بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بتای بازی FIFA 23 قسمت اول Kick Off

بررسی اولیه بازی فیفا ۲۳ بخش بازی دوستانه

زمان زیادی تا انتشار جدیدترین نسخه از پرفروش‌ترین بازی ورزشی دنیا یعنی فیفا نمونده. به همین دلیل نیز شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته به صورت بتای محدود یا همان Closed Beta، یک نسخه‌ی آزمایشی از FIFA 23 را در اختیار کاربران خود قرار بده. این بتا همانطور که گفتیم به صورت محدود برای تعدادی از افرادی که قبلا فیفا را تجربه کرده‌اند ارسال شده و تا ۱۰ شهریور نیز ادامه دارد. در حال حاضر این بتا فقط برای دارندگان کنسول موجود است و کاربران کامپیوتر‌های شخصی به آن دسترسی ندارند. امسال برخلاف سال‌های گذشته، تعداد افراد بیشتری از سمت EA کد بتا را دریافت کرده‌اند. شما نیز اگر این کد را دریافت نکرده‌اید، امید خود را از دست ندهید زیرا همانطور که گفتیم این نسخه‌ی آزمایشی تا دهم شهریور ادامه دارد و EA هر روز تعدادی کد جدید برای دیگران ارسال می‌کند. شما برای دریافت این کد لازم نیست کار خاصی را انجام دهید و تنها داشتنی یک اکانت EA که در آن حداقل یک نسخه از فیفا را تجربه کرده‌اید، کافی است. البته یک سری کارها می‌توانید انجام دهید که شانس خود را بالا ببرید. ما در مقاله‌ای به این مسئله خواهیم پرداخت. در این نسخه‌ی آزمایشی از بازی فیفا ۲۳ با وجود باگ‌های فراوان شاهد تغییرات عمده و بسیار خوبی نیز هستیم که ما تو این مقاله و ویدیو سعی می‌کنیم به همه‌ی آن‌ها بپردازیم.

تماشای لتس پلی بخش Kick Off بازی FIFA 23:

ابتدا، برای کسانی که اطلاع ندارند، باید بگوییم که نسخه‌ی بتا یا آزمایشی، یک نسخه از بازی است که سازندگان، برای تست کردن ساخته‌ی خود و پیدا کردن باگ‌های آن، برای تعدادی از گیمر‌ها ارسال می‌کنند. نحوه‌ی دریافت این نسخه برای هر بازی متفاوت است. به عنوان مثال برای سری کال آف دیوتی شما باید بازی را پیش خرید کنید تا نسخه‌ی بتای آن را دریافت کنید. معمولا نیز بازی‌هایی که بخش آنلاین دارند از نسخه‌ی بتا بهره می‌برند.

بزرگ‌ترین ویژگی اضافه شده به بازی FIFA 23 اما بدون شک قابلیت کراس پلی است. این بدان معنی است که شما می‌توانید از این به بعد با دوستان بدون داشتن کنسول‌ یکسان به بازی بپردازید. در همین نسخه‌ی آزمایشی نیز می‌توانید ببینید که بازیکنان پلی استیشن در برابر بازیکنان ایکس باکس به بازی می‌پردازند. بعد از این ویژگی، تغییر‌ها و ویژگی‌های کوچک دیگری نیز به بازی اضافه شده‌اند. قابلیت هایپر موشن ۲ (HyperMotion 2) به بازی اضافه شده که حرکات بدن بازیکنان را تا حد زیادی واقعی‌تر می‌کند. مانند گذشته دیگر نمی‌توانید با بازیکنان تکنیکی مانند امباپه یا مسی تمام بازیکنان حریف را دریبل کنید و به دروازه برسید. سیستم ارسال کرنر و ضربه‌های آزاد به کل عوض شدند و شما از این به بعد باید با تکنیک‌های خاص کرنر‌ها را ارسال کنید. حالت جدید این بخش به این شکل است که شما می‌توانید مشخص کنید بازیکن چگونه ضربه را بزند، با داخل پا و با کات یا بیرون پا و مستقیم؟ انتخاب با شما است. همچنین شوتیدن از هر بخش زمین با هر بازیکنی دیگر منجر به گل نمی‌شود و شما باید با بازیکنانی که قابلیت شوت زدن دارند اقدام به شوت زنی کنید. یک سیستم شوت جدید به بازی نیز اضافه شده که شما اگر بتوانید درست آن را انجام دهید به صورت صد در صد گل می‌زنید اما مشکل این است که درست انجام دادن این ضربه ریسکی بسیار سخت است. پنالتی زدن نیز عوض شده و برای بازیکنان عادی، راحت‌تر شده. شما باید با توجه به نیاز خود قدرت ضربه‌ی پنالتی را تعیین کنید و جهت آن را مشخض کنید. بخش‌های کریر و آلتیمیت ویژگی‌های زیادی دریافت کرده‌اند که در ویدیو‌های مربوط به این بخش‌ها به آن کاملا می‌پردازیم. اگر می‌خواهید تمام تغییرات گفته شده در مقاله را ببینید لتس پلی ما را تماشا کنید.

در آخر باید آگاه باشیم که این تنها نسخه‌ی آزمایشی بازی است و احتمال این که بسیار از این تغییرات راه خود را به بازی اصلی FIFA 23 پیدا نکنند، بسیار است. همانطور که بسیاری از تغییرات منفی و مثبت نسخه‌ی بتای فیفا ۲۲ به بازی اصلی نرسیدند. در کل اما Closed Beta بازی فیفا ۲۳ با وجود باگ‌ها و مشکلات فراوان، یک پیشرفت چشمگیر نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آید و EA می‌توانید به سادگی و با مقداری وقت گذاشتن فیفا ۲۳ را تبدیل به بهترین فیفای تاریخ کنید. در زمانی که رقیب اصلی فیفا یعنی PES زمین مبارزه را ترک کرده، از الکترونیک آرتز انتظار می‌رود که آن‌ها بهترین ورژن ممکن از بازی خود را در اختیار کاربران قرار دهد. تغییرات مثبت فیفا ۲۳ در همین نسخه‌ی آزمایشی به قدری هست که ما را امیدوارد کند. برای اطلاع بیشتر از این بازی به ویدیو‌ی ما سر بزنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *