اخبار و رویدادها, بازی

بیش از ۲۰۰۰ نفر در ساخت بازی The Last of Us Part 2 دخیل بوده‌اند

بازی The Last of Us 2

استودیو ناتی داگ برای ساخت بازی The Last of Us Part 2 از ۲۳۳۲ کارمند و توسعه دهنده‌ی مختلف استفاده کرده است. از این تعداد، ۲۱۶۹ نفر به طور مستقیم و ۱۶۳ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم، در ساخت این اثر، نقش داشته‌اند.

بازی The Last of Us 2

بدون شک بازی The Last of Us 2 یکی از بهترین بازی‌های تاریخ از لحاظ جلوه‌های بصری است. برای درک هر چه بهتر این موضوع، تنها کافی است در دنیای بازی قدم بزنید و خوب به جزئیات آن دقت کنید کنید تا زیبایی آن را با اعماق وجود خود درک کنید. استودیو Naughty Dog، برای رسیدن به این مهم پا را از مرز‌های خود فراتر گذاشته و از شرکت‌های دیگر هم برای ساخت این بازی، کمک گرفته است. اگر این بازی را تمام کرده و بخش Credit آن را دیده‌اید، قطعا با حجم عظیمی از اسامی مختلف روبرو شده‌اید. این حجم از اسامی مختلف تنها یک دلیل دارد: در ساخت بازی The Last of Us 2، بیش از ۲۰۰۰ نفر و ۱۴ استودیو شرکت داشته‌اند.

با توجه به گزارشی که وبسایت VG247 منتشر کرده است، به طور دقیق ۲۳۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۶۳ نفر به صورت غیر مستقیم در توسعه‌ی ابن بازی نقش داشته‌اند. دو تا از این استودیو‌ها که خارج از ناتی داگ و به عنوان پیمانکار بر روی بازی لست آو آس 2 کار می‌کرده‌اند، تمرکز خود را بر روی جلوه‌های صوتی این اثر گذاشته‌اند. یکی از آن‌ها بر روی صداهای کلی و عمومی محیط بازی کار می‌کرده و دیگری بر روی صدای اسلحه‌ها‌ و مبارزات آن. بدون شک، هر دوی این استودیوها که بر روی جلوه‌های صوتی بازی کار می‌کرده‌اند، کار خود را به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام داده‌اند. ۱۲ استودیوی خارجی دیگر هم بر روی بخش‌های مختلفی از بازی کار می‌کرده‌اند و وظیفه‌ی توسعه‌ی جزئیات مختلفی از بازی را بر عهده داشته‌اند.

طبق گفته‌ی سم شارما (Sam Shama)، یکی از تهیه کننده‌های اجرایی Electronc Ats، که سابقه‌ی همکاری با دو شرکت گوریلا و یوبیسافت را هم داشته است، اظهار کرده که این مورد آن قدرها هم خاص و و غیر عادی نیست و تا به حال موارد مشابه زیادی در صنعت بازی‌ها دیده شده است.

بازی The Last of Us Part 2

سم شارما در جواب توییتی که VG247 در مورد این خبر منتشر کرده، پاسخ داد:

اگر شما درباره‌ی این موضوع غافلگیر شده‌اید، من داستان‌های زیادی برای گفتن به شما‌ها دارم. برای عرضه‌ی این گونه بازی‌های بلاک باستری و AAA، تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد و این گونه تجارت‌ها، بودجه‌های عظیمی را نیز می‌طلبد.

البته صحبت‌های شارما تا حدودی هم درست و صحیح است، تنها کافی است روند ساخت بازی Red Dead Redemption 2 و حاشیه‌های فراوان آن را به یاد بیاورید. چرا که در روند ساخت این بازی بیش از ۸۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، مشغول به کار بوده‌اند.

هم چنین اگر شما یکی از طرفدارن شخصیت دینا (Dina) در بازی The  Last of Us Part 2 هستید، باید بدانید که شانون وودوارد (Shannon Woodward) شروع به استریم کردن بازی‌های مختلف در پلتفرم توییچ (Twitch) کرده است. اگر شما قصد دارید که به تماشای استریم این بازیگر با استعداد بپردازید، می‌توانید از طریق این لینک به صفحه‌ی توییچ شانون وودوارد بروید.

هم چنین اگر قصد دارید خود به تجربه‌ی این بازی بپردازید و خود شاهد حجم عظیم جزئیات آن شوید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید بازی The Last of Us 2 بروید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا بازی The last of us 2 برازنده‌ی این حجم از تحسین‌ها بوده یا در نهایت برای شما به یک بازی ناامید کننده تبدیل شده است؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: VG247

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *