اخبار و رویدادها, بازی, راهنمای خرید بازی

تمام آنچه که از ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم

تمام آنچه که از ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم

کسانی که نسخه‌ی اوریجینال بازی محبوب Dead Space را که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده بود، تجربه کرده بودند هنگام شنیدن خبر انتشار نسخه‌ی بازسازی شده یا ریمیک این بازی، با احساس ترس و هیجان فراوان مواجه شدند. سه گانه اصلی که در طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ منتشر شد، هواداران را راضی و تک تک اعضای بدن‌ آن‌ها را با ترس پر کرد. حالا و پس از گذشت حدودا ۱۰ سال قرار است که دوباره همگی، جا پای ایزاک کلارک شخصیت اصلی بازی بگذاریم و ببینیم که آیا EA و Motive می‌توانند این تجربه‌ی فراموش نشدنی را بهتر کنند یا خیر؟ در این مقاله به همه اطلاعات منتشر شده از این بازسازی می‌پردازیم.

بازی Dead Space Remake قرار است که به صورت کامل و با موتور بازی سازی Frostbite شرکت EA نسخه اوریجینال را از صفر و برای کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوتر‌های شخصی دوباره بسازد. به همین دلیل باید انتظار یک تغییر بزرگ را از لحاظ بصری داشته باشیم. با وجود این تغییرات بزرگ، EA برای این اثر تاریخ انتشاری را انتخاب کرده که آنچنان فاصله‌ای با آن نداریم.

فیلیپ دوچارمه تهیه کننده‌ی اصلی بازی در مورد این عنوان گفته است که: “ما در مسیرمان در رساندن بازی به مرحله آزمایشی اول (آلفا) پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم و نمی‌توانیم صبر کنیم که به  بازیکنان قدیمی و جدید این بازی نشان دهیم که چگونه تجربه‌ی اصلی را بهتر کرده‌ایم و آن را پیشرفت داده‌ایم تا برای نسل جدید بازی‌های ویدیویی نیز تاثیر گذار باشد.”

با توجه به همه‌ی این موضوعات، با مقاله تمام آنچه که از ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم همراه باشید.

تاریخ انتشار

تاریخ انتشار تایید شده برای Dead Space Remake با توجه به تریلر این بازی، روز ۷ بهمن سال ۱۴۰۱ است. با توجه به اطمینان بالای EA و Motive از این تاریخ انتشار، احتمال اینکه شاهد تاخیر باشیم هم بسیار کم است. این نکته را در نظر بگیرید که بازی دد اسپیس ریمیک فقط برای کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس و اس و کامپیوتر‌های شخصی منتشر می‌شود.

تغییرات گیم‌پلی

تمام آنچه که از ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم

سازندگان این بازسازی، همواره گفته‌اند که بخشی از دلیلشان برای ساختن این اثر، دیدن موفقیت بازسازی‌های دو عنوان Resident Evil 2 و Resident Evil 3 بوده است. اما چیزی که باعث موفقیت این بازی‌ها شد، علاوه بر بهتر شدن چشمگیر گرافیک، اضافه شدن مکانیک‌ها و المان‌های جدید به داستان و گیم‌پلی آن‌ها برای القا کردن چهره‌ی بازی‌های مدرن و در عین حال نگه داشتن آن حس و حال قدیمی و کلاسیک بود. حالا و با موتور Frostbite الکترونیک آرتز نیز امیدوار است که بتواند در انجام این امر موفق باشد.

تا به الان سه استریم زنده از روند ساخته شدن بازی (Developer live stream) داشته‌ایم که در هر کدام از آن‌ها تغییرات و المان‌های جدید به مخاطبان نشان داده شده‌اند. بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین این تغییرات اما بدون شک تغییر سیستم A.L.I.V.E بازی که وظیفه نشان دادن شرایط شخصیت اصلی از لحاظ مقدار جون باقی مانده و … را دارد است.

در ریمیک این سیستم بسیار بهتر شده‌ و با طراحی صدای قوی‌تری نیز همراه شده است تا بازیکن بتواند درک بهتری از این که آیزاک چگونه با محیط اطراف خود کنار می‌آید داشته باشد.

یک تغییر هیجان انگیز دیگر بازی نیز، بهتر شدن سیستم قطع شدن اعضای بدن دشمنان و شخصیت‌های بازی است. یکی از کارگردانان بازی به نام رومن کامپوس اوریولا در مورد این سیستم جدید گفته است که: ” سیستم جدیدی که ما در حال ساختن آن هستیم، جدا شدن گوشت از استخوان دشمنان بازی را به خوبی نشان می‌دهد و ما علاوه بر نشان دادن این خشونت می‌خواهیم به بازیکنان این حس را بدهیم که بدانند چقدر به دشمن خود ضربه وارد کرده‌اند.” این تغییر یک مثال خوب از این مسئله است که استفاده از موتور جدید، علاوه بر بهتر کردن عوامل بصری، تغییرات گیم‌پلی را هم همراه خود دارد.

دیگر تغییرات قابل توجه بازی Dead Space Remake نیز شامل طراحی صدای ۳ بعدی، پیشرفت بخش‌های بدون جاذبه‌ی بازی و حذف شدن صفحه‌های لودینگ جهت تهیه‌ی تجربه‌ای بدون اختلال برای بازیکنان است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شما بازی‌ای با همان حس و حال عنوان اصلی در سال ۲۰۰۸ همراه با گرافیک، گیم‌پلی و … پیشرفت کرده، تجربه خواهید کرد.

داستان بازی Dead Space Remake

این بازسازی داستان نسخه‌ی اصلی را حفظ می‌کند و به آن دست نمی‌زند. البته با توجه به بازگشت صداپیشه‌ی شخصیت اصلی بازی برای این ریمیک، احتمال اینکه شاهد دیالوگ‌هایی جدید جهت مدرن‌تر کردن حس و حال بازی باشیم، بسیار بالا است.

در داستان اصلی، بشریت بعد از استفاده از تمام منابع انرژی در کره‌ی زمین، به فضا رفته تا به دنبال منبعی جدید باشد. در این بین نیز انسان‌هایی که به فضا فرستاده شده‌اند با یک منبع انرژی فضایی که می‌تواند برای همیشه مشکل را حل کند مواجه می‌شوند. بدون تعجب، این منبع باعث مشکلات فراوانی می‌شود و هنگامی که آیزاک کلارک وارد فضاپیمای  USG Ishimura که این منبع را پیدا کرده بود می‌شود، می‌فهمد که تمام افراد و خدمه کشته شده‌اند و همسر او نیزی جایی در این فضاپیما گیر افتاده است.

نسخه‌های موجود

تمام آنچه که از ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم

سه نسخه (ادیشن) از این ریمیک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ادیشن اول، حالت عادی آن با نام استاندارد ادیشن است که ۷۰ دلار قیمت دارد و در حال حاضر معلوم نیست که در جعبه‌ی آن کدی برای محتوای اضافه یا تزئینی وجود دارد یا خیر. ادیشن دوم، نسخه‌ی دیجیتالی و دیلاکس این بازی است که ۷۰ دلار قیمت دارد و پنج آیتم تزئینی داخل بازی نیز به بازیکن هدیه می‌دهد.

ادیشن آخر و فوق‌العاده جذاب بازی نیز، کالکتورز ادیشن آن است که ۲۷۵ دلار قیمت دارد و آیتم‌های زیر را در خود جای داده است:

  • دیسک فیزیکی بازی (البته این گزینه در نسخه‌ی کامپیوتر‌های شخصی وجود ندارد)
  • کلاه یا همان ماسک قابل پوشیدن شخصیت اصلی بازی که چراغ‌های آن روشن می‌شوند
  • دیسک موسیقی متن بازی
  • یک لیتوگرافی از بازی
  • چهار پوستر کوچک
  • پچ ایشیمورا
  • پین Marker enamel
  • مجسمه‌ی Metal 4
  • استیل بوک بازی

اگر شما نمی‌توانید برای Dead Space Remake صبر کنید، می‌توانید به سراغ تجربه نسخه‌ی اصلی بروید و خود را مقداری برای مواجه شدن با ترس‌های فراوان این بازی آماده کنید. سه گانه‌ی اصلی در حال حاضر در سیستم EA Play رایگان است و شما می‌توانید با خریدن اشتراک این سیستم و یا اشتراک گیم پس، به صورت رایگان به یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ دسترسی پیدا کنید. نظرات خودتان را در مورد این بازسازی و رقابتش با عنوانی همچون Callisto Protocol با ما به اشتراک بزارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *