بازی, یادداشت

۱۰ موردی که انتظار داریم در بازی Lord of the Rings: Gollum ببینیم (قسمت دوم)

بازی Lord of the Rings: Gollum

در دومین و آخرین بخش از انتظارات بازیکنان از بازی Lord of the Rings: Gollum به بقیه مواردی که اتنظار داریم در این بازی ببینیم رسیدیم. با تیلنو همراه باشید.

این بازی طبق برنامه‌ها قرار است در سال ۲۰۲۱ عرضه شود، اما در حال حاضر بازی Lord of The Rings: Gollum در دست توسعه قرار دارد و تاریخ مشخصی برای عرضه ندارد. رفتن به سراغ داستان ارباب حلقه‌ها، ریسک بزرگی است که این شرکت خطر آن را قبول کرد. این موضوع موقعی بیشتر نمایان می‌شود که قدرت ناشران بزرگی مانند EA و Activision را پشت سر خود ندارد.

هر چند که Daedalic Entertainment، اصلا شرکت ناشناخته‌ای نیست، اما نام سنگین و وجود طرفداران بسیار، این شرکت را در موقعیتی قرار می‌دهد که هر اشتباهی منجر به نتیجه‌ای فاجعه بار خواهد شد. مانند هر بازی دیگری که نام ارباب حلقه‌ها را یدک می‌کشد، نگاه‌های بسیاری به این بازی دوخته شده‌اند و انتظارات از آن بسیار بالا خواهد بود. در حال حاضر ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که طرفداران و منتقدان علاقه‌مند به دیدن آن‌ها در این بازی‌اند و هم‌چنین مواردی نیز وجود دارد که حضور آن‌ها، ممکن است به تجربه این اثر خدشه وارد کند.

۵- شخصیت‌های بیشتر و معروف دنیای تالکین را در بازی Lord of the Rings: Gollum ببینیم

بازی Lord of the Rings: Gollum

دوره‌ی داستانی بازی Lords of the Ring: Gollum، بین پیدا کردن حلقه توسط گالوم و حوادث ارباب حلقه‌ها قرار دارد. این دوره زمانی طولانی، به Daedalic Entertainment امکان اضافه کردن کاراکترهایی جذاب و تالکینی را می‌دهد که می‌توانند کیفیت داستان بازی را بالا ببرند.

البته وارد کردن شخصیت‌ها بدون هدف نیز اشتباه خواهد بود. به هر حال، اگر توسعه دهندگان بتوانند راه‌هایی برای گنجاندن غافل‌گیری‌های جالب در طول بازی پیدا کنند، مطمئنا از نکات جالب بازی خواهد شد. در حال حاضر، حضور Nazgul و Thranduil در بازی تایید شده است. Thranduil برای کسانی که او را نمی‌شناسند، پدر شخصیت لگولاس به شمار می‌رود. حضور همچین شخصیت‌هایی مطمئنا طرفداران بیشتری را جذب می‌کند. شاید بتوانیم انتظار داشته باشیم که حتی گاندالف، جادوگر سفید، را هم ملاقات کنیم.

۴- عدم وجود خرید های درون برنامه‌ای

Things We Want and Dont Want in Lord of the Rings

فکر کنید وقتی دارید با گالوم سینه خیز و درون غارهای مرطوب و تاریک سرزمین میانه بازی می‌کنید، لباسی هشت دلاری و خیلی زیبا تن گالوم کرده باشید که چقدر برای این بازی و چنین کاراکتری مضحک و خنده دار است. بازی‌های تک نفره‌ای مانند بازی Lord of the Rings: Gollum باید بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای بمانند.

خریدهای درون برنامه‌ای، امروزه بسیار شایع شده‌اند و جای خود را در بازی‌های بسیاری باز کرده‌اند و ایده Daedalic Entertainment برای ارتقا مهارت‌های کاراکتر با پرداخت‌های درون برنامه‌ای واقعا ایده‌ای دردناک و افتضاح است که امیدواریم عملی نشود. واقعیت امر هر چه باشد، این شرکت با گرفتن مجوز برای استفاده از مزایای ارباب حلقه‌ها، ریسک اقتصادی بزرگی کرده است و شاید برای جبران هزینه‌هایش نیاز به این پرداخت‌ها داشته باشد.

کنسول‌های نسل نهمی هم به بازار وارد شدند و انتظارات بسیاری از آن‌ها با بازی‌های با کیفیتی که قرار است برای این کنسول‌ها منتشر شوند، می‌رود. در بلاگ تیلنو می‌توانید با تمام بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ برای ایکس باکس سری ایکس منتشر می‌شوند، آشنا شوید.

۳- یک داستان پایان باز برای بازی Lord of the Rings: Gollum

بازی Lord of the Rings: Gollum

دلایلی برای امیدواری به ساخت بازی‌های بیشتری از ارباب حلقه‌ها توسط Daedalic Entertainment وجود دارد. موسس این شرکت، Carsten Fichtelmann، بارها از گالوم به عنوان اولین بازی این شرکت با لایسنس ارباب حلقه‌ها یاد کرده است که می‌تواند نشانه‌ای از ساخت بازی‌های بیشتر از ارباب حلقه‌ها توسط این شرکت باشد.‌

تعداد بسیار زیاد کاراکترهای جذاب از سه گانه ارباب حلقه‌های تالکین مانند آراگورن، گاندالف، تئودن، آرون، گیملی، الروند و لگولاس وجود دارند که می‌توان گفت گالوم فقط یکی از این کاراکترهایی است که صاحب یک بازی جدا شده، و دیگر کاراکترها نیز می‌توانند به تنهایی دارای یک بازی برای خود باشند. به این دلیل، خیلی خوب می‌شود که بازی Lord of the Rings: Gollum با اشاره‌ای به یک بازی دیگر از ارباب حلقه‌ها به اتمام برسد. همان‌طور که وجود نشانه‌ای برای یک بازی در دست ساخت، عالی است، اما ایده یک مجموعه بازی دنباله دار و متصل واقعا جذاب به نظر می‌رسد.

۲- هوش مصنوعی ضعیف، هرگز

Things We Want and Dont Want in Lord of the Rings

یک مسئله شایع و مشترک در بازی‌های اکشن و به خصوص مخفی کاری، هوش مصنوعی ضعیف و خنده دار است که به تنهایی می‌تواند تجربه ناب یک بازی را خراب کند. همان‌طور که قبلا ذکر شد، اگر مکانیک‌های هوشمند مخفی کاری در این بازی حضور داشته باشند، اتفاقی عالی به شمار می‌رود، اما اگر هوش مصنوعی دشمنان خوب نباشد، استفاده از این مکانیک بیهوده خواهد بود.

بسیاری از بازی‌هایی که از مکانیک مخفی کاری بهره می‌برند، تبدیل به عنوانی ضعیف شده‌اند، چرا ‌که دشمنان تنها در صورتی شما را می‌بینند که در یک قدمی آن‌ها ایستاده باشید. وجود هوش مصنوعی ضعیف ممکن است مانند سایر بازی‌ها با مکانیک مخفی کاری، بازی Lord of the Rings: Gollum را درگیر خود کند، به خصوص همان‌طور که از قبل در مورد این بازی می‌دانیم، اسمیگل تقریبا هیچ نوع حمله‌ای نخواهد داشت. این بدین معنی است که هوش مصنوعی بازی نقشی کلیدی و سازنده‌ای خواهد داشت و اگر بازیکنان از مکانیک‌های مخفی کاری بازی خسته شوند، دیگر روند بازی آن‌طور که باید درست پیش نمی‌رود.

۱- وجود یک داستان متعارف

بازی Lord of the Rings: Gollum

اگرچه ممکن است وجود یک داستان متعارف، ریسکی بزرگ داشته باشد و بسیاری از طرفداران آثار تالکین را به خشم بیاورد، اما ریسکی محسوب می‌شود که به خطرش می‌ارزد. وجود پیش زمینه‌ی داستانی سقوط اسمیگل به گالوم می‌تواند خیلی جذاب باشد و اگر به خوبی انجام شود، موردی فوق‌العاده خواهد شد.

از مزایای یک داستان غیر متعارف و جدید، اجازه دادن به توسعه دهندگان برای خلق یک داستان بدون محدودیت است. در حالی ‌که استفاده از یک داستان معمول، می‌تواند وقت‌گیر و محدود کننده باشد. با وجود این، وجود یک داستان متعارف از ارباب حلقه‌ها، بیشتر مورد استقبال طرفداران این مجموعه قرار خواهد گرفت و می‌تواند به فروش بالای این بازی کمک کند و احتمال افزایش بازی‌های بر اساس ارباب حلقه‌ها را نیز بالا می‌برد.

به تازگی قدم به سال ۲۰۲۱ گذاشته‌ایم و در این سال طبق انتظارات، بازی‌های بسیاری به بازار عرضه خواهند شد. در بلاگ تیلنو می‌توانید با بهترین بازی هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد آشنا شوید.

به نظر شما ایده ساخت این بازی بر اساس زندگی گالوم جذاب است؟ به نظر شما از دیگر کاراکترهای ارباب حلقه‌ها، کدام یک می‌تواند بازی اختصاصی خود را داشته باشد؟ لطفا نظرات خود را با تیلنو به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.