بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Ghostrunner 2

خرید بازی Ghostrunner 2 برای PS5

اگر می‌خواهید یک بازی سخت و چالش برانگیز بسازید، اجباری نیست که هربار به سمت فرمول سولزلایک‌ها حرکت کنید و کار خلاقانه‌ای انجام ندهید. این نکته‌ای است که استودیو One More Level سازنده‌ی سری Ghostrunner به خوبی درک کرده و عنوانی بسیار چالش برانگیز خارج از چهارچوب‌های همیشگی ساخته. اولین نسخه، با وجود آن که زیاد معروف نبود، اما توانست به خوبی نظر کاربران را به خود جلب کند و تا حدودی گروهی از هواداران مخصوص را پیدا کند. Ghostrunner 2 نیز توانسته راه هموار و مثبت گذشته را ادامه دهد و با معرفی تعداد زیادی از المان‌های جدید، علاوه بر تازه نگه داشتن گیم‌پلی، پیشرفت خوبی هم داشته باشد. شما در موارد اصلی و هسته‌ی بازی، تفاوت زیادی با گذشته پیدا نمی‌کنید که این در نوع خود اتفاقی بسیار خوب به حساب می‌آید. مطابق انتظار، بازیکن باید در نقش جک، با شمشیر خود به جنگ دشمنانی برود که می‌توانند با یک تیر او را از بین ببرند. داستان هم دقیقا از همان نقطه‌ی پایان Ghostrunner شروع می‌شود، جایی که ما بعد از کشتن Keymaster در یک تصویر کمیکی نه چندان عمیق، شخصیت اصلی را در حال راه رفتن به سمت افق و قطع ارتباط با دیگران می‌دیدیم. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این بازی بدانید، در ادامه ویدیوی تیلنو را تماشا کنید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Ghostrunner 2 در آپارت تیلنو:

گوست‌رانر ۲ کار زیاد عجیب و متفاوتی نمی‌کند و ترجیح می‌دهد در حاشیه‌ی امنی که نسخه‌ی اول ایجاد کرده، حرکت کند. همین مسئله باعث می‌شود که نکات مثبت فراوانی حول محور این بازی باشند. همانطور که گفتیم، المان‌های جدید اضافه شده در تک تک بخش‌ها به خصوص در گیم‌پلی، بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آیند. جک در طول اتفاقات نسخه‌ی دوم، وسایل و اسباب بازی‌های جدید زیادی دریافت می‌کند. البته همانطور که احتمالا حدس زدید، بولدترین و جالب‌ترین این وسایل، موتور او است که علاوه بر باز کردن کلی امکان جدید، طراحی مراحل متفاوتی را هم در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. دیگر اتفاق خوب Ghostrunner 2 که دقیقا مانند گیم‌پلی، در نسخه‌ی اول نیز وجود داشت، موسیقی متن فوق‌العاده‌ی آن است. یک آهنگ و یا صدای پس زمینه‌ی گوش‌نواز در هر فیلم، سریال یا بازی‌ای وجود دارد و تو این دور و زمانه کار سختی به حساب نمی‌آید. با این وجود اما، نکته‌ای که ساندترک اثر مذکور را بسیار خاص می‌کند، دنیای سایبرپانکی آن به شمار می‌آید. ساختن چند آهنگ که حس حضور در آینده‌ای نه چندان مطلوب را به بازیکن بدهد، کاری طاقت‌فرسا است که البته گوست‌رانر همواره آن را به خوبی انجام داده. باقی موارد و المان‌های بازی، فرق چندانی با نسخه‌ی اول نداشته‌اند و به همین دلیل نیز ما به آن‌ها اشاره نمی‌کنیم.

تماشا در یوتیوب:

اگر تا به الان متن نوشته شده را خوانده باشید، می‌دانید که در بخش نکات منفی Ghostrunner 2 دقیقا می‌خواهم به چه چیزی اشاره کنم. بزرگ‌ترین مشکل این عنوان بدون شک شباهت بیش از حد آن به نسخه‌ی اول است. سازندگان کمترین تلاش ممکن را متمایز کردن دو عنوان از یکدیگر کرده‌اند و کوچک‌ترین ریسکی را قبول نکردند. این در حالی است که اولین گوست‌رانر اصلا معروف نبود و کسی انتظار خاصی نداشت، اما دومین گوست‌رانر با بودجه‌ای به مراتب بیشتر و البته مخاطبین بسیار مشتاق‌تر مواجه بود. در محصول نهایی اما به نظر می‌آید استودیو سازنده به هیچ‌وجه از امتیاز‌های مثبت جدید خود، بهره‌ای نبرده و تصمیم گرفته در امنیت کامل حرکت کند. در مواردی همچون گیم‌پلی، در صورت خوب بودن در گذشته، تغییر خاصی لازم نیست و حتی بازیکنان هم دنبال چنین موردی نیستند. اما در دیگر موارد مانند داستان سرایی و مقدار محتوای موجود، ندیدن پیشرفت، باعث ناامیدی مطلق می‌شود. شما درست مانند نسخه‌ی اول تنها با ۱۰ ساعت گیم‌پلی کار دارید که در تقریبا ۵ ساعت آن، با همان دشمنان گذشته مبارزه می‌کنید. از سمت دیگر، داستان بازی‌ هم تلاش خاصی برای عمیق‌تر شدن نمی‌کند و صرفا یک سری اتفاقات جدید در همان دنیای قدیمی، به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید بیشتر با نکات مختلف گوست‌رانر ۲ آشنا شوید، ویدیوی ما را تماشا کنید.

برای خرید بازی Ghostrunner 2 سری به بخش فروشگاه ما بزنید، اما مانند همیشه، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر خریدی، ویدیو‌های ما را تماشا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *