اخبار و رویدادها, بازی, یادداشت

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

تنها چند روز تا عرضه عنوان God Of War Ragnarok فاصله داریم، یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2022 که توسط استودیو Santa Monica برای کنسول‌‎های PS4 و PS5 توسعه یافته است. با این که بیش از دو سال از معرفی بازی می‌‎گذرد اما طبق سنت Santa Monica از بازی اطلاعات زیادی منتشر نشده و طرفداران برای اطلاعات تکمیلی باید تا عرضه بازی منتظر بمانند.

با ریبوت سری God Of War در سال 2018، ماجراجویی‎‌های کریتوس وارد فاز جدیدی شدند و با شخصیت‎‌های جدید و جذابی در طول بازی همراه شدیم، کارکترهایی که با شخصیت پردازی بی نظیری که داشتند در بین طرفداران محبوب یا تعدادی از آن‌ها حتی منفور شدند . Ragnarok ماجراجویی کریتوس و آترئوس را در دنیای اساطیر نورس ادامه می‎‌دهد پس بدیهی است در کنار کارکترهایی که از قبل با آن‌ها آشنایی داشتیم تعدادی کارکتر جدید نیز به داستان بازی اضافه شوند که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی شخصیت‎‌های بازی بپردازیم پس اگر علاقه‎‌مند به سری God Of War هستید در ادامه با ما همراه باشید.

خدای رعد و آذرخش؛ Thor

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

در پایان مخفی God Of War 2018 بود که جنگجویی قدرتمند و با اسلحه‌‎ای پتک مانند به سراغ کریتوس آمده بود، این شخص کسی به جز Thor نبود. اما Thor کیست و چه نقشی در Ragnarok خواهد داشت؟

در اساطیر اسکاندیناوی از Thor به عنوان خدای صاعقه و آذرخش و یکی از قدرتمندترین ایزدان نورس یاد می‎‌شود. او فردی قوی جثه و با اسلحه‌‎ای که در واقع یک پتک است توصیف می‎‌شود. پتک او میولنیر نام دارد که توسط دو برادر دورف ساخته شده و Thor تنها کسی است که می‌‎تواند از این پتک استفاده کند و با اراده او به سوی او باز می‎‌گردد. ثور فرزند اودین و همسر سیف است، او همچنین پدر مگنی و مونی و برادر بالدور نیز به حساب می‎‌آید. ثور نگهبان آزگارد سکونت‎گاه خدایان است. داستان‎‌های او حماسی و البته توام با مقداری طنز است.

در Ragnarok او مقابل دشمن دیرینه خود Jörmungandr (فرزند لوکی) قرار می‌‎گیرد، ثور در نبردی سخت و طولانی موفق به کشتن Jörmungandr می‎‌شود اما زهر کشنده این مار عظیم الجثه، ثور را نیز از پای در می‌‎آورد. پس از کشته شدن مگنی و مودی فرزندان ثور و بالدور به دست کریتوس باید منتظر  نبردی سخت و البته حماسی در نسخه بعدی بازی باشیم.

خدای جنگِ اساطیر نورس؛ Tyr

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

تیر (Tyr) خدای جنگ و پیروزی دنیای اساطیر نورس محسوب می‎‌شود. او فرزند اودین و برادر ناتنی ثور است و درکنار این دو به عنوان مهم‎‌ترین خدایان آسیر و اساطیر نورس به شمار می‎‌آید.

نیزه‎‌های او نماد عدالت هستند و شخص Tyr با اینکه ایزد جنگ محسوب می‎‌شود، اما جنگ افروز نیست و بیشتر برای صلح نبرد می‎‌کند. حتی در پیش زمینه‎‌ی داستانی God Of War، از او به عنوان برقرار کننده صلح بین یوتون‎‌ها (غول‌ها) و ایزدان آسیر یاد می‎‌شود. در ماجرای به بند کشیده شدن فنریر، تیر نقشی اساسی دارد. فنریر تنها در یک صورت می‎‌پذیرد که طناب سحرآمیز دورف‎‌ها را روی او آزمایش کنند، آن هم قرار دادن دست یکی از ایزدان در دهان او است. سرانجام Tyr با قربانی کردن دست خود این هیولا را به بند می‌‎کشد.

سرانجام این ایزد نورس نیز در روز Ragnarok رقم خواهد خورد. در این روز او به نبرد سگ نگهبان هل‎هایم با نام گارم می‎‌رود و علی‎رغم این که او را از بین می‎‌برد خود نیز بر اثر جراحات نبرد کشته می‎‌شود.

الهه باروری و جادوگری؛ Freya

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

فریا (Freyja یا Freya) ایزدی ونیر است که در بازی God Of War مادر بالدر و همسر سابق Odin به شمار می‎‌رود. در اساطیر نورس فریگ (Frigg)  که ایزدی آسیر است مادر بالدر به حساب می‎‌آید.

او الهه باروری و جادوگری است که در کنار فریگ از زیباترین الهه‎‌های دنیای نورس به شمار  می‎‌روند. او برادری دو قلو به نام فریر (Feryr) نیز دارد که هردو فرزندان خدای دریاها یعنی نیورد محسوب می‎‌شوند. او به عنوان ملکه والکری‎‌ها شناخته می‌‎شود. به دلیل زیبایی محسور کننده، او عشاق زیادی دارد که خواهان ازدواج با او هستند. یکی از این موارد ثریم غولی قدرتمند بود که با ربودن میولنیر، پتک ثور سعی در به دست آوردن دل فریا داشت. البته ثور با جا زدن خود به جای فریا و پوشیدن لباس عروس، پتک خود را از ثریم پس می‎‌گیرد و کشتاری از غول‎‌ها به راه می‎‌اندازد. او همچنین گردنبندی گران‎بها به نام بریسینگ نیز دارد که توسط چهار دورف آهنگر ساخته شده است.

در دنیای God Of War او تمام تلاش خود برای جاودان کردن فرزندش بالدر انجام داد، اما در پایان بالدر توسط کریتوس به قتل رسید. حالا باید تا عرضه Ragnarok صبر کنیم تا ببینیم او چه انتقامی از کریتوس و آترئوس خواهد گرفت.

خدای فریب‎کاری؛ Loki

معرفی کامل شخصیت‌های God of War Ragnarok (بخش اول)

در آخر God Of War 2018 در سرزمین یوتون هایم، در تالاری مخروبه، برروی دیوار سنگ نوشته‎‌ای را دیدیم که در آن آترئوس لوکی نامیده شده بود. اما لوکی کیست و چه نقشی در اساطیر نورس و Ragnarok دارد؟

در نسخه قبل سری بازی God Of War با استناد به شواهدی هم چون آشنا بودن آترئوس برای Jörmungandr، لافی مادر آترئوس و شکستن جاودانگی بالدور به وسیله تیر آترئوس، می‎‌توان او را لوکی دانست. لوکی ایزد شرارت و فریب‎کاری است. در اساطیر نام والدین او لافی و فارباوتی است. نسل او را گاهی از یوتون‎‌ها و گاهی از ایزدان می‎‌دانند. در حکایت اساطیری، لوکی گاهی دوست خدایان و گاهی دشمن خدایان به شمار می‎‌رود. از خراب‎کاری‎‌ها و شرارت‎‌های او می‎‌توان به چیدن موهای زرین سیف، همسر ثور اشاره کرد که پس از خشمگین شدن ثور او به کمک دورف‎‌ها موهایی جادویی و زیبا برای سیف درست می‎‌کند.

لوکی همچنین قابلیت تبدیل شدن به دیگر موجودات و حیوانات را دارد.در داستانی او خود را به شکل پشه‎‌ای در می‌‎آورد و برای برادران دورفی که مشغول ساخت پتک ثور با نام میولنیر هستند مزاحمت ایجاد می‎‌کند و با نیش زدن چشم یکی از آنها باعث کوتاه شدن دسته پتک میولنیر می‌شود. هم‎چنین او با دانستن تنها نقطه ضعف بالدور که گیاهی خاص بود موجب مرگ او می‌‎شود. لوکی از غولی مونث با نام آنگربودا، صاحب سه فرزند با نام‌‎های فنریر، یورمونگاندر و هل می‎‌شود که فرزندان او نقش پررنگی نیز در Ragnarok خواهند داشت.

در راگناروک، لوکی در برابر دشمن دیرینه خود یعنی هایمدال می‌‎جنگد و در این نبرد هر دوی این ایزدان به دست هم کشته می‌شوند.

در قسمت بعدی در مورد Jörmungandr، Fenrir، Hel، Heimdall و نقش آن‌ها در رگناروک برای شما می‌گوییم. اگر شخصیت دیگری از بازی God of War Ragnarok در ‌ذهن شما وجود دارد که ما به او نپرداخته‌ایم، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بزارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *