بازی Death Stranding توسط استودیو Kojima Productions ساخته شد و در سال 2019 شرکت Sony Interactive Entertainment آن را منتشر کرد. این بازی پس از انتشار بازخوردهای متنوعی دریافت کرد، اما عموم کاربران از این بازی راضی بودند. چندی پیش نیز بازی Death Stranding Director’s Cut در مراسم Summer Game Fest معرفی شد. ما در ادامه انتظارتمان از این بازی روی پلی استیشن 5 را بیان خواهیم کرد. با تیلنو همراه باشید.
یکی از غیرمنتظرهترین اتفاقات مراسم Summer Game Fest معرفی بازی Death Stranding Director’s Cut برای کنسول پلی استیشن 5 بود. از همان اوایل انتشار کنسولهای نسل نهمی، کاربران امیدوار بودند که نسخهای متناسب با کنسولهای جدید از این بازی عرضه شود. اخیرا شایعاتی مبنی بر همکاری استودیو Kojima Productions و Xbox به گوش میرسد و این برای همه ما سوال بود که قرار است چه بر سر جدیدترین ساختهی Kojima Productions بیاید. حالا پس از مراسم Summer Game Fest همه ما میدانیم که قرار است این بازی برای کنسول جدید سونی عرضه شود.
درست است که هنوز خبری از نسخه دوم بازی Death Stranding نیست، اما با وجود بازی Death Stranding Director’s Cut، میدانیم که کار سونی (Sony) و کوجیما با این فرنچایز هنوز تمام نشده است. فعلا اطلاعات زیادی از نسخه Director’s Cut بازی Death Stranding در دست نیست. با این حال مطمئنا شرکت سازنده جهت بالا بردن ارزش خرید این بازی برای کاربران قدیمی و جدید، بخشهای مختلفی از بازی را دستخوش تغییر خواهد کرد.
بهبود جلوههای بصری و روانتر کردن بازی
بازی Death Stranding همین حالا هم روی پلی استیشن 4 عملکرد بسیار خوبی دارد، اما باز هم جا برای بهبود این بازی وجود دارد. تریلر منتشر شده در رویداد Summer Game Fest روی کنسول پلی استیشن 5 ضبط شده بود و از نظر بصری کیفیت بسیار خوبی داشت. البته شاید نتوان کیفیت بصری آن را با نسخهای که روی یک کامپیوتر ردهبالا اجرا میشود، مقایسه کرد، اما کاربران پلی استیشن 4 با نصب این بازی روی کنسول جدیدشان میتوانند تجربهی بهتری از این بازی به دست آورند.
قابل ذکر است که تریلر بازی Death Stranding Director’s Cut با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا میشد و احتمالا نسخه نهایی بازی نیز با همین نرخ فریم در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال مشخص نیست که تریلر مورد نظر نمونهای از Performance Mode است یا تنها حالت از تنظیمات گرافیکی برای اجرا به حساب میآید. با این که بازی از نظر گرافیکی ارتقا یافته است، کاربران پلی استیشن 5 نباید انتظار داشته باشند بازی Death Stranding Director’s Cut از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی کند. نسخه پی سی این بازی هم فاقد این قابلیت است، پس احتمالا روی کنسول نسل نهمی سونی نیز چنین قابلیتی را نخواهیم دید.
سازگاری با دسته DualSense
هنوز اطلاعاتی درباره سازگاری بازی Death Stranding Director’s Cut با دسته DualSense کنسول پلی استیشن 5 درز نکرده است. اما بعید است که هیدئو کوجیما در بازیاش از قابلیتهای بسیار خوب دسته جدید کنسول سونی بهره نبرد. فراموش نکنید که کوجیما همان کسی است که روی بازی Boktai کار کرد. این بازی که برای کنسول Game Boy Advance عرضه شد، با سنسور خورشیدی کار میکرد و در نتیجه کاربران مجبور بودند برای تجربه گیمپلی خاص آن در محیط بیرون بازی کنند.
پس به نظر میرسد که بهره بردن از ویژگیهای منحصر به فرد دسته DualSense در بازی Death Stranding Director’s Cut دور از انتظار نباشد. در بین همه خصوصیات دسته کنسول پلی استیشن 5، احتمالا تریگرهای تطبیق پذیر (Adaptive Triggers) بهترین کاربرد را در گیمپلی بازی دث استرندیگ خواهند داشت. شخصیت اصلی این بازی دائما باید مراقب حفظ تعادلاش در هنگام حرکت باشد و بازیکنان معمولا از دکمههای بامپر (L1 و R1) برای کنترل وزن او استفاده میکنند تا او زمین نخورد. میزان مقاومت تریگرهای تطبیق پذیر دسته DualSense درجات مختلفی دارد و در صورت از دست دادن تعادل در بازی، تغییر میزان مقاومت میتواند در کنترل کردن کاراکترتان به شما کمک کند.
باز هم تکرار میکنیم که استفاده از قابلیتهای دسته DualSense هنوز برای بازی Death Stranding Director’s Cut تایید نشده است، اما از آنجایی که به نظر میرسد این بازی با دسته پلی استیشن 5 کاملا سازگار خواهد بود، سازگاری این دو با هم بعید به نظر نمیرسد.
در تیلنو بخوانید:
تحلیل داستان بازی Death Stranding: آخرالزمان با چاشنی امید
۱۰ Easter Egg بازی Death Stranding که متوجه آنها نشدهاید
راهنمای تروفی بازی Death Stranding
آیا محتوای جدیدی در کار است؟
با توجه به پسوند Director’s Cut در انتهای نام بازی، به نظر نمیرسد این نسخه صرفا یک پورت با کیفیتتر از نسخه پلی استیشن 4 باشد. با این حال هنوز خبر قطعی از اضافه شدن محتوایی جدید منتشر نشده است. تریلر بازی Death Stranding Director’s Cut شخصیت اصلی بازی را به ما نشان میدهد که به صورت مخفیانه وارد یک ساختمان میشود. همانطور که میدانید اکثر زمان بازی دث استرندینگ در محیط باز جریان دارد و دیدن محیطی سر بسته کاملا تعجب برانگیز است. همچنین مکان نمایش داده شده به نظر نمیرسد در نسخه اصلی در دسترس باشد.
آیا این یعنی بازی Death Stranding Director’s Cut دارای بخش مخفیکاری است؟ جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد. بد نیست اشاره کنیم که کوجیما با اضافه کردن محتوایی کنایهآمیز و استفاده از شوخیهای مختلف در تریلرهای بازیهایاش غریبه نیست. در نتیحه دور از ذهن نیست که این تریلر از بازی دث استرندینگ نیز، ارجاعی طنزآمیز به مجموعه Metal Gear باشد.
البته طرفداران نباید خیلی دلخوش به ارائه محتوای داستانی تازهای باشند. با توجه به نحوه پایان بازی دث استرندینگ، تنها راه برای تولید محتوایی جدید، اضافه کردن یک شخصیت قابل بازی دیگر به بازی است. در واقع این که انتظار داشته باشیم محتوای انحصاری برای پی سی سرانجام به کنسولها راه پیدا کند، کاملا معقول است. نسخه پی سی بازی Death Stranding دارای یک درجه سختی اضافه، مراحل جدید، تجهیزات و سلاحهای تازه و محتوایی مربوط به بازیهای Half-Life و Cyberpunk 2077 بود که مشخصا در نسخه پلی استیشن 4 وجود نداشت.
هنوز هم حدث و گمانهای زیادی درباره بازی Death Stranding Director’s Cut مطرح است، اما فعلا طرفداران باید بدانند که کیفیت بصری ارتقا خواهد یافت و احتمالا شاهد اضافه شدن محتوای جدید نیز خواهیم بود. البته درمورد محتوای جدید بازی نمیتوان با قطعیت صحبت کرد. همچنین سازگاری بازی با دسته DualSense نیز محتمل به نظر میرسد، اما هنوز به صورت رسمی چیزی در این رابطه گفته نشده است. با این حال مشخص است که نسخه Director’s Cut بازی Death Stranding نسبت به نسخه اصلی کاملتر خواهد بود.
این بود هرآنچه ما از بازی Death Stranding Director’s Cut انتظار داشتیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما راجع به بازی Death Stranding چیست؟ آیا چشمانتظار نسخه Director’s Cut این بازی هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant