نمایش و پیش نمایش

اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانید

اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانید

مدت‌ها است که درمورد بازی Far Cry 6 حرف‌های زیادی زده می‌شود. این بازی جهان‌باز و اول شخص قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود. ما در این مقاله تمامی اطلاعات مهم را درمورد بازی جدید شرکت یوبیسافت (Uboisoft) جمع آوری کرده‌ایم. در ادامه با تیلنو همراه باشید.

مجموعه اول شخص و جهان‌باز شرکت یوبیسافت قرار است با بازی Far Cry 6 برای اولین بار راهی کنسول‌های نسل جدید شود. بازی Far Cry 5 ما را به منطقه Montana برد و با یک شرایط پسا آخرالزمانی آشنا کرد. اما حالا در نسخه ششم این مجموعه به جزیره یارا (Yara) در منطقه Caribbean می‌رویم. طبق روال همه نسخه‌های بازی فارکرای، ما در این بازی هم قرار است وارد منطقه‌ای شویم که در بحبحه جنگ داخلی قرار دارد. مردم این منطقه در صدد سرنگون کردن دیکتاتوری به نام Antón Castillo هستند که به جزیره حکومت می‌کند. تریلر سینمایی و بسیار خوب این بازی هیجان و عطش را در ما چند برابر کرد و نشان از راز و رمزهای زیاد بازی داشت. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که هرآنچه از بازی فارکرای 6 می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با «اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانید» همراه ما باشید.

 

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانیدشرکت یوبیسافت تایید کرده است که این بازی پیش از ماه اکتبر سال جاری میلادی (قبل از مرداد ماه) عرضه خواهد شد. البته پیشتر قرار بود که بازی Far Cry 6 در ماه فوریه عرضه شود، اما مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا گریبان‌گیر این بازی نیز شد و عرضه آن تاخیر خورد.

بازی فارکرای 6 قرار است برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، پی سی و گوگل استادیا عرضه شود. احتمالا تاریخ رسمی و دقیق عرضه این بازی در رویداد Ubisoft Forward اعلام خواهد شد. این رویداد در ماه ژوئن (اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه) برگزار می‌شود.

 

داستان بازی

اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانیدبرای اولین بار پس از انتشار بازی Far Cry 3، بازیکنان قرار است روی زمین‌های ماسه‌ای یک جزیره قدم بزنند. با این حال شما در این بازی برخلاف نسخه سوم مجموعه، یک فرد انقلابی هستید. شخصی به نام آنتون کاستیلو (Antón Castillo) که به El Presidente نیز معروف است، 50 سال است که به‌صورت مستبدانه بر جزیره حکمرانی می‌کند. اما حالا او خود را در شرایطی می‌بیند که سایر ساکنین جزیره علیه او قیام کرده‌اند. جالب است اشاره کنیم که جانکارلو اسپوزیتو، بازیگر سریال Breaking Bad نقش این شخصیت را بازی می‌کند. جزئیات بیشتر از داستان بازی فارکرای 6 هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته ما می‌دانیم که شخصیت اصلی داستان دنی روخاس (Dani Rojas) است که یک فرد انقلابی محسوب می‌شود (قابل ذکر است که شما می‌توانید جنسیت شخصیت را خودتان انتخاب کنید). دیگر چه چیزهایی از داستان این بازی انتظار داریم؟ نوید خاوری، کارگردان روایت داستای بازی Far Cry 6 در مصاحبه‌ای گفت:

داستان بازی در جزیره‌ای روایت می‌شود که در 50 سال گذشته با سایر نقاط جهان ارتباطی نداشته است. مردم این منطقه با توجه به رکود اقتصادی دست به انتخاب رهبری می‌زنند که به آن‌ها بهشتی موعود را وعده می‌دهد. آنتون (شخصیت منفی) مردم را قانع کرده که او تنها راه نجات آن‌ها است و فقط او می‌تواند مردم را در برابر مشکلات یاری کند.

برخی از افراد این منطقه هنوز هم به انتخاب خود باور دارند و معتقدند که آنتون می‌تواند شرایط را تغییر دهد. اما برخی دیگر از انتخاب خود پشیمان شده‌اند و قصد مقابله با شخصیت منفی داستان را دارند. این اختلاف عقیده موجب بروز مشکلات و درگیری‌های زیادی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را خودتان تجربه کنید.

شخصیت منفی داستان در زمان کودکی خود اعدام پدرش را به چشم دیده است. پدر او حاکم پیشین جزیره یارا بود اما به دلیل برخی مشکلات، سرنوشت خوبی نسیب‌اش نشد. پدر آنتون عقاید خود را به پسرش القا کرده بود و حالا خود آنتون نیز دارد افکارش را وارد ذهن پسرش، دیگو (Diego)، می‌کند. در ادامه نوید خاوری افزود:

آنتون باور دارد که کسی به جز اعضای خانواده کاستیلو لیاقت حکمرانی بر جزیره را ندارد و آن‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند یارا را به مکانی موعود و فوق‌العاده تبدیل کنند.

دیگو دقیقا کیست؟ ما فقط او را در لحظاتی از تریلر بازی دیدیم و اطلاعات بیشتری از او در دست نیست. خیلی از طرفداران شروع به نظریه پردازی درمورد او کرده‌اند. یکی از نظریه‌ها این است که دیگو همان شخصیت منفی بازی فارکرای 3 است. علت اصلی مطرح شدن این نظریه شباهت زحم روی ابروی دیگو و واس (Vass) بود. باید منتظر باشیم تا اطلاعات بیشتری از بازی Far Cry 6 منتشر شود تا شخصیت‌های داستان را بیشتر بشناسیم.

 

در تیلنو بخوانید:

بازی Far Cry 6 چگونه می‌تواند از نسخه‌های قبلی مجموعه درس بگیرد؟

بازی Far Cry؛ رتبه بندی نسخه‌های مختلف مجموعه بر اساس متاکریتیک

فارکرای ۶: همه‌ی اطلاعاتی که درباره‌ی آن می‌دانیم

 

گیم‌پلی

اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 بدانیدبازی فارکرای 6 اولین نسخه‌ی مجموعه خواهد بود که در محیط متمدن و شهری روایت می‌شود. به گفته‌ی خاوری این شهر حس و حال جدیدی به مجموعه‌ی فارکرای می‌دهد. شما در این بازی می‌توانید از پشت بام خانه‌ای به پشت بام خانه‌ای دیگر بپرید، در حین تعقیب و گریز به کوچه‌های پشتی فرار کنید و از راه‌های مختلف میانبر بزنید. شما در این شرایط قرار است با برخی از قوی‌ترین دشمنان بازی مقابله کنید. در نتیجه گیم‌پلی بازی حس و حالی جدید را در شما ایجاد خواهد کرد.

بازیکنان چه چیزهای دیگری را می‌توانند از زندگی در یارا انتظار داشته باشند؟ قابل ذکر است که جزیره یارا با الهام از کشور کوبا طراحی و ساخته شده است. خاوری در مصاحبه با رسانه IGN گفت که تیم سازنده یک ماه در کوبا زندگی کرده‌اند تا این منطقه را به خوبی بشناسند. همچنین آن‌ها با انقلابیون پیشین این منطقه درمورد تجربیات‌شان صحبت کرده‌اند تا حس و حال بهتری را در بازی ایجاد کنند. جزیره یارا در حقیقت درست مانند مکانی که از آن الهام گرفته شده، دهه‌ها با تحریم‌های تجاری مواجه بوده است. همچنین جهان بازی Far Cry 6 سلاح‌های خاص خود را دارد. نوید خاوری در این رابطه می‌گوید:

وقتی ما در حال شاخ و برگ دادن به سرزمین خیالی‌مان یعنی یارا بودیم، این ایده که جزیره تحت تحریم‌ها فراوان بوده و کاملا منزوی شده است را بسیار دوست داشیم. شما در بازی فارکرای 6 شاهد خودروها و وسایل نقلیه قدیمی خواهید بود.

در واقع کاری که ما قصد داشتیم در این بازی اینجام دهیم این بوده که سلاح‌های بازی را نیز تحت تاثیر شرایط قرار دهیم. شما در بازی Far Cry 6 شاهد سلاح‌هایی خواهید بود که به لطف خلاقیت و نبوغ افراد عادی ساخته شده‌اند. در حقیقت این‌ها همان سلاح‌هایی هستند که شما انتظار دارید در دست گروه‌های چریکی و شبه‌ نظامی ببینید. با این حال این تغییرات در بازی فارکرای رنگ و بویی تازه دارند.

طرفداران بازی Far Cry 5 می‌توانند از این خوشحال باشند که قرار است سیستم guns for hire به بازی فارکرای 6 برگردد. این حالت در بازی Far Cry 6 تحت عنوان Amigos for Hire وجود خواهد داشت. یوبیسافت وعده داده که بازیکنان بهبود چشمگیری را در هوش مصنوعی NPCهای بازی در این نسخه خواهند دید.

این بود تمام اطلاعاتی مهمی که باید درباره بازی Far Cry 6 می‌دانستید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. شما درباره بازی Far Cry 6 چه فکر می‌کنید؟ چه انتظاراتی از این بازی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GamesRadar

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *