گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

بررسی بازی Deathloop از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Deathloop

نمرات بازی Deathloop به تازگی در دسترس قرار گرفته که با توجه به سطح بالای آن‌ها به این نتیجه می‌رسیم ظاهرا جادوی استودیو Arkane در خلق آثار فوق‌العاده هنوز به پایان خود نرسیده است. با تیلنو همراه باشید.

بازی Deathloop جدیدترین اثر استودیو Arkane به حساب می‌آید که بیشتر به خاطر ساخت مجموعه Dishonored و بازی Prey شناخته می‌شود. دث لوپ حال و هوای مشابهی با سایر ساخته‌های این استودیو داشته و داستان خود را از زاویه اول شخص روایت می‌کند. البته این دفعه یک تفاوت بزرگ با بازی‌های قبلی وجود دارد و آن این است که دیگر تمرکز گیم‌پلی روی مخفی‌کاری نیست و اکشن نقش پررنگ‌تری در بازی Deathloop دارد.

داستان بازی مذکور در یک حلقه زمانی تعریف می‌شود که فردی به نام کلت (Colt)، شخصیت اصلی بازی، در آن گیر افتاده است. تمامی وقایع بازی در یک جزیره جریان دارد و کلت باید برای خارج شدن از حلقه زمانی، چندین هدف مشخص شده را به قتل برساند. البته او در این راه کار سختی دارد؛ چرا که شخصیت مونثی به نام جولیانا (Julianna) وظیفه دارد کلت را به قتل رسانده و او را به ابتدای حلقه زمانی بفرستد.

بازی Deathloop از امروز در دسترس کاربران پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد و دقیقا تا یک سال آینده در انحصار دو پلتفرم مذکور قرار دارد. پس از پایان این برهه یک ساله، دث لوپ برای دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم منتشر خواهد شد. مکانیک‌های گیم‌پلی این بازی برای کنترلر Dualsense بهینه‌سازی شده و به طور کامل از دو ویژگی تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) و بازخورد لمسی (Haptic Feedback) پشتیبانی می‌کند.

بررسی بازی Deathloop از دید سایت‌های معتبر دنیا

سازنده: استودیو Arkane

سبک: اکشن-ماجراجویی

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 و پی سی

بازی Deathloop

وبسایت PlayStation Universe

نمره: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Deathloop نه تنها یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های تاریخ که به خوبی ساخته شده حساب می‌شود، بلکه غزل خداحافظی استودیو Arkane و پلی استیشن است (با توجه به خریده شده استودیو Arkane توسط مایکروسافت) که نبوغ و انرژی بی‌نظیری دارد. به طور خلاصه، بازی Deathloop یک اثر بی‌نظیر در طراحی شوترهای اول شخص به شمار می‌رود. ارزش گشت‌ و گذار در محیط بازی و پیچیدگی روایت داستانی بازی مذکور به گونه‌ای است که تا مدت‌های طولانی نمی‌توانیم مانند آن را مشاهده کنیم.

وبسایت GameSpot

نمره: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Deathloop اثری است که در طول آن مشاهده محیط و تفکر در مورد آن اهمیت مشابهی با شلیک کردن شاتگان به صورت دشمنان و خرد کردن گردن آن‌ها دارد. این بازی هیجانات افراطی و کشتارهای اغواگر را با ارزش مشابهی به اندازه هوش و ظرافت در تفکر، ارائه می‌دهد.

وبسایت God is a Geek

نمره: ۹۵ از ۱۰۰

بازی Deathloop یک اثر شوتر اول شخص فوق‌العاده و ساختارشکن است. این بازی با اسلحه‌ها و مهارت‌های متعددی پر شده که به هیچ وجه سرگرم کننده بودن خود را از دست نمی‌دهند.

وبسایت PlayStation LifeStyle

نمره: ۹۵ از ۱۰۰

هیچ اثری مانند بازی Deathloop نیست. این بازی حالت کاراگاهی و رمزآلود جذابی داشته و به طور خاصی با حلقه‌های زمانی بازی می‌کند و هیچ موقع آرام نمی‌گیرد؛ حتی در زمان‌هایی که از مخفی‌کاری استفاده می‌کنید. دث لوپ اثری است که از اول تا آخر آن با فکر طراحی شده. دو شخصیت اصلی داستان روند را به خوبی پیش می‌برند و حالت چندنفره هم به گونه‌ای پیاده شده که در مرکز همه موارد قرار دارد؛ آن هم بدون این که به یک مانع در تجربه بازی تبدیل شود. مهم نیست که می‌خواهید حلقه زمانی را بشکنید یا درون آن باقی بمانید، Blackreef (نام شهر اصلی بازی) ارزش دیدن را دارد. ممکن است خود شما هم درون آن گیر کنید (با توجه به اعتیادآور بودن بازی).

وبسایت Game Rant

نمره: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Deathloop یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۱ و انحصاری‌های کنسول PS5 تا اینجای کار است. استودیو Arkane دوباره به هدف زده و پلی استیشن 5 یک اثر دیگر در مجموعه انحصاری‌های خود دارد که هر کسی باید آن را تجربه کند. دث لوپ شاید خیلی آسان باشد و حلقه‌های زمانی آن در برخی مواقع خسته کننده شود، اما بازی مذکور قسمت‌های سرگرم کننده زیادی دارد که با توجه به آن‌ها، می‌توانیم خیلی راحت از کمبودها چشم‌پوشی کنیم.

وبسایت TrueGaming

نمره: ۸۵ از ۱۰۰

دث لوپ یک راه خاص و جذاب برای ارائه فرضیه سفر در زمان در دنیای بازی‌های ویدیویی است. اگر شما هم مانند من طرفدار این مفهوم هستید، عاشق این هدیه هدف‌محور (Objective Based) از سوی استودیو Arkane می‌شوید.

بازی Deathloop

وبسایت Push Square

نمره: ۸۰ از ۱۰۰

آثار کمی از اعتماد به نفس و تکبر بازی Deathloop برخوردار هستند. دث لوپ یک محصول پر شده از جذابیت و شوخ طبعی است که می‌توانید بر اساس شیوه و روش خود آن را بازی کنید. بازی مذکور پر از ویژگی‌های خوب در گیم‌پلی بوده و حلقه زمانی را به گونه‌ای به نمایش می‌کشد که به طور مداوم موقعیت‌های سرگرم کننده‌ای در آن دیده می‌شود. Deathloop شاید آخرین ساخته استودیو Arkane باشد که برای کنسول‌های سونی منتشر می‌شود، اما سازندگان با یک انفجار بی‌چون و چرا این خداحافظی را ثبت کردند.

وبسایت GamingBolt

نمره: ۷۰ از ۱۰۰

اگر ماجراجویی‌هایی را ترجیح می‌دهد که بر اساس حلقه‌های زمانی هستند و تمایل زیادی به خشونت دارند، شاید بازی Deathloop برای شما ساخته شده باشد. حتی با وجود مشکلات مختلف، لذت زیادی در یادگیری هر نقشه و به قتل رساندن مجموعه‌ی هدف‌های متفاوت وجود دارد.

وبسایت Gamer Heroes

نمره: ۶۰ از ۱۰۰

بازی Deathloop در نقطه عجیبی قرار دارد. این اثر به خوبی مجموعه Dishonored نیست، اما خب من انتظار دیدن نسخه دیگری از این سری را ندارم. پس اگر می‌خواهید از استودیو سازنده حمایت کنید یا اثری مانند بازی Dishonored را تجربه کنید، این بازی می‌تواند کمک کند. اما اگر راستش را بخواهید، اثر مذکور زیاد سرگرم کننده نیست.

میانگین نمرات بازی Deathloop در وبسایت Metacritic بر اساس ۷۴ نقد روی PS5

۸۸

نظر شما در مورد جدیدترین ساخته استودیو Arkane چیست؟ آیا نمرات بالای دث لوپ شما را تشویق به تجربه آن می‌کند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Metacritic

اینستاگرام تیلنو
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *