بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی بخش چند نفره بازی COD Black Ops 3

یکی از بهترین نسخه‌های منتشر شده از سری بازی محبوب و پرفروش کال اف دیوتی در چند سال اخیر بدون شک، عنوان Black Ops 3 بوده. سری بلک آپس که خود یکی از بهترین فرنچایزهای کال اف دیوتی به حساب می‌آید قبل از انتشار نسخه‌ی سوم با دو بازی اول حسابی دل هواداران این بازی را برده بود. به همین دلیل بود که بلک آپس سه باید پا جای دو تا از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص تاریخ میذاشت که البته در این امر بسیار موفق بود. اما در این ویدیو ما به سراغ بخش چند نفره‌ی این بازی رفتیم و آن را به صورت یک در برابر یک تجربه کردیم. بهش چند نفره‌ی این اثر به قدری محبوب شده بود که باعث شد نسخه‌ی بعدی بلک آپس یعنی Black Ops 4 بر خلاف سنت همیشگی سری کال اف دیوتی، قید بخش داستانی را بزند و فقط بر روی بخش آنلاین و چند نفره متمرکز شود. مپ‌های جذاب، وجود قابلیت‌ها و اسلحه‌های متعدد و حضور کارکترهایی (Specialist) مخصوص بخش آنلاین که هر کدام توانایی منحصر به فرد داشتند همه و همه باعث محبوبیت بخش چند نفره‌ی این بازی شدند.

تماشای لتس پلی بخش چند نفره بازی Black Ops 3:

تماشا در یوتوب:

قطعا اما، نقطه‌ی قوت بخش چند نفره‌ی این بازی، مدل حرکت کردن در آن یا همان مومنت (Movement) بود. وجود امکان راه رفتن بر روی دیوار، استفاده از جت پک برای بالا رفتن و البته حرکت سریع‌تر کارکترها نسبت به دیگر بازی‌های شوتر، همه باعث می‌شدند تا بخش چند نفره‌ی بازی همواره با هیجان و بدون لحظه‌ای استراحت دنبال شود. در نهایت نیز عاملی که باعث ماندگاری این اثر شد، امکان بازی کردن آن همراه با دوستان به صورت آفلاین و برروی یک دستگاه بود. این اتفاق باعث شد این بازی تا اکنون نیز یکی بازی‌های باشد که پلیر‌های زیادی را در خود گنجانده است. Black Ops 3 برای ما ایرانی‌ها نیز دقیقا به همین علت خاطره انگیز است. امکان تجربه کردن این بازی به صورت آفلاین و چند نفره، همراه با دوستان و کل کل کردن با آن‌ها در گیم نت‌ها، یکی از بهترین تجربه‌های اکثر گیمر‌های ایرانی به حساب می‌آید.

در نهایت نیز باید از طراحی فوق‌العاده نقشه‌ها و مپ‌های این بازی یاد کنیم. کمتر پیش می‌آید که یک بازی شوتر اول شخص بتواند مپ‌هایی تولید کند که هیچ ایرادی نداشته باشند و حتی بعد آپدیت‌ها نیز دستخوش تغییرات نشوند. بلک آپس سه اما، موفق به انجام این امر شد. هماهنگ بودن مپ با مدل حرکت کردن بازیکنان، سطح بالای مپ‌های طراحی شده برای این بازی را نشان می‌داد. در مپ‌های این اثر کسی نمی‌توانست یک گوشه بشیند و به اصطلاح کمپ کند. همچنین مناطق ریسپاون نیز به خوبی قرار گرفته بودند و به تیمی که دچار مشکل بود کمک می‌کردند. و البته Rotation های موجود در مپ‌ها در زمانی که کمتر کسی در مورد این عوامل فکر می‌کرد، یکی دیگر از نقاط قوت مپ‌های بازی بود. با تیلنو و ویدیو تقابل یک در یک ما در این بازی‌ شاهکار همراه باشید.

    بازگشت به لیست

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *