بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Yakuza Zero

هنگامی که خبر انتشار یکی از بهترین بازی‌های اختصاصی پلی استیشن، یعنی یاکوزا زیرو یا همان صفر، برای کنسول رقیب یعنی ایکس باکس آمد، کمتر کسی این خبر را باور کرد. اما بعد از انتشار این بازی در سال ۲۰۲۰ برای ایکس باکس، مشخص شد که این شاهکار برای دارندگان سرویس گیم پس نیز موجود است و همین مسئله ما را به انجام یک لتس پلی و بررسی از این بازی بر روی کنسول نسل نهمی ایکس باکس تشویق کرد. همانطور که گفتیم این بازی یکی از بهترین عناوین اختصاصی پلی استیشن به شمار می‌رود و این اتفاق بی دلیل نیست. یاکوزا ۰ شما در یک بازی جهان بازی قرار می‌دهد که با تمام اثرهای جهان باز دیگر فرق دارد. دنیای این بازی که کاموروچو (Kamurocho) نام دارد، مانند جهان بازی‌هایی همچون Red Dead Redemption آن قدر بزرگ نیست و به یک منطقه کوچک در توکیو محدود است. اما این منطقه کوچک آن قدر پویا و زنده است که برای شما تجربه‌ی منحصر به فرد و فراموش نشدنی رقم می‌زند. وجود فعالیت‌های گوناگون مانند ماموریت‌های فرعی، کارائوکه، دارت و … باعث می‌شوند که جهان این بازی با وجود کوچک بودن، یکی از بهترین‌ها باشد. نکته قابل توجه در مورد کاموروچو این است که این جهان، از یک مکان در دنیای واقعی یعنی Shinjuku ساخته شده و با واقعیت مو نمی‌زند. در بازی یاکوزا ۰ شما به منطقه‌ی Sotenbori در شهر اوساکای ژاپن نیز دسترسی دارید و این منطقه نیز درست به مانند کاموروچو، از یک مکان واقعی یعنی Dotenbori الهام گرفته است و آن نیز با واقعیت مو نمی‌زند. همین واقع گرایی فوق‌العاده بازی به شما کمک می‌کند تا بیش از هر وقت دیگری طعم زندگی کردن در کشور ژاپن را بچشید. داستان این بازی در سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد و چهره‌ی کشور ژاپن در آن زمان را به شما نشان می‌دهد. با تیلنو و این لتس پلی همراه باشید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Yakuza Zero برای ایکس باکس:

تماشا در یوتوب:

داستان این بازی همانطور که از نام آن مشخص است، در مورد فعالیت‌های گروه‌های خطرناک یاکوزا در کشور ژاپن است. شما در نقش کازوما کیریو و گورو ماجیما، دو شخص از دو گروه متفاوت یاکوزا قرار می‌گیرید، و می‌بینید که چطور راه این دو فرد خطرناک و در عین حال دلسوز به هم می‌رسد. ماجرا از آن جایی شروع می‌شود که گروه‌های مختلف یاکوزا برای به دست آوردن تمام املاک، منابع در آمد و … در منطقه‌ی کاموروچو، به جان هم می‌افتند. پس از این است که پای هر کدام از شخصیت‌های دوست داشتنی ما به این داستان باز می‌شود. داستان این بازی که قبل از تمامی دیگر بازی‌های یاکوزا، اتفاق می‌افتد، سعی می‌کند چهره‌ی نه چندان جذاب ژاپن، که رسانه‌ها نمی‌خواهند شما آن را ببینید، به شما نشان دهد. در این بازی می‌بینید که چگونه در گذشته و هم اکنون یاکوزاها قدرت خود را در کشور نگه داشته‌اند و حتی پلیس هم نمی‌تواند با آن‌ها کاری داشته باشد. هر چقدر که داستان بازی جلو می‌رود شما می‌بینید که کاراکتر‌های اصلی بازی از دو یاکوزای معمولی، تبدیل به افرادی می‌شوند که هیچکس در جهان دوست ندارد با آن‌ها در بی‌افتد. در طی این راه نیز دو فعالیت فرعی جالب نیز برای هرکدام از شخصیت‌ها در نظر گرفته شده که، شما را بسیار سرگرم می‌کند. فعالیت فرعی کیریو خرید و فروش املاک برای به دست آوردن مناطق کاموروچو و اوساکا است و فعالیت فرعی ماجیما، مدیریت یک کلوب شبانه است.

گیم پلی بازی اما بزرگ‌ترین نقطه قوت آن است و این اثر را با دیگر عناوین یاکوزا متفاوت می‌سازد. یاکوزا زیرو بر خلاف تمامی بازی‌های این سری و تقریبا نیمی بیشتر از بازی‌های ژاپنی، کات سین‌های کمتری دارد و تمرکز بیشتر روی گیم پلی دارد. شما در این بازی با مشت به سراغ دشمنان خود می‌روید و آن‌ها را بیهوش می‌کنید. البته این نوع گیم پلی تنها در ظاهر انقدر ساده است و در عمل با درگیر شدن المان‌های مختلف چندین درجه بهتر می‌شود. شما می‌توانید هنگام درگیری با دشمنان از تمام عوامل موجود در دنیای بازی استفاده کنید و دشمنان خود را از پا در بیاورید. به عنوان مثال اگر در نزدیکی یک کافی شاپ درگیر شوید، ممکن است بتوانید با استفاده از آب جوش موجود در کتری این کافی شاپ جریان مبارزه را عوض کنید. علاوه بر این هر دو شخصیت اصلی ما، یعنی ماجیما و کیریو، چندین نوع روش مبارزه مختلف دارند که هر کدام از این روش‌ها در برابر یک سری از دشمنان به کار گرفته می‌شوند. شما می‌توانید با پیدا کردن استایل مبارزه مورد علاقه‌ی برای هرکدام از شخصیت‌ها، درخت‌ مهارت آن سبک مبارزه را پیشرفت دهید. هرکدام از این روش‌ها فینیشر‌های مختص به خود را دارند که لذت درگیری با دشمنان را بالا می‌برد. در نهایت باید حتما در این متن ذکر کنیم که در بازی یاکوزا زیرو جهت سیو کردن بازی باید به باجه‌های تلفن موجود در بازی بروید. در غیر این صورت به علت وجود نداشتن سیستم آتو سیو شما باید تمام بازی را از اول تجربه کنید. اگر هنوز‌ هم در مورد این بازی سوال دارید، ویدیوی ما را تماشا کنید.

    خرید بازی The Yakuza Remastered Collection برای PS4

    ۲,۴۰۰,۰۰۰تومان

    نسخه استیل بوک بازی + آرت بوک

    بازی کارکرده Yakuza 0 برای PS4

    تماس بگیرید

    خرید بازی کارکرده Yakuza 0 برای PS4

    • پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Microsoft Windows, Amazon Luna
    • ژانر: اکشن، ماجراجویی، نقش آفرینی، مبارزه‌ای
    • ناشر: SEGA
    • سال عرضه: 2015
    • رده سنی: بالای ۱۸ سال

    بازی Yakuza: Like a Dragon برای PS5

    تماس بگیرید

    خرید بازی Yakuza: Like a Dragon برای PS5

    • پلتفرم : PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X and Series S, Xbox One
    • ژانر : اکشن ٬‌ مبارزه‌ای ٬ ماجراجویی ٬ اکشن نوبتی
    • سازنده :  Ryu Ga Gotoku Studio
    • تاریخ عرضه : 2020
    • رده سنی : بالای 18 سال
    بازگشت به لیست

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *