اخبار و رویدادها, بازی, کنسول

بازیکنان از شکسته شدن تریگر های کنترلر پلی استیشن ۵ می‌گویند

پلی استیشن 5

با این که تنها حدود یک ماه از عرضه‌ی پلی استیشن 5 می‌گذرد، کاربران زیادی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شاکی هستند. یکی از این مشکلات، خراب شدن Adaptive Triggerها است که از قضا سونی تبلیغات زیادی را به آن اختصاص داده بود.

بدون شک پلی استیشن 5 یکی از داغ‌ترین موضوعات روز است و رسانه‌های مختلف روزانه مطالب زیادی از آن منتشر می‌کنند. هنگامی که یک تیتر در این اندازه داغ و همه گیر باشد، مشکلات آن نیز هر چه سریع‌تر به چشم می‌خورد. در این چند وقت کم از مشکلات PS5 نشنیده‌ایم، از مشکلات دانلود بازی‌ها گرفته تا خراب شدن کنسول پس از وارد شدن به Rest Mode.

حال آن طور که گزارشات مختلف می‌گویند، کنترلر پلی استیشن 5 که با نام Dualsense هم شناخته می‌شود، درگیر یک سری از مشکلات جدی است. آن دسته از بازیکنان خوش شانس که تا به امروز موفق به خرید PS5 شده‌اند، از خرابی تریگرهای دوال سنس خبر می‌دهند. یکی از جدی‌ترین این مشکلات، در بازی Spider-Man: Miles Morales به چشم می‌خورد. هنگامی که بازیکنان در حال تار زدن میان آسمان خراش‌های نیویورک هستند، دکمه‌ی R2 به درستی کار نمی‌کند. برخی از موقع‌ها به به طور کامل قطع می‌شود، خود به خود کار می‌کند یا این که با مقاومت بیش از حد بازیکنان را عذاب می‌دهد. این مشکل تنها مربوط به مایلز مورالس نیست و دسته‌ی دیگری از کاربران نیز از کم شدن دقت آن در طول زمان می‌گویند. اگر همین حالا وارد YouTube شوید، می‌توانید ویدیوهای زیادی برای تعمیر خانگی Dualsense مشاهده کنید. این موضوع، خبر از همه گیر شدن این مشکل می‌دهد و ممکن است در طولانی مدت، بر روی بازار و تجارت‌های سونی تاثیر منفی بگذارد.

جدا از این بحث، باید اشاره کنیم که اگر قصد به تهیه‌ی کنسول نسل نهمی سونی دارید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید PS5 و خرید PS5 دیجیتالی مراجعه کنید.

پلی استیشن 5

قابلیت Adaptive Triggers یکی از ویژگی‌هایی است که سونی در زمینه‌ی بازاریابی حسابی رو آن مانور داد. اما Adaptive Triggers به چه دردی می‌خورد؟ این ویژگی تنها به دلیل واقع گرایانه‌تر شدن تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی به وجود آمده است. دو دکمه‌ی R2 و L2 در پلی استیشن 5 به گونه‌ای کار می‌کنند که حس نگه داشتن یا انجام دادن یک جسم را به بازیکن منتقل کنند. برای مثال، هنگامی که شما قصد به شلیک یک گلوله دارید، با مقاومت دکمه‌ی R2 روبرو می‌شوید؛ چرا که ماشه‌ی اکثر اسلحه‌های گرم در دنیای واقعی، کمی سفت هستند. Adaptive Triggers با واکنش نشان دادن و مقاومت کردن، سعی می‌کند آن حس سفت بودن ماشه‌ی اسلحه را به بازیکن تلقین کند. یا درمثالی دیگر، هنگامی که شما در حال رانندگی بر روی یک جاده‌ی تمیز و آسفالت هستید، قاعدتا نیازی به فشار آوردن به موتور ماشین ندارید. اما اگر در یک محیط برفی گیر کنید، مشخص است که برف‌ها باعث مشکل شدن حرکت می‌شوند. در این دسته از شرایط تریگرهای Dualsense کمی نسبت به فشار دست شما، مقاومت می‌کنند. شما می توانید با مطالعه‌ی دکمه‌ی دسته ی PS5 در هنگام گیر کردن اسلحه در بازی Deathloop قفل می‌شود، روند Adaptive Triggers را بیش‌تر بشناسید.

اما پلی استیشن 5 اولین کنسولی نیست که با مشکل کنترلر روبرو می‌شود. هنگام عرضه‌ی Nintendo Switch در سال ۲۰۱۷، کاربران زیادی از خراب شدن Joy-Con کنسول خود خبر دادند. در واقع، آنالوگ این جوی کان‌ها خراب می‌شد و به صورت خودکار عمل می‌کرد. هنگامی که این مشکل پدیدار می‌شد، کنترل یک بازی در دست گیمر نبود و جوی کان هر کاری که دلش می‌خواست را انجام می‌داد.

مشکل خراب شدن جوی کان‌ها به سرعت در سراسر دنیا پیچیده شد و مردم دلیل این خرابی را طراحی نامناسب آن‌ها می‌دانستند. در واقع، کاربران اعتقاد داشتند که این مشکل بر اثر دلایل بیرونی و فیزیکی به وجود نیامده است و طراحی نامناسب باعث به وجود آمدن این خرابی‌ها می‌شود. این مصائب در نهایت به مراجع قضایی رسید و نینتندو مجبور شد تا به طور علنی از بازیکنان عذرخواهی کند. در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که سونی از این مسائل باخبر هست یا خیر؛ اما بدون شک اگر مشکل Adaptive Triggers به این زودی درست نشود، سونی مجبور به انتشار یک بیانیه‌ی عمومی خواهد شد.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که سونی خیلی سریع اقدام به رفع کردن مشکلات می‌کند. برای مثال یکی از این مشکلات اجرای نسخه‌ی قدیمی بازی‌ها بر روی پلی استیش 5 بود. در واقع از آن جایی که پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های PS4 را نیز دارد، ممکن بود نسخه‌ی قدیمی بازی را برای گیمرها اجرا کند. این مشکل باعث می‌شد که برخی از بازیکنان از عدم پیشرفت گرافیکی اعتراض کنند و آن را به انتشار بگذارند. خوشبختانه سونی هر چه سریع‌تر این موضوع را با انتشار یک به روز رسانی درست کرد. هنگامی که بازیکن وارد یک بازی می‌شود، می‌تواند با مشاهده‌ی اعلانی که از سوی پلی استیشن فرستاده شده، متوجه جدید یا قدیمی بودن بازی شود تا حتما نسخه‌ی جدید و PS5 آن را تجربه کند.

نظر شما در مورد اشکالات مربوط به Adaptive Triggers چیست؟ به نظر شما این یک عیب جدی در کنترلرهای پلی استیشن 5 است یا تنها تعداد کمی از کاربران با آن روبرو شده‌اند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

 

منبع: Game Rant

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *