نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) که تهیهکننده بازی Final Fantasy 16 به حساب میرود، به خاطر سکوت خبری این اثر در سال ۲۰۲۱ از طرفداران عذرخواهی کرد و گفت که شیوع ویروس کرونا باعث شد که روند ساخت بازی تقریبا نصف سال به تاخیر بخورد.
شرکت Square Enix پس از معرفی بازی Final Fantasy 16 در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی، به سکوت خبری کاملی فرو رفته و هیچ اطلاعات قابل توجهی را در مورد این بازی RPG موردانتظار، منتشر نکرده است. حدود یک سال پیش این شرکت ژاپنی ادعا کرد که در طول سال ۲۰۲۱ اطلاعات بیشتری در مورد نسخه شانزدهم فاینال فانتزی در دسترس قرار خواهد گرفت؛ اما با وجود نزدیک شدن به پایان سال میلادی هنوز خبر خاصی دستگیر ما نشده است. پس با این توصیفات چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده بازی Final Fantasy XVI، در صفحه توییتر رسمی بازی اعلام حضور کرد و به خاطر سکوت خبری به وجود آمده از طرفداران عذر خواست. او در ادامه توضیح داد که شیوع ویروس کرونا باعث شد روند ساخت بازی تقریبا نصف سال با تعلیق مواجه شود و به همین خاطر، همه چیز طبق برنامه سازندگان پیش نرفت. اما این گفتهها خلاف آنچه که خود شرکت Square Enix چند وقت پیش اعلام کرد، قرار میگیرد. حدود چند ماه پیش بود سازندگان در طی یک بیانیه اعلام کردند که روند ساخت بازی Final Fantasy 16 به خوبی پیش میرود و ساخت داستان اصلی هم تقریبا به پایان رسیده است. طبق این بیانیه فعالیتها و ماموریتهای فرعی اثر مذکور هم با پیشرفت مناسبی روبرو شده بودند و مشکل خاصی هم وجود نداشت.
یوشیدا از تیم ساخت فاینال فانتزی ۱۶ به عنوان یک تیم متشکل از بااستعدادترین سازندگان تمام دنیا یاد کرد. اما از آنجایی که همین سازندگان به خاطر محدودیتهای قرنطینه مجبور به کار از راه دور شدند، ارتباط میان اعضا کمی با مشکل مواجه شد. به گفته نائوکی یوشیدا همین مشکلات باعث کند شدن روند ساخت بازی Final Fantasy 16 شده است.
اما با وجود همه این مسائل، شرکت Square Enix در طی سال ۲۰۲۱ تمامی این مشکلات را پشت سر گذاشته و آماده است تا با ورود به سال ۲۰۲۲ میلادی، روند ساخت بازی را متحول کرده و سرعت بیشتری به آن ببخشد. به گفته یوشیدا تیم سازنده بازی چندین زمینه خاص را شناسایی کردهاند که باید دقت و زمان بیشتری را روی آنها صرف کنند. برای مثال به نظر خود سازندگان گرافیک بصری بازی و میانپردهها نیاز به بهبود بیشتری دارند تا به بهترین حالت خود برسند. همه این کارها به این دلیل است که بازی Final Fantasy 16 با نهایت پتانسیل و بهترین شرایط خود به دست بازیکنان برسد تا به یک اثر فراموش نشدنی تبدیل شود.
ارائه یک محصول پولیش شده موضوعی بوده که تیم سازنده بارها در مورد آن صحبت کرده است. در همین حال، روند ساخت میانپردهها که پیش از هم به آن اشاره کردیم در بازی Final Fantasy 16 تفاوتهایی با نسخههای گذشته مجموعه خواهد داشت. در این بازی، دوبله انگلیسی برعکس شمارههای قبلی نسبت به دوبله ژاپنی اولویت خواهد داشت و پایه همه میانپردهها قرار خواهد گرفت. همچنین جالب است بدانید که صداگذاری نسخه انگلیسی این بازی در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ تقریبا به پایان رسیده و این نشانه خوبی است. این پایان کار سازندگان نیست و حتی خود یوشیدا پس از نمایش اولیه بازی اعلام کرد که گرافیک و جلوههای بصری بازی به مرور پیشرفت خواهد کرد. گرافیک فنی به نسبت ضعیف در اولین تریلر بازی، موضوعی بود که نقدهایی بر آن وارد شد تا تیم سازنده به آن واکنش نشان دهد.
با تمامی این گفتهها و نکاتی که به آنها اشاره کردیم، بازی Final Fntasy XVI دقیقا چه زمانی میزبان نمایهای جدیدی خواهد شد؟ خب، نیازی به نگرانی برای این بحث نیست. به گفته نائوکی یوشیدا یک نمایش بزرگ برای بهار سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. او توضیح داد:
من خوشحال هستم که اعلام میکنم طبق برنامه فعلی، نمایش جدید خود را در بهار سال ۲۰۲۲ انجام میدهیم؛ چرا که میخواهیم به دنبال ایجاد هیجان برای انتشار نهایی بازی هستیم.
بازی فاینال فانتزی ۱۶ تاریخ عرضه مشخص ندارد، اما میدانیم هر وقت که در دسترس قرار بگیرد در انحصار زمانی کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود. البته طبق آنچه که انتظار داریم، این بازی حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۳ منتشر میشود.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا سکوت خبری یک ساله از سوی شرکت Square Enix باعث نگرانی شما نسبت به محصول نهایی شده است؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: GamingBolt