‌ی مورد نیازیتان از این امولاتور Open Source را دریافت کنید. پس با تیلنو همراه باشید.

بازی‌های sega genesis - کنسول‌ها و بازی‌های - امولاتور - شبیه ساز

دانلود شبیه ساز و بازی ها :

تمامی فایل‌های مختص به هر امولاتور در بخش ماشین زمان تیلنو، به صورت جداگانه روی سرویس‌های آپلود قرار گرفته‌اند تا دسترسی به آن‌ها در سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن برای کاربران تیلنو فراهم باشد. جهت دانلود هر بازی برای امولاتور یا شبیه‌ساز مخصوص به خودش، روی نام آن در زیر ویدئو قرار داده شده کلیک نمایید.

Streets of Rage

شاید شما هم تا سال‌ها نام اصلی این بازی را نمی‌دانستید. Streets of Rage شاید نامش برایمان آشنا نباشد ولی بدون شک زمانی که عبارت شورش در شهر به گوش گیمرهای قدیمی‌تر بخورد، خاطرات بسیاری از سال‌های طلایی سگا جنسیس برایشان مرور می‌شود.یکی دیگر از بازی‌های معروف سبک Beat’em up سری بازیStreets of Rage بود. در این بخش برای شما سه نسخه‌ی ابتدایی شورش در شهر را آماده کردیم تا به کمک امولاتور RetroArch بتوانید خاطرات بکر گذشته را شبیه سازی کنید.

Golden Axe

شاید امروز سبک Beat’Em Up، سبک آشنایی برای گیمرهای جدید نباشد. ولی روزگاری بازی‌های دو بعدی با این سبک، جزو محبوب‌ترین بازی‌ها بودند. بازی Golden Axe یکی از بازی‌های محبوب sega genesis بود که در آن باید شاهزاده و دخترش را از از دست شخصیت منفی اصلی بازی یعنی Death Adder نجات می‌دادیم. اگر قصد دارید با سبک Beat’Em Up آشنا شوید، تجربه‌ی نسخه‌ی شبیه‌ساز Golden Axe به کمک امولاتور RetroArch، یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

Sonic

تجربه‌ی بسیار موفّق سونیک روی کنسول sega genesis باعث شد این جوجه تیغی خوش تیپ، به یکی از نمادهای شرکت سگا و حتّی بازی‌های سبک پلتفرمر تبدیل شود. تقابل سونیک و Doctor Robotnik همواره برایمان یکی از نوستالژی‌های دوست داشتنی روزهای قدیم به شمار می‌رود. در این قسمت یکی از عناوین موفق سری سونیک به نام Sonic 3D Blast را برایتان آماده کردیم تا به کمک شبیه ساز RetroArch بتوانید این نسخه‌ی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

Mortal Kombat

سال 1995 نسخه‌ای کامل‌تر از بازی Mortal Kombat 3 روی کنسول سگا جنسیس عرضه شد که نسبت به نسخه‌ی قبل، پیشرفت‌های زیادی کرده بود. یکی از مهم‌نرین امتیازات این بازی نسبت به Mortal Kombat 3، اضافه شدن شخصیت محبوب Scorpion به بازی بود. شخصیتی که جای خالیش در نسخه‌ی قبلی باعث ناراحتی خیلی از طرفداران این بازی شده بود. اگر دوست دارید سری به ریشه‌های سری مورتال کامبت بزنید، امولاتور RetroArch را نصب کنید و به کمک فایل مخصوص شبیه‌ سازی این بازی، خود را آماده یک نبرد نفس‌گیر کنید.

Alien 3

همزمان با عرضه‌ فیلم Alien 3 با کارگردانی دیوید فینچر در سال 1992 بازی‌ای با همین نام برای کنسول سگا جنسیس و آمیگا عرضه شد که طرفداران زیادی پیدا کرد. داستان بازی بیگانه 3 از روی فیلم سینمایی هم‌نامش نوشته شده بود و حسّ ترس همراه با استرس و البته خشونت بالای این بازی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیگانه 3 در زمان عرضه این عنوان بود. اگر شما نیز از علاقه‌مندان دنیای Alien هستید، می‌توانید برای دریافت این بازی روی رایانه‌های شخصی و سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس به لینک‌های دانلود زیر مراجعه کنید و از آن لذّت ببرید.

The Adventures of Batman & Robin

یکی از اولین رویارویی‌های بسیاری از ما با شخصیت افسانه‌ای بتمن در بازی‌های ویدئویی، مربوط به بازی The Adventures of Batman & Robin در کنسول سگا جنسیس است. بازی خوش ساختی که یک اقتباس مستقیم از سری انیمیشن بتمن بود. در این بازی بتمن و رابین باید در مقابل شخصیت منفی این عنوان یعنی Mr. Freeze قرار بگیرند. Mr. Freeze قصد دارد تا شهر گاتهام را به کلّی فریز کند و ما نباید اجازه‌ی چنین اقدامی را به او بدهیم. با توجّه این توضیحات کوتاه، اگر دوست دارید ادامه‌ی این ماجراجویی را در یک بازی با سبک run ‘n’ gun تجربه کنید، کافیست امولاتور RetroArch را نصب کنید و از طریق لینک‌های دانلود زیر به تجربه‌ی ماجراجویی‌های بتمن و رابین بپردازید.

Lion King

شیر شاه جزو پرطرفدارترین عنوان‌هاییست که  برای جنسیس منتشر شد. بطوریکه این بازی به همراه علاءالدین برای کنسول های نسل هشت و نینتندو سوییچ هم منتشر شد. شیر شاه داستان سیمبا را از کودکی تا بزرگسالی نشان میدهد. تفاوت گیمپلی و کنرل سیمبای بزرگسال و کودک یکی از نقاط قوت بازی است. پیش زمینه ها و لوکیشن‌های آشنای انیمیشن در بازی هم حضور دارند و خودنمایی میکنند. اگر دلتان برای یک ماجراجویی در دنیای شیر شاه تنگ شده با امولاتور به راحتی می‌توانید به این دنیا بازگردید.

Quackshot

شخصیت های ماندگاری را از بازی های سگا جنسیس به یاد داریم. دانلد داک بدون شک یکی از همین کاراکترهاست که در بازی Quackshot دل خیلی از گیمرها را بدست آورد. جالب است بدانید که سگا برای ساخت این بازی از سری فیلم های ایندیانا جونز الهام گرفته بود. Quackshot همچنین جزء آثار خوش گرافیک زمان خودش هم محسوب میشد. موسیقی خوش ساخت و پازل های جذاب از ویژگی‌های دیگر این بازی جنسیس محسوب میشوند.

Disney’s Aladdin

اگر قرار باشد امولاتورها خاطرات شما را زنده کنند علاءالدین همان بازی‌ایست که شما به آن نیاز دارید. داستان بازی بر اساس انیمیشن ساخته شده و صحراها و محیط های بازی به بهترین شکل طراحی شده‌اند. علاءالدین همچنین یکی از خاطره انگیزترین موسیقی ها  را در بین بازی‌های جنسیس دارد.  فروش چهار میلیون نسخه‌ای علاءالدین آنرا به سومین بازی پرفروش جنسیس بدل میکند.

Prince Of Persia

اولین نسخه از سری معروف  Prince Of Persia یا شاهزاده‌ی ایرانی . بازی‌ای که تجربه‌ی دوباره‌ی آن با امولاتور تکامل یک فرنچایز را در گذر زمان و با پیشرفت سخت افزارها نشان میدهد. یکی از منتقدان بازی در زمان عرضه‌ی آن انیمیشن شخصیت بازی را ساختار‌شکن خواند. حرفی که شاید الان مسخره به نظر برسد اما در آن زمان حقیقت داشت. Prince Of Persia بعدا در ساخت بازی‌های اکشن ادونچری مانند تامب رایدر هم تاثیر گذاشت و برای صنعت بازی اثری مهم به شمار می‌آید.

Taz-Mania

یک اثر ماجراجویی واقعی. از آن دسته عناوینی که سختی و در عین حال لذت بخش بودن بازی‌های قدیمی را به یادمان می‌آورد. داستان بازی بر خلاف عناوین ماجراجویی که در آن زمان عرضه میشدند درباره نجات دنیا یا موضوعات مشابه نبود. تَز بیشتر از اینکه قهرمان باشد به فکر شکم خودش بود و در جست و جوی یک غذای حسابی. بازی گیمپلی متنوع و گرافیک جذابی داشت. تبدیل تز به گردباد هم حس قدرت خاصی به گیمر منتقل میکرد. مثل حسی که موقع چرخیدن های کرش بندیکوت داشتیم.

FIFA Soccer 96

فیفا 96 سومین بازی منتشر شده از این سری در تاریخ بازی‌های ویدیویی است؛ اولین بازی در این سری که از گرافیک ریل تایم سه بعدی پشتیبانی میکرد و اولین فیفایی که از نام و پست واقعی بازیکن ها و رنکینگی خاص برای آنها بهره میبرد. امکان انتقال یا همان ترنسفر بازیکن ها و تغییر در تیمها هم از قابلیت های جدید این بازی بود. جالب است بدانید موسیقی متن بازی شامل پانزده قطعه است که فقط برای این بازی ساخته شدند. فیفا 96 بهترین تجربه‌ایست که میتوانید از یک بازی فوتبال 16 بیتی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *