نمایش و پیش نمایش, یادداشت

وقایع قبل از بازی Marvel’s Spider-Man 2

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2

با انتشار بازی Marvel’s Spider-Man در سال 2018 برای کنسول‌های نسل هشتم پلی استیشن، شاهد یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی در تاریخ صنعت گیمینگ بودیم که واقع‌گرایانه و جذاب‌ترین تجربه را از قرارگرفتن در قامت اسپایدرمن برای گیمرها به ارمغان آورد. بازی اسپایدرمن نه تنها دارای گیمپلی بی‌نظیر و درگیرکننده بود، بلکه کیفیت و جلوه‌های بصری به کار گرفته شده در بازی هم توانست توجه بسیاری از منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند. علاوه بر تمامی این موارد، داستان نیز یکی از آن مواردی بود که به خوبی توانست نظرات مثبت همه‌ی خریداران  Marvel’s Spider-Man را به خود جلب کند. قابل ذکر است که بازی Marvel’s Spider-Man 2 هم تا به اینجا با واکنش مثبتی از گیمرها مواجه شده.

داستان بازی اسپایدرمن 2018 به گونه‌ای پیش رفت که نه تنها تکامل شخصیت پیتر را به خوبی به همراه داشت، بلکه شخصیت‌های زیادی را نیز (از کاراکترهای قهرمان گرفته تا شرور) در دنیای خود معرفی کرد و توانست محتویات قابل قبول و جذابی از آن‌ها به گیمرها ارائه دهد. چیزی تا انتشار بازی Marvel’s Spider-Man 2 برای PS5 نمانده و به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا به بررسی روند و داستان نسخه‌ی قبلی بپردازیم و ببینیم که در بازی Marvel’s Spider-Man چه گذشت.

شروعی پر هیجان

هیچوقت نمی‌توان انتظار داشت که مردعنکبوتی درحال استراحت و خوشگذرانی باشد و به نوعی می‌توان گفت که تفریح او، دستگیر کردن و مبارزه با خلافکاران است. شروع بازی Marvel’s Spider-Man نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیتر را در روند دستگیری و مبارزه با یکی از دشمنان همیشگی‌اش یعنی کینگ پین (King Pin) مشاهده می‌کنیم. آموزش‌های اولیه برای یادگیری نکات مربوط به گیمپلی و کنترل مردعنکبوتی نیز در این روند به بازیکن داده می‌شود تا در ادامه‌ی داستان به مشکل چندانی برخورد نکند.

بعد از این مبارزه کم کم متوجه خواهیم شد که پیتر به عنوان کارآموز دکتر اکتاویوس در آزمایشگاه او مشغول به کار است که بعدا معلوم می‌شود پروژه‌ای که در حال تحقیق و آزمایش روی آن هستند، یکسری قطعات و سازه‌هایی است که برای جبران نقص عضو در انسان می‌تواند به کار رود. تعادل در زندگی پیتر رسما وجود ندارد. یکی از بزرگترین مشکلات پیتر در بازی Marvel’s Spider-Man، تعادل بین زندگی ابرقهرمانی او و زندگی شخصی‌اش است. در بین مکالمات قهرمان داستانمان متوجه می‌شویم که دقیقا به دلیل همین عدم تعادل، رابطه‌اش با مِری جین قطع شده و او تمام تمرکز خود را روی مردعنکبوتی بودن گذاشته است.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2

از آنجایی که دربخش‌هایی از بازی می‌توانیم کنترل مری جین را در دست بگیریم و یکسری مراحل مخصوص او را پیش ببریم، می‌فهمیم که فردی به نام مارتین لی و گروهش به دنبال سلاح بیولوژیکی یا زیستی به نام «نفس شیطان» هستند که منشا آن از شرکت آزکورپ است. آزکورپ توسط پدر دوست صمیمی پیتر مدیریت می‌شود که نورمَن آزبورن نام دارد. نورمن در واقع شهردار نیویورک نیز است و مارتین کینه‌ای از او در قلب خود نگه داشته و سعی دارد تا با این سلاح، آزبورن و فعالیت‌هایش را متوقف کند.

گره میان زندگی ابرقهرمانی و شخصی

در بازی Marvel’s Spider-Man زن عموی پیتر در مرکزی به نام «فیست» فعالیت دارد که این مرکز به افراد بی سرپرست و بی خانمان خدمات، مکان خواب و غذا می‌دهد و کمی از رنگ تیره‌ای که شهر نیویورک را فراگرفته، کم می‌کند. نکته‌ی جالب این است که بنیانگذار این مرکز، مارتین لی است و فعالیت‌های شرورانه خود را در زیر پوست این مرکز خیریه اداره می‌کند. در یکی از روزها، شهردار یا همان نورمن آزبورن مراسمی برای تقدیر از سرهنگ جف دِیویس (پدر مایلز) برگزار می‌کند و لی و افرادش در این مراسم، بمب‌هایی را منفجر می‌کنند که تلفات زیادی را در پی دارد که پدر مایلز یکی از این تلفات است. پیتر در این عملیات شرورانه متوجه می‌شود که مارتین لی دارای قدرت‌های ابرانسانی و رهبر این گروه خرابکار است.

بعد از این فاجعه، پیتر مایلز را تحت حمایت خود می‌گیرد و به عنوان یک دوست، ماموریت‌هایی برای انجام در مرکز فیست به او می‌دهد که باعث می‌شود مایلز از نقشه‌های مارتین سردرآورد و پایش به آزمایشگاهی سری باز شود و توسط عنکبوتی رادیو اکتیو گزیده شود. بله؛ همان نوع عنکبوتی که به پیتر قدرت‌های عنکبوتی‌اش را داد. در بخش دوم این مقاله به داستان و وقایع مایلز مورالس نیز خواهیم پرداخت.

در همین حین، پیتر با همکاری مری جین سر از نقشه‌ی مارتین در می‌آورد و در حمله‌ای غافل‌گیرانه، او را شکست می‌دهد و راهی زندانی قوق امنیتی به نام رَفت (Raft) می‌کند. در این نقطه می‌فهمیم که آزمایشگاه دکتر اکتاویوس توسط آزبورن حمایت می‌شود و پس از پیشرویِ کند اکتاویوس، آزبورن تصمیم می‌گیرد تا این آزمایشگاه را تعطیل کند و فرصتی برای این تحقیق با ارزش باقی نگذارد. همین مسئله باعث می‌شود تا اکتاویوس دست به آزمایش بازوهای مکانیکی‌ای روی خود بزند که باعث می‌شود قدرت تحلیل و منطق او توسط این بازوهای پرقدرت مکانیکی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2

اکتاویوس برای سرگرم نگه داشتن اسپایدرمن، به زندان رَفت می‌رود و دشمنان قدیمی پیتر (اسکورپیون، شوکر، والچِر، راینو) و حتی مارتین را فراری می‌دهد. او قصد دارد تا با استفاده از سلاح نفس شیطان، از آزبورن انتقام بگیرد. همین مسئله دلیلی می‌شود تا مقداری از این سلاح که حالت گاز دارد، در شهر آزاد شود و تعداد زیادی در حالت مرگ و زندگی قرار بگیرند که یکی از این افراد، زن عموی پیتر است.

تصمیمات سخت، نیاز هر قهرمان

پیتر برای اینکه بتواند جلوی اکتاویوس را بگیرد؛ مجبور می‌شود تا بار دیگر با تمامی دشمنان قدیمی خود بجنگد و تک تک آن‌ها را شکست دهد. در همین حین مری جین هم با نفوذ به خانه‌ی آزبون، محل نگه داری پادزهر نفس شیطان پیدا می‌کند و به پیتر می‌دهد. بعد از شکست دشمنان پیتر، این بار مرد عنکبوتی در بازی Marvel’s Spider-Man با سراغ اکتایوس می‌رود اما به شدت زخمی می‌شود و حتی پادزهر را هم از دست می‌دهد. پیتر با استفاده از باقی مانده‌ی مواد سازنده‌ی بازوهای مکانیکی اکتاویوس در آزمایشگاه، لباسی می‌سازد تا بتواند او را شکست دهد.

با استخوان‌هایی شکسته و بدنی کبود، پیتر بلاخره او را شکست می‌دهد اما مقدار پادزهر باقی‌مانده به قدری کم است که یا می‌تواند جان زن عموی پیتر را نجات دهد یا برای تولید انبوه استفاده شود. در این لحظه می‌بینیم که پیتر با تصمیمی سخت، پادزهر را به دانشمندان می‌دهد تا جان مردم را نجات دهند و خودش به تماشای مرگ زن عمویش می‌نشیند. در ادامه نیز می‌بینیم صمیمی‌ترین دوست پیتر یعنی هری آزبورن پسر نورمن، توسط یک ماده‌ی سیاه یا همان ونوم، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ما به اینکه در بازی Marvel’s Spider-Man 2 کی قرار است بعد از پیتر میزبان سیمبیوت باشد در مقاله‌ی لینک شده پرداخته‌ایم.

وقایع قبل از بازی Marvel's Spider-Man 2

بعد از فقدان بزرگ، پیتر به زندگی معمولی خود برمی‌گردد اما این زندگی تغییراتی را همراه دارد. او حالا بازهم با مری جین وارد رابطه شده و باید تعلیم و تربیت مایلز را به عنوان دومین مرد عکنبوتی بر عهده بگیرد که همه‌ی این مسائل باعث می‌شود تا داستان بازی در عناوین بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales و بازی Marvel’s Spider-Man 2 برای PS5 ادامه یابد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *