نمایش و پیش نمایش, پوستر بازی, گیم پلی بازی

هر آنچه که باید در مورد بازی Mass Effect: Legendary Edition بدانید

بازی Mass Effect

بازی Mass Effect: Legendary Edition که حاوی نسخه‌های بهبودیافته‌ی سه گانه‌ی این مجموعه است، در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار خواهد شد. در این مقاله، به اطلاعات مختلف این بازی و خبرهای حول آن می‌پردازیم.

سه گانه‌ی ابتدایی Mass Effect بدون شک یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است؛ مجموعه‌ای که با داستان حماسی و انتخاب‌های زیادی که پیش و روی بازیکن می‌گذاشت، سطح جدیدی از بازی‌های نقش آفرینی را به وجود آورد.

همین چند وقت پیش بود که استودیو Bioware از بازی Mass Effect: Legendary Edition رونمایی کرد؛ محصولی که نسخه‌های بهبود یافته‌ی سه گانه‌ی اول را در خود جا داده بود. این بازی همراه با جلوه‌های بصری بهبود یافته، نور پردازی پیشرفته و بافت‌های مدرن شده روانه‌ی بازار خواهد شد. هم چنین، جالب است بدانید که نسخه‌ای جدید از این مجموعه در راه است که می‌توانید در مقاله‌ی اولین پیش نمایش از بازی Mass Effect جدید با آن آشنا شوید.

هر آن چه که باید در مورد بازی Mass Effect: Legendary Edition بدانید

تاریخ انتشار

بازی Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۴ می) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. نسخه‌ی PC بازی هم روی دو فروشگاه Origin و Steam در دسترس خواهد بود. هم چنین، باید بدانید که دارندگان کنسول‌های نسل نهمی، می‌توانند با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به تجربه‌ی این سه گانه‌ بپردازند.

محتویات بازی Mass Effect: Legendary Edition

بازی Mass Effect: Legendary Edition حاوی نسخه‌ی Remastered هر سه بازی، بیش از ۴۰ DLC و تمامی اسلحه‌ها و پک‌هایی است که در آثار اصلی وجود داشتند. هنگامی که شما وارد بازی می‌شوید، با یک منو برخورد می‌کنید. شما می‌توانید در این منو از میان سه نسخه یکی را انتخاب کنید و به تجربه‌ی آن بپردازید. هم چنین، مانند روندی که پیش از این هم در این مجموعه دیده‌ایم، تمامی تصمیمات و روند انتخابات شما به بازی بعدی منتقل می‌شود و روی آن تاثیر می‌گذارد. برای مثال، اگر شما در بازی اول یک شخصیت را نجات دهید، می‌توانید در نسخه‌ی دوم او را به طور مجدد ملاقات کنید.

هر سه بازی موجود در این سه گانه از لحاظ بصری دستخوش تغییراتی شده‌اند و از HDR و کیفیت تصویر بالاتر نسبت به گذشته هم پشتیبانی می‌کنند. کیفیت بافت‌ها در کنار نورپردازی و مدل‌ها، میزبان ارتقاء چشم گیری شده‌اند که می‌توان در نگاه اول متوجه آن‌ها شد. هم چنین، بازی Mass Effect: Legendary Edition شامل نرخ فریم بیش‌تر و امکان پشتیبانی از نمایشگر‌های Ultra Wide با نسبت ۲۱:۹ خواهد بود.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد، بیش‌تر بودن تنوع شخصی‌سازی هنگام ساخت ساخت کاراکتر اصلی بازی است. تنظیمات گرافیکی نسخه‌ی مخصوص PC هم میان هر سه بازی مشترک خواهد بود؛ اتفاقی که در سه‌گانه‌ی اصلی رخ نداد و به خاطر پاره‌ای از دلایل، هر کدام از این سه بازی با تنظیمات گرافیکی مختلفی عرضه شدند.

بازی Mass Effect

نسخه‌ی Remaster یا یک Remake کامل؟

توضیح این موضوع کمی پیچیده است، اما باید بدانید که بازی Mass Effect نسبت به نسخه‌ی دوم و سوم، میزبات بهبودها و تغییرات بیش‌تری به خصوص در زمینه‌ی مبارزت و رابط کاربری شده است. البته این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که شماره‌ی اول بیش‌تر حکم یک بازی نقش آفرینی را داشت و Mass Effect 2 و Mass Effect 3 پیشرفت چشم گیری در زمینه‌ی مبارزات داشتند. پس شاید بهتر است این گونه بگوییم که نسخه‌ی اول در حال بازسازی است.

رایط کاربری و جزئیات مختلف بازی Mass Effect 1 به طور کامل متحول شده و بیش‌تر در مسیر نسخه‌ی دوم و سوم قرار گرفته که به معنی بهتر شدن نشانه گیری، کنترل اعضای گروه، هوش مصنوعی و زاویه‌ی دوربین است. هم‌چنین، نحوه‌ی کنترل ماشینی که با استفاده از آن در سطح سیاره‌های مختلف جا‌به‌جا می‌شدیم، به طور کامل از صفر طراحی شده تا مانند گذشته بازیکنان را اذیت نکند.

البته اگر از کنار این موارد بگذریم، هسته‌ی اصلی این به بازی و حس ماجراجویی تغییر زیادی نکرده است. در ابتدا، صحبت‌هایی از جاه طلبانه‌تر کردن کل بازی وجود داشت، اما این اتفاق هیچوقت به واقعیت نپیوست. اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، استودیو Bioware مجبور بود هر سه شماره‌ی موجود در بازی Mass Effect: Legendary Edition را از صفر بازسازی کند. به هر حال این گونه نشد و اعضای این استودیو تصمیم گرفتند که این بازی بیش‌تر حکم یک نسخه‌ی Remastered را بگیرد تا Remake.

چه اتفاقی برای بخش چند نفره‌ بازی Mass Effect 3 رخ می‌دهد؟

اگر بخواهیم خیلی صریح و واضح در مورد این موضوع صحبت کنیم، باید بدانید که خبری از بخش چندنفره نخواهد بود. مک والتر (Mac Walter) کارگردان بازی Mass Effect: Legendary Edition و یکی از اعضای قدیمی Bioware، اظهار کرد که انجام دادن این کار می‌توانست برای آن‌ها خیلی سخت باشد. او می‌گوید اگر قرار بود که بخش چندنفره‌ی نسخه‌ی سوم هم در این پک قرار گیرد، آن‌ها باید بسیاری از کارها را از ابتدا انجام می‌دادند. در واقع، تمرکز تیم بایوور از مراحل اول ساخت Legendary Edition، بخش داستانی و تکرار کردن آن ماجراجویی حماسی و تخیلی است. بخش چند نفره‌ی Mass Effect 3 فوق العاده است و هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که به تجربه‌ی آن می‌پردازند، اما به هیچ وجه با سیاسیت‌های لجندری ادیشن همسو نیست.

جنبه‌های بصری تا چه حد پیشرفت کرده‌اند؟

جالب است بدانید که استودیو Bioware پیش از هر کاری و ایجاد هر گونه تغییری، دست به ارتقاء عملکرد هوش مصنوعی (AI) و بهبود بخش‌های پایه‌ای زد. به گفته‌ی کوین میک (Kevil Meek)، کارگردان شخصیت‌ها و محیط، آن‌ها می‌خواستند همه‌ی بخش‌های بازی مانند رابط کاربری، طراحی هنری محیط‌ها، طراحی شخصیت‌ها و… را با پیشرفت همراه کنند. تیم Bioware برای عملی شدن این کار، ابتدا دقت موتور گرافیکی نسبت به هر بافت را ارتقاء داد و سپس کدهای اصلی بازی را وارد AI کرد و به کمک برخی از ابزارهای دستی، وارد عمل شد. نتیجه‌ی این روند پیچیده، به بهبود چهار برابری رزلوشن بازی منجر شد که دستاورد چشم گیری است.

پس از این کارها، تیم سازنده وارد فاز بهبودهای دستی شد، به گونه‌ای که طراحان بازی به تجربه‌ی بازی پرداختند تا تشخیص دهند کدام یک از بخش‌های بازی نیاز به تغییر و ارتقاء دارد. پس از تشخیص نیازها، تیم اصلی و توسعه دهندگان وارد کار شدند و پروژه را به دست گرفتند. هم چنین، باید بدانید که انعکاس نورها، کیفیت بافت محیط، کیفیت NPCها و بسیاری از جزئیات دیگر در بازی Mass Effect Legendary Edition دست خوش بهبودهای زیادی می‌شوند تا محصول نهایی، مانند یک بازی مدرن به نظر برسد.

بازی Mass Effect

شخصی سازی ظاهری کاپیتان Shepard

کوین میک در این میان به یکی از اشتباهات تیم سازنده در مورد سه گانه‌ی اصلی اشاره کرد. همان طور که می‌دانید سه گانه‌ی ابتدایی بازی Mass Effect به بازیکنان اجازه می‌داد که شخصیت خاص خود را با طیف بزرگی از انتخاب‌ها، درست کنند. هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی سوم، علاوه بر امکان شخصی سازی، استودیو Bioware یک کاپیتان شپرد مونث و از پیش ساخته شده را نیز درون بازی قرار داد که از آن به عنوان شپرد Default یا Iconic شناخته می‌شود. او اعتقاد دارد که این ویژگی کمی دیر معرفی شد و بسیاری از بازیکنان متوجه آن نشدند. به هر حال، قوانین موجود در بازی Mass Effect: Legendary Edition دست خوش تغییراتی شدند، به گونه‌ای که کاپیتان شپرد Iconic از شروع بازی اول در دسترس خواهد بود. این امکانی است که تنها در شماره‌ی سوم سه گانه‌ی اصلی وجود داشت، اما این بار از ابتدا در دسترس بازیکنان است.

علاوه بر این موضوعات جزئی، جالب است بدانید که امکانات شخصی سازی در Legendary Edition بیش‌تر شده است و بازیکنان شاهد تنوع بیش‌تر مدل مو، مدل آرایش و رنگ پوست خواهند بود. هم چنین، شاید مفیدترین قابلیتی که در نسخه‌ی جدید وجود دارد، این است که شخصیت‌های از پیش ساخته‌ شده‌ی سه گانه‌ی اصلی هنوز هم وجود دارند و بازیکنان می‌توانند در منوی ساخت اولیه‌ی شخصیت دنبال آن‌ها بگردند.

بازی Mass Effect

پروژه‌ای به شدت مهم برای استودیو Bioware

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما هیچکس دیگر استودیو Bioware را مانند سال‌های پیش نمی‌شناسد. دو پروژه‌ی شکست خورده‌ی Anthem و Mass Effect: Andromeda باعث شد تا اعتماد مردم نسبت به این بازی ساز کانادایی سلب شود. بسیاری از بازیکنان می‌گویند که دیگر خبری از آن Bioware همیشگی نیست و شاید به راحتی از کنار آثار آن‌ها رد شوند.

بنا‌بر همین موضوع، Legendary Edition از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند آینده‌ی این استودیو را مشخص کند. از طرفی دیگر، با این که در حال حاضر بسیاری از افراد سابق این استودیو از آن‌ها جدا شده‌اند، اما هنوز چند نفری وجود دارند که از همان نسخه‌های اولیه روی مجموعه‌ی Mass Effect کار می‌کردند. در واقع، این دسته از افراد با ساخت این سه گانه زندگی کرده‌اند و حالا که فرصت بازگشت به آن را دارند، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا محصول نهایی شایسته‌ی نام مس افکت باشد. به گفته‌ی مک والترز، روند ساخت Legendary Edition برای تیم Bioware از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که هم می‌تواند آینده‌ی تیم را رقم بزند و هم یادآورد روزهای خوب گذشته باشد که، فرصتی که شاید تکرار آن غیرممکن باشد.

در پایان اگر قصد دارید پیش از عرضه‌ی Mass Effect: Legendary Edition به تجربه‌ی آخرین ساخته‌ی استودیو Bioware بپردازید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید بازی Anthem مراجعه کنید.

نظر شما در مورد نسخه‌ی بهبودیافته‌ی سه گانه‌ی Mass Effect چیست؟ آیا این بازی می‌تواند با ارتقای جزئیات مختلف در حد و حدود نام این مجموعه ظاهر شود؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *