اخبار و رویدادها, بازی, عمومی, مقالات عمومی

مخفی نبودن Hidden Blade در بازی Assassin’s Creed Valhalla

Assassin's Creed Valhalla

پس از معرفی بازی Assassin’s Creed Valhalla‎، بازی در دست توسعه توسط شرکت یوبیسافت، همگی متوجه تفاوت آن با ریشه‌های فرقه‌ی آدم کش‌ها شدیم، اما یک تفاوت برجسته بیشتر به چشم می‌خورد؛ هیدن بلید (Hidden Blad) (یا به اصطلاح فارسی خنجر مخفی) یک تناقض با نام خود دارد، چراکه دیگر مخفی نیست. با تیلنو همراه باشید.

طرفداران مجموعه‌ی اساسینز کرید پس از رونمایی یوبیسافت از جدید‌ترین نسخه‌ی مجموعه، یعنی بازی Assassin’s Creed Valhalla به وجد آمدند و نسبت به آن هیجان زده شدند. یوبی‌سافت این دفعه به سراغ تبر داران تنومند رفته و قابع بازی را در دوره‌ی زندگی وایکینگ‌ها و در منطقه‌ی اسکاندیناوی یا به طور کلی مناطق شمالی اروپا، روایت می‌کند. بازی Assassin’s Creed Valhalla با یک نمایش قدرتمند همه‌ی توجه‌ها را به خود جلب کرد ولی یک نکته در این بین هواداران را آزار می‌داد. آن نکته این است که بر خلاف سنت اساسین‌ها که هیدن بلید را در زیر مچشان مخفی می‌کردند، این بار ایور (Eivor) آن را بر روی دستش بسته است.

داربی مک دویت (Darby Mcdevitt) که مسٔولیت نگارش داستان بازی را بر عهده دارد، تایید کرده است که این کار به خاطر متعهد ماندن به فرهنگ وایکینگ‌ها است، زیرا وقتی آن‌ها یک نفر را می‌کشتند، دوست داشتند که همه‌ی مردم از این قضیه با خبر شوند و نسبت به این کار احساس غرور هم می‌کرند. وایکینگ‌ها معتقد بودند که باید سلاحشان در معرض دید باشد.

بازی Assassins creed Valhalla

داربی مک دویت درباره‌ی نقش هیدن بلید در بازی Assassin’s Creed Valhalla اضافه کرد:

این نکته‌ای است که ایور نسبت به آن یک احساس خاصی دارد، هنگامی که او هیدن بلید را بر دست می‌کند، خیلی دوست دارد که همه‌ی مردم آن را به صورت آشکار مشاهده کنند. وایکینگ‌ها به خاطر مغرور بودن‌شان شناخته می‌شوند و این قصه بسیار مهم بود که وقتی یک نفر را می‌کشند، همه‌ی مردم شاهد این قتل باشند. در اکثر مواقع، اگر مردم یک توجیه خاصی مانند بی احترامی کردن مقتول به او داشتند، مجازات نمی‌شدند. آن‌ها تا زمانی که در اذعان عمومی به قتل خود اغراق می‌کردند یا هنگامی که می‌گفتند من در مبارزه او را به قتل رسانده‌ام مجازات نمی‌شدند. به هر حال، آشکار بودن هیدن بلید یک نوع افتخار است و ایور به آن افتخار می‌کند. ما می‌خواهیم این جنبه‌ی آشکار هیدن بلید به روشی که ایور می‌خواهد آن را به جهانیان معرفی کند، منعکس شود.

اگر موفق به تجربه‌ی بازی God of war یا تماشای سریال Vikings شده باشید، حتما می‌دانید که وایکینگ‌های منطقه‌ی اسکاندیناوی به پرستش الهه‌ها و خدایان می‌پرداختند و همیشه با ترس از آن‌ها به زندگی ادامه می‌دادند. با توجه به چیزی که در تریلر دیدیم ( هنگامی که شخصیت ایور می‌گوید: اودین با ما است) و شناختی که از اشرف اسماعیل، کارگردان بازی Assassin’s Creed Valhalla، داریم می‌توانیم نتیجه بگیریم که به احتمال زیاد با این خدایان زیاد سر و کار داریم و در گوشه گوشه‌ی بازی با اسم آن‌ها و داستان‌هایی که مردم تعریف می‌کنند، روبرو می‌شویم.

نکته‌ی دیگری که می‌توانیم به صحبت‌های داربی مک دویت اضافه کنیم، این است که در اساطیر نورث (یا افسانه‌های شمالی)، فقط افرادی به والهالا ( مکانی مانند بهشت مخصوص وایکینگ‌ها) می‌روند که در نبرد مستقیم و تن به تن و در راه خدایان کشته شوند؛ ولی کسانی که بخواهند از پشت و به صورت مخفی کسی را به قتل برسانند و در این روند کشته شوند، از رفتن به والهالا منع می‌شوند. به همین خاطر ایور از هیدن بلید به صورت آشکار استفاده می‌کند. البته که هیچ گاه نمی‌شود مجموعه‌ی اساسینز و بازی Assassin’s Creed Valhalla را بدون مخفی کاری تصور کرد و باید منتطر باشیم و ببینیم که یوبیسافت چگونه می‌تواند این تناقض را برطرف کند.

اگر دوست دارید از عملکرد هیدن بلید در نسخه‌های دیگر مجموعه‌ی اساسینز کرید و تفاوت آن نسبت به بازی Assassin’s Creed Valhalla مطلع شوید، می‌توانید به تجربه‌ی سه گانه‌ی تاریخی اتزیو (Assassin’s Creed Ezio Collection)، بازی Assassin’s Creed Black Flag یا بازی Assassin’s Creed Chronicles بپردازید.

نظر شما در مورد این قضیه چیست؟ آیا با کم رنگ شدن مخفی کاری در بازی Assassin’s Creed Valhalla و تصمیم یوبی سافت در مورد عملکرد هیدن بلید به صورت آشکار موافق هستید؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.